Win2000 shadow server

Pagina: 1
Acties:

• Brupje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 08:19
Een buurman van een klant van mij werd een tijd geleden op geschrikt door een ramkraak: server weg computers weg etc. Die klant is daar zo bang van geworden dat hij mij vroeg om eens te denken aan hoe hij door zou moeten werken als zijn server gejat werd. Er worden wel elke avond back-ups gedraait van het systeem, maar als de server volledig uit de running is ligt tenminste alles daar 3 dagen plat.

Dus in het kleine netwerkje een tweede server erbij zetten heeft geen zin, want die wordt dan ook vernietigt bij brand.

Ik zat er aan te denken om thuis bij hem aan het adsl een tweede server te draaien met exact dezelfde software zodat alleen over die adsl verbinding elke avond de gemuteerde data hoeft te worden verzonden.

Wat zouden jullie iemand adviseren in dit geval? En met deze oplossing, welke software/hardware zou ik dan extra nodig hebben?

Zie ook 123-3D voor 3D-printer stuff

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 19:49
Hangt helemaal af van de applicaties die je draait. Sommige applicaties kunnen bijvoorbeeld zelf repliceren (Mysql, Notes etc) Anderen werken prima als je de databestanden kopieerd.
Als je een lijstje van gebruiken os en apps geeft, krijg je wel een bruikbaar antwoord

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Brupje
vandijk schreef op 22 augustus 2002 @ 20:48:
Hangt helemaal af van de applicaties die je draait. Sommige applicaties kunnen bijvoorbeeld zelf repliceren (Mysql, Notes etc) Anderen werken prima als je de databestanden kopieerd.
Als je een lijstje van gebruiken os en apps geeft, krijg je wel een bruikbaar antwoord
Server draait win2000 server met sp2.
Het zijn alleen databestanden (word files, lotus organizer database, snelstart database etc).

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Gewoon DFS met een replica maken via een VPN tunnel. Deze kun je via FRS laten synchroniseren op door jou gestelde tijden :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Traag schreef op 22 augustus 2002 @ 21:07:
Gewoon DFS met een replica maken via een VPN tunnel. Deze kun je via FRS laten synchroniseren op door jou gestelde tijden :)
kost je wel een 2 licentie met windows 2000 server, ;)

beter: robocopy gebruiken om de (veranderde) bestanden over te kopiereren

voordeel: de targetcomputer hoeft geen windows 2000 te draaien...

A wise man's life is based around fuck you

• Brupje
Traag schreef op 22 augustus 2002 @ 21:07:
op VPN na zeggen die afkortingen me niks :D

• Brupje
zwelgje schreef op 22 augustus 2002 @ 21:08:
[...]

kost je wel een 2 licentie met windows 2000 server, ;)

beter: robocopy gebruiken om de (veranderde) bestanden over te kopiereren

voordeel: de targetcomputer hoeft geen windows 2000 te draaien...
Bedoeling is dat zodra de server wegvalt (gejat, verbrand whatever) hij onmiddelijk die andere server mee kan nemen en gebruiken, exact zoals hij die andere gebruikte...

Dus robocopy kan gemuteerde bestanden bijhouden en synchroniseren op een bepaald tijdstip?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Arno

PF5A

Brupje schreef op 22 augustus 2002 @ 21:12:
Dus robocopy kan gemuteerde bestanden bijhouden en synchroniseren op een bepaald tijdstip?
Jah, alleen moeten beide machines dan wel onderdeel zijn van dezelfde security context, wil je de NTFS security kunnen waarborgen

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Je kan ook gewoon der server in een brandveilige patchkast laten zetten, een dief heeft toch nooit de tijd om een patchkast open te gaan breken.. tis maar een idee....

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:18

Beaves

Usque ad Finem

Flyduck schreef op 22 augustus 2002 @ 22:21:
Je kan ook gewoon der server in een brandveilige patchkast laten zetten, een dief heeft toch nooit de tijd om een patchkast open te gaan breken.. tis maar een idee....
Brandveilig is leuk, maar als de brand erg heftig is, heb je er weinig aan, ik ken geen een betaalbare kast die voor langere tijd tegen hoge temperaturen kan. En ook al zal de kast niet kapot gaan, de apparatuur die er in zit zal de hoge temperaturen niet leuk vinden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Flyduck
Beaves schreef op 22 augustus 2002 @ 22:26:
[...]

Brandveilig is leuk, maar als de brand erg heftig is, heb je er weinig aan, ik ken geen een betaalbare kast die voor langere tijd tegen hoge temperaturen kan. En ook al zal de kast niet kapot gaan, de apparatuur die er in zit zal de hoge temperaturen niet leuk vinden.
Jah hallo.. zo een brand waar jij het over hebt dan is mooi je kantoor ook verloren, en hoe wou je dan binnen no-time weer aan de slag????

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Flyduck schreef op 22 augustus 2002 @ 22:38:
[...]

Jah hallo.. zo een brand waar jij het over hebt dan is mooi je kantoor ook verloren, en hoe wou je dan binnen no-time weer aan de slag????
Een zooi pc's huren en de shadow server inzetten...

• Flyduck
Beaves schreef op 22 augustus 2002 @ 22:49:
[...]

Een zooi pc's huren en de shadow server inzetten...
jah en waar wou je die neerzetten?? FF snel een nieuwe kantoor ruimte huren?

En in de tijd dat je alle clients opnieuw aan het installeren bent kan je ook de server dan wel ff doen :)

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Flyduck schreef op 22 augustus 2002 @ 22:52:
[...]
jah en waar wou je die neerzetten?? FF snel een nieuwe kantoor ruimte huren?
Ken je die reclame van de tv niet? ;)

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31
Beaves schreef op 22 augustus 2002 @ 23:04:
[...]

Ken je die reclame van de tv niet? ;)
Dan plak ik er wel direct een andere reclame achteraan:

Helaas berust deze reclame niet op de werkelijkheid. :P

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:10

Predator

Suffers from split brain

Graag ontopic verder nu :)

Burpje gelieve je post te edit'n ipv 3x na elkaar te posten :)
Gebruik -> Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

robocopy is leuk voor gewone files... maar dit kopieert geen locked files (bijv db's).
hier zal je dus een andere oplossing voor moeten vinden ('s nacht stoppen van een db bijv; of een dump naar disk... of de db synchroniseren door de mogelijkheden van het programma zelf)
verder denk ik dat je ook moet letten op de upload snelheid van de lijn... 10 gb kopieren over een lijntje met 16k upload wordt je niet vrolijk van!!!

Verwijderd

Het lijkt me beter om de oorzaak aan te pakken als het gevolg, het betreffende pand moet aangepast worden zodat een ramkraak geen otie meer is voor een crimineel.

• Brupje
gaat om een paar mb's max 50 op een avond...
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 13:09:
Het lijkt me beter om de oorzaak aan te pakken als het gevolg, het betreffende pand moet aangepast worden zodat een ramkraak geen otie meer is voor een crimineel.
Het is een verlaten bedrijfsterein, dus dat is bijna niet haalbaar. Als ze willen komen ze er echt wel in en alles wat ze niet kunnen meenemen slopen ze. En in geval van brand heb je er ook niks aan.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Met een reserver server (Als in de hardware) bij iemand thuis en de backup tapes zou je alles binnen 12 uur weer op moeten kunnen zetten.

Het klinkt in dit geval overbodig om alles 'live' op een 2e server te hebben.

In geval van brand / kraak : Server uit de kast pakken, backup erop gooien en weer draaien.
Pagina: 1