Toon posts:

Advies over J5,3510 of M50 graag :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op verzoek van Timmert in wiens topic ik dit eerst had gezet open ik toch even een eigen topic met deze vraag:

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon want mijn huidige heeft het zojuist begeven en nu zal ik graag wat advies krijgen van gebruikers van de volgende telefoons.
Ik zit te dubben tussen de:

Sony J7

- geen tril en beltoon tegelijk.
- tril (zegt men) wat te zacht.
? hoeveel smstjes kunnen er in de telefoon?

Nokia 3510

+150 smstjes opslaan in de telefoon.
- oerlelijk
- beltoon (zegt men) te zacht.

Siemens M50

+Erg mooi desing (die blauwe)
? Hoeveel smstjes kunnen er in de telefoon?
? zuipt die de batterij ook zo snel leeg zodra je hem voor meer gaat gebruiken dan alleen standby laten staan zoals de M35i?
? Heeft die zachte of harde toetsen?

Veel smstjes in de telefoon is voor mij belangrijk en ook de standby tijd als je hem veel gebruikt.

Iemand die mij advies kan geven?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als dit de enige alternatieven zijn --> Siemens M50.

(als je wat meer geld hebt --> Nokia 6510 :9 ; want:

+ 150 sms in telefoon
+ supergeil uiterlijk
+ beltoonvolume niet te zacht, ook niet erg hard
+ beltoon en trilalarm tegelijk
+ trilalarm hard genoeg
+ Li-on batterij zonder geheugeneffect en die flink wat dagen meegaat bij mij
+ kleine maar goed bedienbare toetsen (ook met lompe handen)

En dan heb ik alleen de punten opgenoemd die jij ook opgenoemd hebt...)

[ Voor 0% gewijzigd door sdomburg op 22-08-2002 22:17 . Reden: haakje sluiten... ;) ]

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die J7 lijkt me maar niets, tril en beltoon kan niet, verder is het niet echt een supertoestel qua degelijkheid denk ik. Die 3510 is maar een lomp vehicle vind ik en het enige voordeel is dat je er zoveel sms jes op kwijt kan. Die M50 ziet er mooi uit, maar hij voelt erg plasticerig aan, die toetsen enzo getuigen niet echt van degelijkheid vind ik :) Kijk ook is naar de Ericsson T65, niet groot, veel functies, veel sms, goede tril en zelfde prijsklasse.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

J0YR1D3R schreef op 22 augustus 2002 @ 22:19:
Die J7 lijkt me maar niets, tril en beltoon kan niet, verder is het niet echt een supertoestel qua degelijkheid denk ik. Die 3510 is maar een lomp vehicle vind ik en het enige voordeel is dat je er zoveel sms jes op kwijt kan. Die M50 ziet er mooi uit, maar hij voelt erg plasticerig aan, die toetsen enzo getuigen niet echt van degelijkheid vind ik :) Kijk ook is naar de Ericsson T65, niet groot, veel functies, veel sms, goede tril en zelfde prijsklasse.
Jij altijd met je T65 ;)

Nee, serieus, is wel een goed toestel, heb hem zelf gehad. Ik kon zelf alleen niet zo aan het menu wennen. M50 zou uit jouw selectie denk ik mijn keuze zijn, hijs alleen wel plasticerig zoals J0YR1D3R al zei, voor de rest is 't zeker een mooi toestel :)

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op 22 augustus 2002 @ 22:19:
Heb de T65 ook in mijn hoofd gehad, maar dat vind ik toch zo'n ontzettend gedrocht om te zien. Denk niet dat ik daar overheen kan stappen. Plus die accu kan niet verwisseld worden mocht die kapot gaan en dat vind ik toch een groot minpunt.

Wil eigenlijk van een M50 of MT50 gebruiker erg graag horen of en hoeveel smstjes er inkunnen en of dat er echt meer worden met dat verdeelbare geheugen.
En hoe het zit met veel sms gebruik en de tijd dat de accu meegaat.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 21:29
De plasticheid van de M50 valt wel mee hoor. Daarbij heeft'ie ook een Li-Ion accu dus geen geheugeneffect. Hoeveel smsjes je kwijt kan weet ik niet...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een MT50 van ben, en als je hem simlockvrij maakt is het een geweldige en goedkope telefoon.
De toetsen gaan redelijk zwaar wat fijn is als je hem in je broekzak stopt, maar het is ook ff wennen omdat je iets harder moet drukken (ik was een 3310 gewend, en die hoef je alleen maar aan te raken :P )
Er gaan 25 berichten in de telefoon, en er is nog een archief waar je er zoveel als je wil in kan zetten totdat het geheugen op is (50 moet zeker lukken, sms is niet groot, ik heb net een normale sms verplaatst en die was 0,50KB en je hebt 275KB max. tot je beschikking)
Java roelt, alleen is het nog niet ota te downloaden, en met datakabel werkt het niet onder XP (wel onder me en 98)
4 ringtones, tril is best hard, tril en geluid tegelijk kan volgensmij wel. Als je meer wil weten roep maar ff :)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

ik zou de J7 niet nemen, want momenteel is deze nergens te krijgen (tenzij voorraad) en hij wordt weer half september verwacht. Er zijn displayproblemen met het toestel. De Nkia 3510 is een leuk speeltoestel en de M50 is daar tegenover serieuze en minder poespas! Daarom is deze ook goedkoper! Ik zou dus voor de M50 gaan!

Verwijderd

Ik heb de mt50, bijna hetzelfde als de m50. Batterij gaat erg lang mee. :)
Het aantal smsjes is onbekend, ik zit nu op 30 smsjes in mijn inbox en 4 in mijn archief. :o
Voor de rest geweldige phone. :)

Verwijderd

Koop een Siemens S45i. Heb ik ook gedaan. Nokia is voor de kids.

Verwijderd

Topicstarter
C}{@0$ schreef op 23 augustus 2002 @ 12:51:
Ik heb een MT50 van ben, en als je hem simlockvrij maakt is het een geweldige en goedkope telefoon.
De toetsen gaan redelijk zwaar wat fijn is als je hem in je broekzak stopt, maar het is ook ff wennen omdat je iets harder moet drukken (ik was een 3310 gewend, en die hoef je alleen maar aan te raken :P )
Er gaan 25 berichten in de telefoon, en er is nog een archief waar je er zoveel als je wil in kan zetten totdat het geheugen op is (50 moet zeker lukken, sms is niet groot, ik heb net een normale sms verplaatst en die was 0,50KB en je hebt 275KB max. tot je beschikking)
Java roelt, alleen is het nog niet ota te downloaden, en met datakabel werkt het niet onder XP (wel onder me en 98)
4 ringtones, tril is best hard, tril en geluid tegelijk kan volgensmij wel. Als je meer wil weten roep maar ff :)
*ROEPT*

Op de site staat dat er 50 namen/nummers in het telefoonboek kunnen, vind ik wat aan de weinige kant. Kan je er meer in het gedeelde geheugen zetten?

-edit-

Als je een smstje verstuurt, wordt die dan automatisch in de telefoon opgeslagen of moet je hem zelf eerst opslaan?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2002 18:14 . Reden: toevoeging ]

• Gisae
  • Niet online
Ik kan 25 smsjes in mijn telefoon kwijt, en 20 op mijn simkaart (oud libertel geval, die van ben® roelen qua geheugen) Als ik een sms selecteer en opties indruk staat er --> naar archief. Als je dat indrukt dan kan je een titel voor je sms invullen en wordt die sms op het geheugen (die 275KB dus) van je telefoon gezet. Het gewone geheugen voor smsjes staat los van dit geheugen, en als je een sms op het geheugen van de telefoon zet gaat het bericht direct uit het normale sms geheugen. Een sms is ongeveer 0.50KB dus kan je er iets van 550 op kwijt (als je alle plaatjes java games en geluidjes die er op staan wist)
Ga er maar van uit dat je er best veel op kwijt kunt, ookal gebruik je geheugen voor java enz.
Als je een sms verstuurt dan gaat de telefoon gewoon weer naar het bericht, en dan kan je hem daar opslaan, maar dit gaat niet automagisch.
voor zover sms, nu het telefoonboek:
Er kunnen 50 nummers in de telefoon, en (bij mij) 65 op de simkaart. Nu staat er ook nog dat je 50 nummers kwijt kan bij een of andere smilie (wat dit inhoud weet ik niet) maar ik het geheugen kan je geen extra nummer zetten

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
C}{@0$ schreef op 23 augustus 2002 @ 18:15:

voor zover sms, nu het telefoonboek:
Er kunnen 50 nummers in de telefoon, en (bij mij) 65 op de simkaart. Nu staat er ook nog dat je 50 nummers kwijt kan bij een of andere smilie (wat dit inhoud weet ik niet) maar ik het geheugen kan je geen extra nummer zetten
Dat met die smiley is volgens mij iets dat calling faces heet. Als je die aan een nummer vastplakt komt het autmatisch in het telefoon geheugen te staan en niet op je sim. Als je telefoon overgaat en er belt iemand met zo'n calling face zie je de smiley van dat nummer. Dit is ook zo bij de m35. Gaat wel van je gewone telefoon geheugen af.

Conclusie, maar 50 nummers. Das best wel weinig voor zo'n nieuwe telefoon :|

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 18:31:
[...]

Dat met die smiley is volgens mij iets dat calling faces heet. Als je die aan een nummer vastplakt komt het autmatisch in het telefoon geheugen te staan en niet op je sim. Als je telefoon overgaat en er belt iemand met zo'n calling face zie je de smiley van dat nummer. Dit is ook zo bij de m35. Gaat wel van je gewone telefoon geheugen af.

Conclusie, maar 50 nummers. Das best wel weinig voor zo'n nieuwe telefoon :|
Voor mij is het genoeg, ik hoef niet elk onzinnig persoon in mijn telefoon te hebben, eens per maand ofzo flikker ik er weer tig nummers uit die ik niet echt nodig heb.

• pvdlaan
  • Laatst online: 13-07 19:53
is de ericsson R600 niks voor je,
200 telefoonnummers in je toestel
tril en melodie gelijktijdig
en en qua sms, er staan er nu 21 in en nog steeds geen melding van "vol"
en de prijs ligt geloof ik tussen de siemens en de nokia in !

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Verwijderd

de J70 slijt nogal snel en de 3510 is niet mooi ik zou gaan voor de r600 dus of nog heel even wachten op de T200 van Sony Ericsson. Ik kan geen plaatje invoegen maar hij staat op : http://home.wanadoo.nl/henry_fidder/mobiel/go_se_t200.htm
prijzen staan wel ergens op belcompany.nl

• Sappie
  • Laatst online: 11-08 10:21

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Op de siemens m50 kunnen 150 telefoonnummers op de foon zelf en nog es 200 op mijn sim kaart (eentje van ben)

Specs | Audioscrobbler

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb 6310i, die heeft javaT en bluetooth, leuk voor toekomst.
Beltoon en tril kunnen tegelijk, en het trilt goed.

Wie van veel programmeren houdt, er bestaat gsm met bijna 1 MB ruimte. Waarvan ongeveer 700 kB vol java proggies gepropt kan worden. Ik geloof dat het ene nieuwe Siemens is.

En 6310i is een triband telefoon. Dat betekent dat je bijna wereldwijd kan bellen. Het is aardig verbeterd t.o.v. 6310.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 22:02:
de J70 slijt nogal snel en de 3510 is niet mooi ik zou gaan voor de r600 dus of nog heel even wachten op de T200 van Sony Ericsson. Ik kan geen plaatje invoegen maar hij staat op : http://home.wanadoo.nl/henry_fidder/mobiel/go_se_t200.htm
prijzen staan wel ergens op belcompany.nl
Grappig dat je dat zegt, ik zat vannavond even te lijken op de sonyericsson site en daar zag ik de T200 staan. Wil nog even wachten tot er iets meer over bekend is, maar ik ben er wel in geinterresseerd. Had hiervoor De T20 en dat menu vond ik heel lekker. Het ziet ernaar uit dat de T200 een soortgelijk menu heeft.
Van de R600 vind ik de standby tijd wat kort.

Kijk wel hoe lang ik het nog uithoud met mn A1018s waar ik nu maar mee bel.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:13

JT

VETAK y0

Ben ik helemaal met je eens..behalve 2 toestellen: de 6310 en de 6510. De rest is idd speelgoed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Gisae
  • Niet online
Die R200 heet geen java, dat is wel jammer, en verders zitten er niet echt features op die de M50 niet heeft.
* Gisae bedankt ben® voor hun donatie aan mij om mij een goedkopere telefoon te geven. Vodafone heeft toch wel heel erg veel beter bereik.
enne Sappie Ik kan er toch echt maar 50-100 op mijn telefoon zetten. met simkaart erbij dus 115-165

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Sappie schreef op 23 augustus 2002 @ 22:34:
Op de siemens m50 kunnen 150 telefoonnummers op de foon zelf en nog es 200 op mijn sim kaart (eentje van ben)
150? op de siemens site staat 50 nummers
vind 50 trouwens wel erg weinig als je er vanuit gaat dat je op de 35 serie er al 100 kon opslaan

• Sappie
  • Laatst online: 11-08 10:21

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

C}{@0$ schreef op 24 augustus 2002 @ 01:28:enne Sappie Ik kan er toch echt maar 50-100 op mijn telefoon zetten. met simkaart erbij dus 115-165
damster schreef op 24 augustus 2002 @ 01:40:
[...]
150? op de siemens site staat 50 nummers
vind 50 trouwens wel erg weinig als je er vanuit gaat dat je op de 35 serie er al 100 kon opslaan
Mjah kep me toch vergist volgens mij jah |:( (is voornamelijk capaciteit van mn simmetje)

Hier met Ben sim kan ik er 250 op de sim kwijt (200 gewoon en 50 'beveiligd'?). Toch is er als ik bij capaciteit kijk in me foonboek nog 50 ruimte op t toestel en 50 'op' (zoals al eerder gezegd) een of andere smilie ofzo. Dat maakt dus samen 100 op t toestel lijkt me?

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Topicstarter
Sappie schreef op 24 augustus 2002 @ 11:22:
[...]

[...]

Mjah kep me toch vergist volgens mij jah |:( (is voornamelijk capaciteit van mn simmetje)

Hier met Ben sim kan ik er 250 op de sim kwijt (200 gewoon en 50 'beveiligd'?). Toch is er als ik bij capaciteit kijk in me foonboek nog 50 ruimte op t toestel en 50 'op' (zoals al eerder gezegd) een of andere smilie ofzo. Dat maakt dus samen 100 op t toestel lijkt me?
Nee dat met die smiley maakt het niet 2 keer zoveel.
Er staat in weze gewoon 50 vrij waarvan je er 50 een smiley kan geven.
Dus als je bv. 30 nummers heb opgeslagen zonder smiley en 5 met zijn er nog 15 plaatsen vrij en je kan nog 45 nummers een smiley geven.

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:53:
[...]
Nee dat met die smiley maakt het niet 2 keer zoveel.
Er staat in weze gewoon 50 vrij waarvan je er 50 een smiley kan geven.
Dus als je bv. 30 nummers heb opgeslagen zonder smiley en 5 met zijn er nog 15 plaatsen vrij en je kan nog 45 nummers een smiley geven.
Ik heb heel veel smilies gegeven, maar ze zijn allemaal nog vrij.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Deze heb ik nu ! :Y)

Samsung N500 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.nl/upload/product/images/N500%20recht.jpg

dikzak

Pagina: 1