Toon posts:

filesharing tussen Solaris en Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sun box en een linux box. ik moet tussen die 2 boxen een netwerk connecit hebben. vanuit de sun box naar de linux box.

ik heb wat rond gekeken maar ik vind niks van nfs ofzo op de sun box (ik zelf heb eigelijk weinig ervaring met solaris).
een connectie naar de sun box hoeft overgens niet. dus alleen naar de linux box toe.

Iemand eenig idee hoe je zoiets voor elkaar krijgt ?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wat versta je onder netwerk connectie? Een connectie is er al nml als ze elkaar kunnen pingen..
Als je bedoelt dat je bestanden wilt delen, NFS server draaien op de linux bak en mounten op Solaris doos?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
kan je niet gewoon ftp'en? al gekeken op http://www.sunfreeware.com en daar gezocht naar nfs-server & nfs-common packages?

Verwijderd

Topicstarter
strlen schreef op 22 augustus 2002 @ 20:49:
Wat versta je onder netwerk connectie? Een connectie is er al nml als ze elkaar kunnen pingen..
Als je bedoelt dat je bestanden wilt delen, NFS server draaien op de linux bak en mounten op Solaris doos?
de bedoeling is dus filesharen ;) er is al een connectie tussen de 2. TCP/IP werkt.

Verwijderd

Topicstarter
fetcher schreef op 22 augustus 2002 @ 20:50:
kan je niet gewoon ftp'en? al gekeken op http://www.sunfreeware.com en daar gezocht naar nfs-server & nfs-common packages?
de bedoeling is juist net om er 1 grote ftp van te maken :X maar bedankt voor de url... dat is alvast een begin om op te zoeken

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 19:56
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 20:53:
[...]

de bedoeling is juist net om er 1 grote ftp van te maken :X maar bedankt voor de url... dat is alvast een begin om op te zoeken
Dat kan toch gewoon....

Gewoon met NFS in het filesysteem binnen FTP mounten en dan gewoon FTP-en naar de server...

Of bedoel je misschien iets anders?

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

je kan ook samba installeren....maar ik zou voor NFS, FTP,SFTP of rsync gaan...
Pagina: 1