[c++] mysql e.d.

Pagina: 1
Acties:

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
hallo, ik kan nu aardig wat php'en, dat zit wel goed.

maar nu heb ik laatst een semi-prog in php/html gemaakt (zie http://m4rtin.dnsalias.net/pic/zooi/allprintadminpreview.jpg voor screenshot)

alleen ik vind het allemaal wat gelimiteerd zo, bijv voor afdrukfuncties komen altijd texten eronder en erboven enzo

dus wil ik er een windows programma van maken, maar dat kan ik nog niet programeren, dus dat word leren! ik heb gekozen voor c++ dus, ik heb nu builder 3 tot mn beschikking is dit goed genoeg?

oke en dan heb ik volgens mij meteen al een probleem, want de data die dat programma krijgt, krijgt hij binnen via MySQL en dat is niet een standaard component. nu kon ik hiervan een beta-source downloaden en dan moet ik deze compilen maar ben ik dan goed bezig?

owja ik heb ook al een boek gekocht voor c++

kan iemand me een beetje schoppen in de goede richting hoe ik moet beginnen? (en liefst niet te hard ;-) )

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

mysql++
www.mysql.com
(zachtjes genoeg?)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Je kan heel makkelijk in Borland c++ (>4.0 dat ik zeker weet) een Query-component toevoegen.
Dit query component kan je laten verwijzen/koppelen naar een ODBC-DSN.
Deze kan je gewoon aanmaken in windows bij ODBC settings. Het enige wat je hoeft te doen is de MySQL ODBC drivers te downen. Deze te installeren en dan zo''n ODBC-DSN aanmaken die verwijst naar de MySQL-server.

Zo is het ook makkelijk om je applicatie geschikt te maken voor access of MS SQL.
Dit omdat je simpelweg een andere ODBC-DSN aan hoeft te maken.

Hoop dat ik je hiermee een eindje op weg geholpen heb.

• M4RTiN
ja jij hebt het wel een beetje beter duidelijker voor me gemaakt,

en die link die die mod voor je gaf, was ik al op geweest en daar had ik het dus al over, (over de source ervan en compileren maar ik heb de indruk dat dit nog wat te hoog voor me gegrepen is, alhoewel ik wel weer te maken krijg met source compileren onder Unix)

ik denk dat ik eerst maar wat simpelere dingen moet leren?

wat is een goede howto site? zoals phpfreakz.com voor php is moet ik nu één voor c++ hebben...

• zeroxcool
  • Laatst online: 30-08 21:01
Nou, een beetje zoeken zou geen kwaad kunnen. Op DevArticles.com (ja, een geweldige site) hebben ze hier een nijs artikel over gemaakt.

http://www.devarticles.com/content.php?articleId=101

Astu.

zeroxcool.net - curity.eu

Verwijderd

Mijn topic over hetzelfde onderwerp imho werd gesloten :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 19:37:
Mijn topic over hetzelfde onderwerp imho werd gesloten :?
nieuw modbeleid:
Modbeleid is veranderd, lees dit topic, users werk mee!

Verwijderd

Als je ODBC gebruikt: aan te raden, vanwege makkelijker porten naar andere dbms'en.

Je kan ook de mysql-c api gebruiken. Het voordeel hiervan is dat deze je zeer bekend in de oren moet klinken als je php kent. In de mysql manual is hier toch zeker flink wat informatie over te vinden. Bij de windowsinstallatie van mysql zit deze library ook bij.

• M4RTiN
ZeRoXcOoL schreef op 23 augustus 2002 @ 15:14:
Nou, een beetje zoeken zou geen kwaad kunnen. Op DevArticles.com (ja, een geweldige site) hebben ze hier een nijs artikel over gemaakt.

http://www.devarticles.com/content.php?articleId=101

Astu.
kewl!!!!!!! dit is precies wat ik zocht!!

• M4RTiN
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 21:02:
Als je ODBC gebruikt: aan te raden, vanwege makkelijker porten naar andere dbms'en.

Je kan ook de mysql-c api gebruiken. Het voordeel hiervan is dat deze je zeer bekend in de oren moet klinken als je php kent. In de mysql manual is hier toch zeker flink wat informatie over te vinden. Bij de windowsinstallatie van mysql zit deze library ook bij.
ik denk dat ik hiervoor ga kiezen, want die mysql++ compileren snap ik nog niet echt, maar php kan ik daarintegen wel goed!

ik heb mysql onder windows op mn server geinstaleerd kan ik de mysql-c api daarvan weg plukken????

• zeroxcool
  • Laatst online: 30-08 21:01
Ik zou hem gewoon even downloaden op www.mysql.com gewoon MySQL++. De headerfile includen in C en hij wordt automatisch mee gecompileerd. Natuurlijk wel in je headerfile directory van je compiler zetten.

[ Voor 0% gewijzigd door zeroxcool op 24-08-2002 13:49 . Reden: wat toegevoegd ]

zeroxcool.net - curity.eu

• M4RTiN
hmm ik begin het nu te snappen! :)

volgens mij moet ik die mysql++.h bij mijn compiler, of programma dus in de goede include directory zetten of appart aangeven dat die erbij hoort ?

ik heb nu borland 3 ofzo, ik kan visual basic krijgen, is dit beter of niet?

Verwijderd

Volgens mij was MYsql++ gemaakt voor C++. Vandaar ook de naam ++. Dus ik dacht van niet.
Pagina: 1