Toon posts:

[CM] scsi case...... (hulp nodig)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een Scsi case bouwen ?(extern dus) van plexyglas, maar heb een probleem denk ik, want in een scsi case zit nartuurlijk een scsi plug en ik denk ook iets van een print voor de aan stuiting...

op mijn scsi kaart zit een smalle plug... kan iemand mij wat tips geven?

Verwijderd

A* wat wil je in de SCSI case hebben?
B* Hoe wil je die aansluiten: flatcable of een gewone?
C* Pics would be a greet help (anders een link naar waar jou SCSI kaartje staat)

Verwijderd

Topicstarter
A 2 scsi cd-roms en 2 hds
B denk gewoon op de normale manier met een scsi cabel (extren)
C Ik heb al gezocht maar kan niks vinden wat bruikbaar is

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 08:47:
A 2 scsi cd-roms en 2 hds
B denk gewoon op de normale manier met een scsi cabel (extren)
C Ik heb al gezocht maar kan niks vinden wat bruikbaar is
Dat gaat je op die manier niet lukken volgens mij. Die externe SCSI aansluiting is, tenzij ik me sterk vergis, slechts geschikt om 1 device aan op te hangen. Ben trouwens wel benieuwd naar het commentaar van anderen hierop

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
de externe kabel die van de pc naar de kast loopt heeft ff niets mee te maken.
Het gaat erom dat er een soort van interface in de externe kast zit zodat er binnenin de kast een scsikabel kan lopen naar alle onderdelen.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Verwijderd

Op deze manier heeft het weinig met modden te maken :)
Het is nu een kwestie van een externe (centronics?) connector omzetten naar een interne flatcable.
The_Eagle: waarom zouder er niet meer apparaten op een externe SCSI kabel kunnen??
Het meerendeel van de externe SCSI apparaten die ik ken, hebben een 2e aansluiten voor meerdere apparaten :)
(p.s. let wel op je SCSI ID's die je gaat geven, maar ik verwacht dat dat niet het probleem moet zijn :+ )

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

aan de gegevens 2 harddrives en 2 CD drives hebben we niet echt veel. Wat voor SCSI-apparatuur is het.

Kijk: als je weet welke externe aansluiting je SCSI-interface heeft en je weet welk type SCSI je apparaten zijn, dan kun je kijken welke kabel(s) je nodig hebt)....

Is overigens niet zo heel ingewikkeld: heb zelf ook het nodige externe SCSI-spul staan

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sjoq schreef op 23 augustus 2002 @ 09:05:
de externe kabel die van de pc naar de kast loopt heeft ff niets mee te maken.
Het gaat erom dat er een soort van interface in de externe kast zit zodat er binnenin de kast een scsikabel kan lopen naar alle onderdelen.
Lol. Zover was ik ook al. Maar wat ik bedoel is dat die aansluiting die achter op de scsi-kaart zit (centronics bijvoorbeeld) niet is geschikt om meerdere devices (bijv 2cd-spelers) op aan te sluiten volgens mij. Tenzij ik me natuurlijk vergis.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

je zal in je kastje een interne bandkabel moeten zetten en uiteraard iets van ID-switching.... Maar ik neem aan dat die harddisken 68pins UW zijn of zelfs LVD en die CD-drives iets van 50-pins. Is wel handig om te weten...

Verwijderd

Topicstarter
ok voor de verder info ik ben niet zo thuis in het scsi gedeelte en de hd's zijn geen pre die mogen er ook uit blijven...

ik heb een Symbios logic 810 (ncr) kaart met een scsi extren aansluiting erop maar... heb bij een vriend die ook scsi met extrne aansluiting heb gezien dat er verschil zit tussen die portjes is...

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=8493
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=8494

extren uitgang is 49 pol.. staat op de print

mijn is klein en smal, weet niet hoe het heet en die van die vriend lijkt op een paralel poort.. bij mijn dus niet....

weet niet of dit van hulp is, 'k hoor het wel...

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

okay, dit is dus een simpele standaard SCSI interface. 50-polig, ik denk dat deze controller zelfs geen ultra ondersteuning heeft.

Ik zou zelf een kastje maken met daarin een standaard 50-pins bandkabel met als begin en eind een externe connector (dus totaal 2 interne en 2 externe aansluitingen. Zorg dan ook voor een externe terminator en een externe kabel van de uitgan op je SCSI controller naar de centronics externe aansluiting die je op je kastje zet.

Verwijderd

zon kaartje heb ik ook gehad meen ik
zijn kabels voor te koop met zon stekker en aan de andere kant zon stekker die je in je printer doen (zon grote dikke)
dan kan je zon stekker van je printer in je externe case maken en van daaruit een gewone scsi kabel pakken met genoeg aansluittingen

en je kan wel meerdere dingen op die stekker doen
das dacht ik een wide scsi bus stekkertje
kan tussen de 6 en 10 dingen aan meen ik me te herinneren
(ik heb er eerst 4 scsi harddisk aan gehad en 1 cd writertje) en dat draaide goed

Verwijderd

Volgens mij ook. Er is toch qua polen geen verschil tussen de interne en externe aansluiting op het formaat na. Ik heb al vaker externe scsi behuizingen gezien met meerdere SCSI HD/CD/tapesteamers, en met een SCSI kabel. Er zijn ook genoeg behuizingen voor SCSI waar meerdere aparaten in passen. Lijkt me dus geen probleem.

Denk wel aan de voeding. Het makkelijkste zal om een voeding in de behuizing in te bouwen, of 1/2 externe adapters te gebruiken. Als je die door moet lussen via de PC wordt het wast lastiger. De meeste kant en klare SCSI behuizingen hebben een interne adapter. Een gewone oude AT voeding moet genoeg zijn. Denk wel om voldoende koeling als je je HD er ook in onder wilt brengen, vooral met 10K en 15K rpm schijven. Een simpele 80mm fan op 5V moet genoeg zijn, mooie gril ervoor en het is nog lekker rustig ook (op de SCSI aparaten na dan).

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

is dus absoluut niet voor Wide SCSI..

even heel kort:

zogenaamd 8bits SCSI = 25 pins of 50 pins (maakt niet uit): max 10Mb/sec
Ultra SCSI = 25 of 50 pins max 20Mb/sec
Wide SCSI = 68 pins max 20Mb/sec
Ultra Wide = 68 pins max 40Mb/sec
Ultra2 Wide = 68 pins (LVD) max 80Mb/sec
Ultra160 = 68 pins (LVD) max 160Mb/sec

uiteraard hebben de recentere controllers meerdere aansluitingen zodat ook non 68 pins spul aangesloten kan worden.

Maar als je naar de plaatjes kijkt: allemaal 50 pins, dus maximaal Ultra....

Pagina: 1