Hoe ver kan je een ATi Radeon 8500 overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Hoever kan je een Radeon 8500 overklokken? Ik kom zelf niet veel verder dan 285/280. Ik ben wel benieuwd naar de resultaten van andere mensen, en met welke koeling ze dat hebben gedaan.

Oh ja.

Ik heb de FAQ gelezen en de search gebruikt. Een search op "8500 overklokkken" en "8500 overclocken" leverde niets op. In de FAQ werd ik verwezen naar de 50 Radeon topics, maar wie denkt dat ik die ga doorspitten op zoek naar overklokresultaten, kan de boom in. Als je een probleem hebt met een paars scherm, zet je je prefs op 999 posts per pagina en zoek je met CTRL-F op "paars". In mijn geval heeft dat geen zin, want ik zoek gewoon een overzicht van overklokresulaten, en dat is erg slecht te vinden in die kolossale topics. Sterker nog, het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Dus wie meent dit topic te moeten sluiten en me verwijzen naar de Hetgrotepoeptopics, kan rekenen op onbegrip, een topic in LA en een mail naar de bemiddelaar. Ik heb gezegd

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

heb je al een voltmod gedaan?

[specs]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:45
Captain Pervert schreef op 22 augustus 2002 @ 21:26:Dus wie meent dit topic te moeten sluiten en me verwijzen naar de Hetgrotepoeptopics, kan rekenen op onbegrip, een topic in LA en een mail naar de bemiddelaar. Ik heb gezegd
denk aan je hart... :/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken?

Dat blijft toch echt een kwestie van uitproberen, telkens een stapje hoger, een tijdje 3d Mark testen om te kijken of alles stabiel loopt. Ga je paarse en groene vlekken zien zit het geheugen van je videokaart aardig aan zijn max. en is het slim een stapje lager te gaan. Om te zien of je core aan zijn max zit is wat lastiger, dat is een kwestie van uitproberen, ga met kleine stapjes omhoog, als je systeem crasht tijdens het 3d Marken is het verstandig een stapje terug te doen. Je core overklokken heeft trouwens met nVidia kaarten tot en met de GF2 erg weinig nut, maar daar kom je wel achter tijdens het benchen . Bij de GeForce 3 en GeForce 4 is de geheugenbandbreedte eindelijk in overeenstemming met wat de core kan hebben.
Het is net als met cpu's, je kan geluk hebben en ver kunnen overklokken of het tegenovergestelde.

Human Bobby

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Fanatic_FS schreef op 22 augustus 2002 @ 21:28:
heb je al een voltmod gedaan?
Nee joh :) Ik ga niet solderen aan mijn PC. Tweaken is 1, slopen is iets heel anders. Ik heb dus niets gemod, en ook geen extra koeling. Ik heb weliswaar een redelijk koele kast, maar dat wordt gecompenseerd door het feit dat ik op zolder zit. Op dit moment is de temperatuur in de kast 36 graden. Is er ook een site a la overclockers.com, met een database, maar dan voor GPU's?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

idd, chill man.

De radeon staat er simpelweg niet bekend om dat hij goed overclockt ... klaar !!!

De meeste LE modellen halen 270/270 of net 275/275 en de supermodellen halen net 295/295 of maximaal 300/300.

Een voltmod en retegoede koeling wil nog wel eens helpen. Maar das het niet waard. Geloof me.

Kijk de Geforce3 Ti200 @ Ti500, dat was wel heel wat waard ;)

Em voortaan zou ik niet meer zo'n topic openen ;)

De meeste mensen deugen!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

koeling is niet zo heel erg boeiend bij de radeons. Met voltmod haal ik 313/323 zonder glitches (beetje extra voltage :D) Maar draai nu gewoon 275 met 'iets' verhoogd voltage. Merk de performance boost toch nauwelijks op m'n systeem.

Voor voltmod
http://www.xcl-clan.com/articles.php3?id=29

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Zie grote radeontopic

Dit is zo'n open deur, maar bekijk de post van Justice eens en zoek dat in de FAQ. Dit toontje van je bevalt me absoluut niet en je kunt rekenen op onbegrip en een mail naar jezelf. Ik heb gezegd
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.