Toon posts:

Mobile VGA chipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie weet of er veel performance verschil zit tussen beide chip's ?

32MB ATI Mobile Radeon 7500 4x AGP grafische kaart

&

64MB nVidia GeForce4 Go grafische kaart

Deze Chip's zitten in Dell Laptopjes.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GF 4 is een STUK sneller.

GF2go kun je vergelijken met de 7500 Radeon, de GF4go met de 8500. In beide gevallen is de GF iets sneller. Het is wel ERG proc afhankelijk, ik heb zelf een 8500 met PIV 1.6 en die is echt stukken sneller dan een GF4 met Celeron 1000.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ho, sorry was ff in de war. De 7500 is de WEL de M7, ik was in de war met de oude M6, de 7200 (omdat je het over 32MB had). De Radeon is in dat geval sneller op de fill-rate na. Verschil merk je pas bij snellere procs. En GF4go is een erg snelle chip, maar met een trage proc heb je er weinig aan. De Radeon is ook echt een killer, maar zoek hem met 64 MB (heb ik zelf hier in een P4 laptop zitten, ga zo nog ff 3d mark draaien).

Kijk ook ff hier: http://www.gotapex.com/re...=gf2go-vs-7500/index.html

nieuws: Radeon Mobility versus GeForce4 Go 440

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Bij de GF4go moet je ook erg opletten, er zijn nogal wat versies op de markt die onderling aardig verschillen. Zo zijn de shared-RAM versies een STUK trager dan de 64MB DDR versies.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

RESULTS
3DMark Score 4391
Game 1 - Car Chase - Low Detail 74.9 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 29.3 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 71.7 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 40.2 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 80.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 36.6 fps
Game 4 - Nature Not supported by hardware
Fill Rate (Single-Texturing) 307.0 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 876.9 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 16.6 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 3.8 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 87.7 fps
DOT3 Bump Mapping 54.9 fps
Vertex Shader 31.2 fps
Pixel Shader Not supported by hardware
Advanced Pixel Shader Not supported by hardware
Point Sprites 0.2 MSprites/s
Hecht niet te veel waarde aan 3dMark, je systeem "verdient" namelijk punten aan de hand van de gebruikte hardware (ondersteuning van hardware features). De framerates en fillrates zijn veel interessanter. Afhankelijk voor wat je hem gebruikt moet je ff de testen doorkijken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat naar een Dell Laptopje te kijken met een P4 1,6 Ghz processor.

Dan zou de Radeon de betere zijn ?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zoek nou gewoon zelf in de testen en trek je eigen conclusies... Hier nog twee testen:

http://www4.tomshardware.com/mobile/02q1/020220/index.html

http://www4.tomshardware.com/mobile/02q2/020408/index.html

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Hallo GA!S, Ik heb liever reacties van mensen die praktijk ervaring kunnen hebben.
En de tests lees ik ook wel.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 14:27:
Hallo GA!S, Ik heb liever reacties van mensen die praktijk ervaring kunnen hebben.
En de tests lees ik ook wel.
Ik heb je hier 4 postings met praktijkervaring gepost, trek je eigen conclusies zou ik zeggen. Of wil je nou NOG eens horen dat die Radeon sneller is...

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Maar euh , toch bedankt :-)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

niet heel erg onbelangrijke vraag toch nog: om te weten wat sneller is, wat wil je met dat ding gaan doen? Wil je gamen of 3d grafisch aan de slag?

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
alles wat in mij op komt, alleen denk ik dat ik niet direct 3d grafische programma's ga gebruiken. Maar jij denkt dat de Radeon de betere is ondanks dat de 7500 ouder is dan de Gforce4 Go ? O, ja dual gebruik van schermen weet ik dat de radeon dat heel mooi kan, hoe zit dat met de Gforce 4 GO.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

De GF4 heeft volgens mij meer hardware features die voor games leuk kunnen zijn, ook meer drivers en tricks zijn voor de GF4 beschikbaar. Laat je niet voor gek houden door de naam GF4go, het ding heeft niets te maken met de desktop GF4, dit itt de Radeon 7500.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Als Ik een Dell Laptop neem met een P4 1.6GHz 256MB geheugen, welke van de twee zal dan de betere keus zijn. (Dell heeft de ATI chip jammer genoeg niet in 64MB versie)

De type laptop's zijn de Inspiron 8200 en Inspiron 4150.

Verwijderd

Topicstarter
En in overall performance en beeldkwaliteit.

- dus scherp beeld bij het afspelen van een DVD via S-video of op het Scherm van de laptop zelf.
- 2D kwaliteit
- en eventueel in games
- voorlopig zie ik mij zelf nog niet 3D renderen of met 3D appliacties werken, daar heb ik anders mijn gewone Pc ook wel voor :)

- Dual monitor.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2002 00:20 . Reden: toevoeging en typo's ]

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Dat zijn twee compleet andere laptops. Ik zou zeker voor de 8200 gaan in dat geval. Volgens mij heeft de Radeon in de 4150 zelfs geen eigen maar shared RAM.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
mmmm over wel of geen shared memory kan ik bij dell weinig vinden ...

maar wat zijn technisch gezien de voordelen van de 8200 dan ?

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
De inspiron 4150 heeft 32Mb dedicated DDR ram op z'n videokaart. Het zijn echter nogal twee verschillende laptopjes. De 4150 is wat lichter, en daardoor wat meer geschikt voor onderweg. De 8200, met zijn grotere gewicht is meer een desktopvervanger.
Voor dat gewicht krijg je uiteraad wel wat terug, zo heeft een 4150 bv geen standaard fdd, maar moet je deze in de removable bay plaatsen. Een 8200 heeft standaard een fdd, en ook de mogelijkheid tot het plaatsen van twee optical drives. Ook heeft de 8200 een groter beeldscherm (15" ipv 14,1") en meer I/O poorten.
De keuze lijkt me dus erg afhankelijk van wat je met de laptop wilt doen. :)

-edit-
Houd wel rekening met een flinke levertijd op die laptopjes.. ik zit al 3 weken op m'n inspirion 4150 te wachten, en heb dat van meerdere gehoord :(. Maar dinsdag moet ie dan toch eindelijk komen :)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
DeCIpHeReR schreef op 24 augustus 2002 @ 12:20:
De inspiron 4150 heeft 32Mb dedicated DDR ram op z'n videokaart. Het zijn echter nogal twee verschillende laptopjes. De 4150 is wat lichter, en daardoor wat meer geschikt voor onderweg. De 8200, met zijn grotere gewicht is meer een desktopvervanger.
Voor dat gewicht krijg je uiteraad wel wat terug, zo heeft een 4150 bv geen standaard fdd, maar moet je deze in de removable bay plaatsen. Een 8200 heeft standaard een fdd, en ook de mogelijkheid tot het plaatsen van twee optical drives. Ook heeft de 8200 een groter beeldscherm (15" ipv 14,1") en meer I/O poorten.
De keuze lijkt me dus erg afhankelijk van wat je met de laptop wilt doen. :)

-edit-
Houd wel rekening met een flinke levertijd op die laptopjes.. ik zit al 3 weken op m'n inspirion 4150 te wachten, en heb dat van meerdere gehoord :(. Maar dinsdag moet ie dan toch eindelijk komen :)
Met dedicated DDR Ram bedoel je mee dat dit dus GEEN shared mem is.
Heeft de 8200 dan wel shared memory ?

P.s. mijn broertje heeft ook een Dell Laptopje ik weet het type nummer zo ff niet maar levertijd was 2 en een half weekje, valt mee dus.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Dedicated wil idd zeggen geen shared memory. De 8200 heeft ook geen shared memory.
De 4150 heeft echter alleen een Radeon 7500 met 32Mb als keuze, de 8200 heeft de keuze uit een Geforce2Go 32Mb of een Geforce4Go 32 of 64Mb.

Kijk anders even op:
http://www.euro.dell.com/...el_inspn_3_inspn_4150.htm
http://www.euro.dell.com/...el_inspn_3_inspn_8200.htm

:)

-edit-
Ik wachtte op mijn eerste Dell ook maar een weekje, maar vind het deze keer toch vrij lang duren ..

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Verwijderd

Ik heb een DELL 8100 met de ATI7500 chip.
Na wat zoeken op wat forums bleek dat de Gforce2GO nogal waardeloos was. SLECHTE drivers, opties die niet werkten ( klep dicht, laptop bleef aan ) etc etc.
Ik ben echt heel tevreden over de 7500. Ding is in 5 maanden nog nooit gecrashed, DVD en divx werkt perfect, games lopen goed en ook DV editing werkt zonder problemen. Ook dual monitor werkt gewoon ( nadat je ergens drivers hebt gevonden )

Na het lezen van de reacties van de 2GO en eerdere ervaring met een TNT ben ik een beetje van NVIDIA afgestapt..... misschien is de 4GO wel ok....

Ik heb in elk geval geen spijt van de 7500!

Success met zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
mmm nu heb ik reacties gehad van mensen die met name de ATI chip kennen heeft er niemand een laptop met Gforce4 Go ? die zijn ervaring kan weergeven ?
Pagina: 1