Toon posts:

Tyan Tiger S2460 + AMD XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow :)

Ik heb nou een raar gevalletje... Ik heb sinds een half jaar een Tyan Tiger S2460 met _een_ XP1700+ er op. Daarnaast heb ik een server op van de zaak, zelfde moederbord, met twee XP1600+'s er op. En een collega van mij heeft ook de S2460 met twee XP1700+'s er op. Allemaal zijn deze zo'n half jaar geleden gehaald.

Nu haal ik afgelopen week een nieuwe server er bij, wederom met een S2460. En echt niet werken he. Op dit moederbord heb ik geprobeerd:
-een XP1800+ in single processor mode.
-een andere XP1800+ in single processor mode
-2 XP1800+'s samen
-een XP1800+ met de XP1700+ uit mijn werkstation
-een XP1700+ in single processor mode
-de XP1700+ van mijn werkstation, die dus al een half jaar oud is.
Alleen de laatste werkt. Alle andere (combinaties) van procs doen helemaal niets.

De 2 1700+ procs hebben precies het zelfde typenummer, en ook de eerste 2 delen het typenummer. Wordt er knettergek van 8)7

Ow, het enige zichtbare verschil tussen de oude en de nieuwe procs is dat de oude bruin is, de 3 nieuwe groen.

Heeft AMD een geintje uitgehaald met de XP's dat de nieuwe serie opeens niet meer op dit moederbord werken of sow? Heeft er iemand ervaring met dit moederbord? Of suggesties?

Bij voorbaat dank,

David

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Die XP1800+'en werkten ook niet in in hun eentje begrijp ik? Dat ze met z'n tweeën niet werken kan door de doorgesneden L5 brug komen (zelf makkelijk te fixen :) ), maar daarom zou eentje het wel moeten doen me dunkt. Beide sockets geprobeerd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet beide sockets apart geprobeerd, maar alleen #1. Wel heb ik beide sockets tegelijk geprobeerd. Ik gebruik ook in mijn werkstation alleen #1, maar weer met die oude processor, en dat werkt wel.

Ik vergeet trouwens te zeggen dat ik ook de nieuwe procs in m'n oude bord heb geprobeerd, en dat werkt ook niet.

De L5 brug heb ik overigens gecontroleerd, die is op de oude en de nieuwe procs het zelfde. Dat zou dus volgens mij niet de reden kunnen zijn dat de nieuwe procs niet werken in deze borden. En in de server van de zaak zitten ook 2 XP's die prima in SMP draaien. Zonder dat ik daarvoor bruggetjes heb hoeven te repareren...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Weird, probeer iig de andere socket eens in single mode. Geeft 'ie ook piepjes of blijft het bord plain dead zitten? Neus anders ook ff op het mobo forum van 2cpu.com, zitten érg veel dual AMD'ers, kan nooit kwaad.

Nog een wild guess: misschien is er ook wel een klein kansje dat je twee Thouroughbreds hebt, die bestaan namelijk ook in XP1800+ variant (alleen weet ik niet of die al in grote getalen op de markt zijn gegooid).

[edit]Twee Thouroughbreds moeten dus ook werken getuige deze link (ik is blij :P ) dat is het dus niet.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Hij blijft hardstikke dood.

Maar oude 1700 in socket #1 werkt, en ook in oude heb ik alleen socket #1 in gebruik. Dat _kan_ 't gewoon niet zijn.

't zijn trouwens geen Thouroughbreds zo te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties?
Pagina: 1