[new phone] 6310/6510/S45

Pagina: 1
Acties:

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik kan mijn abonnement verlengen, en daarbij meteen een ander toestel kiezen.
Op dit moment heb ik een Nokia 7110, waar ik overigens (afgezien van de afmetingen) dik tevreden over ben.

Maargoed, nu het nieuwe toestel, daar twijfel ik namelijk sterk over.
Ik heb zelf wat winkels bezocht en toestellen vastgehouden, en nu zijn er eigenlijk 3 toestellen die in aanmerking komen. Ik som ze even op, incl. de plus- en minpunten:

Nokia 6310

+ Ligt lekker in de hand, grote knoppen
+ Veel functionaliteit
- Toch misschien tikkie té groot
- Toch al redelijk oud toestel als ik het goed heb (de 6310i uitgezonderd, die is nieuwer, maar (te) duur)

Nokia 6510

+ Nieuwere generatie
+ Lekker klein
+ Veel functionaliteit
- Misschien toch iets té kleine knopjes voor mijn grote vingers :P

Siemens S45

+ Veel functionaliteit
+ Klein toestel, maar niet te kleine knopjes
+ Goedkoper
- Oudere generatie

Zoals ik het nu zie zou ik voor de S45 gaan, maar het is toch al een vrij oud toestel. Heeft dat nog nadelen?
De 6510 spreekt me ook wel aan vanwege het formaat, maarjah... die knopjes he ;)
6310 is een supermooi toestel, maar toch wat groot ben ik bang, zeker 's zomers in m'n korte broek :P

Heeft er iemand hier ervaring met meerdere van deze toestellen, zodat ik duidelijk kan vergelijken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
De 6310 is idd een heel fijn toestel om mee te werken, alleen zoals je zegt net te duur. Over de grootte ben ik het niet met je eens, want het is goed te doen omdat hij redelijk dun is etc.

De 6510, tjah die vind ik persoonlijk lelijk. Ik zou dan wachten op de 6610 (mijn droom toestel :9~).

De S45 daar heb ik niet echt veel mee gespeelt, een collega heeft er 1 en ik ben gewoon nokia fan :P

Verwijderd

Nu we toch aan het vergelijken zijn.

Ik zit te dubben tussen de:

Sony J7

- geen tril en beltoon tegelijk.
- tril (zegt men) wat te zacht.
? hoeveel smstjes kunnen er in de telefoon?

Nokia 3510

+150 smstjes opslaan in de telefoon.
- oerlelijk
- beltoon (zegt men) te zacht.

Siemens M50

+Erg mooi desing (die blauwe)
? Hoeveel smstjes kunnen er in de telefoon?
? zuipt die de batterij ook zo snel leeg zodra je hem voor meer gaat gebruiken dan alleen standby laten staan zoals de M35i?
? Heeft die zachte of harde toetsen?

Veel smstjes in de telefoon is voor mij belangrijk en ook de standby tijd als je hem veel gebruikt.

Iemand die mij advies kan geven?

Gelieve antwoord te geven in dit topic: Advies over J5,3510 of M50 graag :) Anders loopt alles zo doorelkaar :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 22:06 . Reden: Nieuw topic geopend ]

• Timmert
  • Niet online
NOFI hoor, maar ik zou graag zien dat je een eigen topic opent, aangezien ik nog geen antwoord heb op mijn vraag. Zometeen wordt er dik gereplyed op jouw vraag en heb ik nog steeds geen antwoord.

Thx :)

Verwijderd

ik zou de s45 nemen, ik heb um zelf.. en zo verouderd is ie niet hoor, er is laatst een nieuwe software update gekomen, waardoor ie ems heeft, een extra spelletje, en wat gprs dingen.. dus daarovre nix te klagen.. en verder vind ik um gewoon heel handig

Verwijderd

Maar Timmert, als ik een eigen topic open word ik toch meteen hiernaartoe verwezen aangezien er net al zo'n topic geopend is.
En als er dik gereplyed wordt op mijn vraag dan houdt dat toch alleen het topic hoog met meer kansen voor antwoorden op jouw vragen. En andersom zo voor mij :)

Verwijderd

Mijn voorkeur gaat uit naar de 6310, ik heb hem zelf ook. Dat formaat wel je wel aan, maar de kwaliteit is zeer goed, lekker zakelijk en het toestel werkt snel en makkelijk. Ik heb zelf wat probs gehad met 2 verschillende toestellen van Siemens dus die hoef ik voorlopig niet meer.... :P

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 21:48:
Maar Timmert, als ik een eigen topic open word ik toch meteen hiernaartoe verwezen aangezien er net al zo'n topic geopend is.
En als er dik gereplyed wordt op mijn vraag dan houdt dat toch alleen het topic hoog met meer kansen voor antwoorden op jouw vragen. En andersom zo voor mij :)
Denk niet dat je dan hier naar toe verwezen word, omdat dit niet een "het grote... topic" is.
Open gerust een eigen topic, tis namelijk een heel ander segment waarin jij zoekt :)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb zelf een 6510 en ik kan deze zeker aanbevelen. De kleine knopjes zijn heel goed te gebruiken ondanks mijn dikke lompe vingers, en hij zier er gewoon :9 uit. Verder is het een stevig dingetje, heeft kleine afmetingen, IR en nog veel meer handig spul. Zeker een goede foon!

Verwijderd

Timmert schreef op 22 augustus 2002 @ 21:55:
[...]

Denk niet dat je dan hier naar toe verwezen word, omdat dit niet een "het grote... topic" is.
Open gerust een eigen topic, tis namelijk een heel ander segment waarin jij zoekt :)
Done :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn pa heeft een 6310. Toen ik die voor de eerste keer in mijn handen gehad, had ik gelijk zo iets van "wauw". Volgende maand koop ik zo'n ding :) (zit nu nog met dat boekengeld :( )

De opgesomde nadelen van de 6310:
- Toch misschien tikkie té groot
Wat is te groot en wat is niet te groot? Da's heel persoonlijk. Ik erger me juist dood aan het feit dat ze er tegenwoordig alles aan doen om die dingen zo klein te maken. Daarom zie ik dat "tikkie te groot" juist als een pluspunt.
- Toch al redelijk oud toestel als ik het goed heb (de 6310i uitgezonderd, die is nieuwer, maar (te) duur)
Ik weet niet precies hoe oud het toestel is, maar wat maakt dat uit in vergelijking met de 6310i? Als je de features vergelijkt, dan zie je dat het enige verschil is dat de 6310 Java applets kan draaien. Als je geen 100 Euro over hebt voor Java mogelijkheden, dan is er niks mis met de 6310 t.o.v. de 6310i.

De 6310 is een zakelijk toestel. Hierdoor is het een degelijk toestel dat heel veel kan zonder overbodige gadgets (die voor sommige mensen overigens wel weer heel belangrijk zijn) zoals covers, kleurendisplays, grote displays, scharnieren in het midden, design toetsenbord en polyfone ringtunes. Met een strak, zakelijk en functioneel non-nonsense design.

Ik vind de 6510 er ook niet slecht uit zien, maar is mij toch wat te klein.
En wat Siemens betreft, over hun telefoons denk ik dit: :r (maar da's ook maar een persoonlijke mening)

• Timmert
  • Niet online
svdmeer schreef op 22 augustus 2002 @ 22:13:
Mijn pa heeft een 6310. Toen ik die voor de eerste keer in mijn handen gehad, had ik gelijk zo iets van "wauw". Volgende maand koop ik zo'n ding :) (zit nu nog met dat boekengeld :( )

De opgesomde nadelen van de 6310:

[...]

Wat is te groot en wat is niet te groot? Da's heel persoonlijk. Ik erger me juist dood aan het feit dat ze er tegenwoordig alles aan doen om die dingen zo klein te maken. Daarom zie ik dat "tikkie te groot" juist als een pluspunt.
Ik in principe ook wel, je kan een 6210/6310 tenminste nog behoorlijk tussen je oor en je schouder leggen als je belt, bij kleinere toestellen kan dat niet :(
Met groot bedoel ik bij de 6310 eerder "lang", dat kan in de weg zitten in je spijkerbroek, maar kan ook irri zijn in je korte broek.
Ik weet niet precies hoe oud het toestel is, maar wat maakt dat uit in vergelijking met de 6310i? Als je de features vergelijkt, dan zie je dat het enige verschil is dat de 6310 Java applets kan draaien. Als je geen 100 Euro over hebt voor Java mogelijkheden, dan is er niks mis met de 6310 t.o.v. de 6310i.

De 6310 is een zakelijk toestel. Hierdoor is het een degelijk toestel dat heel veel kan zonder overbodige gadgets (die voor sommige mensen overigens wel weer heel belangrijk zijn) zoals covers, kleurendisplays, grote displays, scharnieren in het midden, design toetsenbord en polyfone ringtunes. Met een strak, zakelijk en functioneel non-nonsense design.
100% right. Ik denk er precies zo over, ik hoef ook geen andere frontjes enzo. Het mooie aan de 6310i vind ik alleen wel het display, die javatoestand hoeft van mij ook nie zo eigenlijk.
Ik vind de 6510 er ook niet slecht uit zien, maar is mij toch wat te klein.
En wat Siemens betreft, over hun telefoons denk ik dit: :r (maar da's ook maar een persoonlijke mening)
6510 is ook leuk, maar toch wel btje klein idd (kan hem lastig tussen oor en hoofd leggen zoals ik al aangaf).
Siemens ben ik zelf goed over te spreken, heb C35 gehad, en met een S35 en M35 gespeeld, en ik vind er nix mis mee. Lekker menu ook enzo.

6510 valt nu definitief af, en de S45 en 6310 blijven nog over. S45 schijnt trouwens een handsfree functie te hebben, waardoor je hem gewoon op tafel kan leggen en dan kan bellen, erg handy :)

Ik ben er nog nie helemaal uit ;)

• Timmert
  • Niet online
Final update:

Ik ga voor de S45. Tis toch een beetje het formaat van de 6310 wat me niet helemaal bevalt...

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ga dan meteen voor de S45i :+

Afbeeldingslocatie: http://www.my-siemens.com/com.aperto/MySiemens/Images/Product/mw/hd/hd/s45i_7.jpg

Van de populaire S45 is nu een uitgebreidere versie beschikbaar: De nieuwe S45i heeft alle features van de S45 met daarnaast nog extra functies, zoals een e-mail-client en snellere synchronisatie van adressen en gegevens.

De S45i is een betrouwbare metgezel op elke zakenreis:

* Met de e-mail client kunt u terwijl u onderweg bent e-mails schrijven, versturen en ontvangen zonder dat u daarvoor nog andere apparaten nodig hebt. U kunt maar liefst 5 accounts configureren!

* Synchroniseren gaat nu nog sneller en eenvoudiger met Delta Synch!

* En een nieuw, spannend Formule 1-spel helpt u om in wachtkamers en luchthaven-lounches de tijd op een aangename manier door te komen.

De S45i is beschikbaar in een nieuwe, fantastisch mooie kleur: titan silver. ;)

Verwijderd

/me vraagt zich af wat nou zo handig is aan die kleine priegel toestellen. 6310 is gewoon fijn formaat, ligt lekker in de hand en aan het oor tov die elektronische sigarettenpakjes

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 16:16:
* Timmert vraagt zich af wat nou zo handig is aan die kleine priegel toestellen. 6310 is gewoon fijn formaat, ligt lekker in de hand en aan het oor tov die elektronische sigarettenpakjes
6310 vind ik ook een superding, echt wel. Lekker grote knoppen, ligt idd lekker in de hand etc. Ik vind hem alleen gewoon niet lekker zitten in de zak van me spijkerbroek. Als ik nou de hele dag in drie-delig pak loop is het niet zo'n punt, dan verdwijnt ie gewoon in m'n binnenzak.

Ik heb zelfs een 6210 gehad, maar die heb ik weggedaan omdat ik hem simpelweg te lomp vond in m'n broekzak.

I know, ik ben wel een beetje een zeikerd :+

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Dat een toestel oud is is toch geen reden om m niet te nemen, het gaat erom hoe groot ie is en wat ie kan.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

koen schreef op 25 augustus 2002 @ 16:10:
ga dan meteen voor de S45i :+
Is de S45 ook up te daten naar de S45i bij jullie weten?

• Timmert
  • Niet online
IvoB schreef op 25 augustus 2002 @ 17:23:
[...]

Is de S45 ook up te daten naar de S45i bij jullie weten?
Volgens mij niet, ik dacht ergens op GoT gelezen te hebben dat er andere hardware in zit. :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien dat er in deze thread wat meer staat: Siemens S45 -> S45i daarover. Ik denk ook dat het niet mogelijk is. En die S45 is echt een mooi toestel en zo oud nog niet :)

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:03
Ik zou voor de S45 gaan, iedereen bij ons thuis heeft zo'n beetje Siemens toestellen want het is gewoon top spul.
Ik heb laatst ff met de Nokia 3310 gespeeld, maar vind het maar 'vreemd' werken, menu's zitten niet logisch inelkaar enz.. dus ben een echte Siemens Fan :>

Ik heb nu ook de Siemens S45 en ben daar heel tevreden over, lekkere lange standby time, en veel functies.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Nokia 6310i heeft nog 1 ding wat 6310 niet kan: 3-band support. Wereldwijd bellen is dan veel meer mogelijk nu GSM1900 erin zit. Leuk toch?
Dat maakt wat duurder maar als je 2 jaar lang zoet wil blijven wil je toch wel wat rekening mee houden met toekomstige wensen. Dat doe ik ook.

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:09
6310 wordt niet meer geproduceerd, 6310 nog +/- 2 maanden in productie. Ik weet niet of het belangrijk voor je is maar de carkits waar deze toestellen in passen gaan er ook uit, dit allemaal omdat Nokia een nieuw connector (POP) heeft ontwikkeld. Ik zou wachten op de 6610, komt ook een nieuwe carkit houder voor.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

J0YR1D3R schreef op 25 augustus 2002 @ 17:33:
Misschien dat er in deze thread wat meer staat: Siemens S45 -> S45i daarover. Ik denk ook dat het niet mogelijk is. En die S45 is echt een mooi toestel en zo oud nog niet :)
merci, de firmware is te downen, maar moet een gek zijn, die het wil proberen...

Verwijderd

Timmert schreef op 25 augustus 2002 @ 16:21:
[...]

6310 vind ik ook een superding, echt wel. Lekker grote knoppen, ligt idd lekker in de hand etc. Ik vind hem alleen gewoon niet lekker zitten in de zak van me spijkerbroek. Als ik nou de hele dag in drie-delig pak loop is het niet zo'n punt, dan verdwijnt ie gewoon in m'n binnenzak.

Ik heb zelfs een 6210 gehad, maar die heb ik weggedaan omdat ik hem simpelweg te lomp vond in m'n broekzak.

I know, ik ben wel een beetje een zeikerd :+
Waarom zit je dan te dubben over die 6310? Die is toch niet veel kleiner?
Of is dat nou zeikerig van mij? ;)

• Timmert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 22:59:
[...]
Waarom zit je dan te dubben over die 6310? Die is toch niet veel kleiner?
Of is dat nou zeikerig van mij? ;)
Die is niet veel kleiner idd, maar het gebruiksgemak is wel hoger, vandaar de twijfels :)
Pagina: 1