Toon posts:

gek joh

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een northwood 2,2ghz overgeclocked naar 2.53ghz en de temp is 39graden in samenwerking met me MSI 645E Max echt mooie combi.(MET EEN STANDAARD KOELER) AARDIG GEK

De problemen die ik hiervoor had zijn trouwens opgelost dat ie steeds vaststaat maar dat kwam omndat dat msi board weer speciale ata ide chip heeft en daar zijn speciale drivers voor ben ik achter gekomen.

Maar ik ga strax proberen verder op teclocken en max temp is 75graden toch?
is nu 39 graden niet te geloven van 2.2 naar 2.53ghz :D

Verwijderd

Point being? P4 kan ver overclocken maar de performance is dan ook niet echt geweldig.

Verwijderd

Topicstarter
Ahaaa en wat gaat er dan achteruit??als ik vragen mag ??

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 21:17:
Ahaaa en wat gaat er dan achteruit??als ik vragen mag ??
Nee dat niet ;) DoH :D

Hij bedoelt dat de frequentie klok om klok vergeleken met een amd dat de amd een stuk sneller is.

Verwijderd

Topicstarter
oooooooooow en hoe kan ik die gelijk maken of zelfs sneller?
nog hoger overclocken hijs toch pas 39graden en dan de ddram frequency ook omhoog naar 333?

Verwijderd

Ik vraag mij af waar dit topic over gaat. Als je verder overclockt kom je misschien op dezelfde performance als een AMD. Maar bij een P4 moet je niet zo op de Mhz'en letten, er stond van de week nog een paar bedrijven die Intel hadden aangeklaagt omdat ze hoge mhz'en hebben maar een performance van 0.0 hebben op de frontpage.

Bij een AMD moet je met 400 mhz blij zijn, bij een P4 is 400 mhz niet veel. Voor oververhitting hoef je bij een P4 niet op te letten daar zit beveiliging voor. Alleen gaan bij hoge temps de performance wel achteruit vanwege die beveiliging, ff kijken met sisoft hoe je de hoogste performance krijgt dus, want je kan em ook te ver overclocken...

EDIT:

http://www.tweakers.net/nieuws/22961

die bedoel ik...

Verwijderd

Tja, niet echt schokkend. Vrij normaal zelfs. P4's worden gewoon niet zo warm.

Edit: Mooie topic titel btw. Lees ook de faq eens. Staat veel info in (ook regels mbt het posten van nieuwe topics)

Verwijderd

Topicstarter
K THX MAN!!! :D

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-01 00:52

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

p4 overclocken is niet spannend man, tenminste niet zoals jij het doet..

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Leuk dat je zover kunt komen :)

Maar 't topic hierover is niet echt nuttig..
Er is wel ergens een topic over de OC-resultaten van de northwoods.. Misschien kun je daar eens een kijkje in nemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.