[w2k] VPN over NAT

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
Hoi, ik krijg het maar niet voor elkaar, ik heb een W2k server die internet deelt (nat) hoe krijg ik via mijn werkstation een vpn verbinding door de NAT server?

• ArjanC
ik heb een nieuwere versie van CISCO VPN CLient gedownload en daar kan je opgeven dat je achter een Firewall/NAT zit. dan moet je alleen het port nummer erbij vermelden.

standaart staat deze op 10000

deze heb ik in de router erbij gezet (TCP/UDP) naar het werk station toe. maar nogsteeds doet ie niks..

• ArjanC
hij weerrrkt !!!

gewoon UDP routen naar workstation address en de Cisco VPN settings standaart laten..

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Leuk dat je je eigen topic vol-post

http://www.hroling.nl

Verwijderd

burp2001 schreef op 22 augustus 2002 @ 22:39:
hij weerrrkt !!!

gewoon UDP routen naar workstation address en de Cisco VPN settings standaart laten..
Kun je mij precies vertellen wat je allemaal gedaan hebt en hoe je situatie is. m.a.w. welke soort server (W2k dacht ik), welke firewall (een pc?). Welke modules & settings, e.d.

Tnxs!

Verwijderd

bolke schreef op 23 augustus 2002 @ 08:14:
Leuk dat je je eigen topic vol-post
Ja als niemand reageert binnen die 2 uur :+

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

burp... waar heb je die nieuwe versie gedownload? Ik heb versie 3.6 nodig maar ik kon het niet vinden op de site van cisco

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

• ArjanC
okee, effkes het hele verhaal !

ik heb VPN versie 3.5.2-Rel9, daarin kan je opgeven dat je een NAT server draait. die optie moet je dus niet hebben..

Cisco VPN gewoon standaart gelaten en op de Windows 2000 ADV in routig UDP 10.000 gerout naar het workstation.

Verwijderd

leuk... de bedoeling van vpn's is dat het geencrypt wordt (heel het pakket) en ik weet 99,9% zeker dat het nu unencrypted is... (misschien alleen data-encryptie maar waarschijnlijk geeneens)

Verwijderd

Oke.. met een soortgelijk probleem ben ik nu ook bezig...
waar kan ik de Cisco VPN client downloaden? Heb je een link voor me? Op de Cisco site wordt ik niet veel wijzer.

• ArjanC
die kan je alleen downloaden als je geregistreert bent..

(googelen op vpnclient-win-is-3.6.Rel-k9.exe doet wonderen ;) )
edit:

Shit google vind nix http://www.uni-konstanz.de/RZ/wlan/ipsec

[ Voor 0% gewijzigd door ArjanC op 23-08-2002 12:12 . Reden: linkie ]

• ArjanC
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 09:56:
leuk... de bedoeling van vpn's is dat het geencrypt wordt (heel het pakket) en ik weet 99,9% zeker dat het nu unencrypted is... (misschien alleen data-encryptie maar waarschijnlijk geeneens)
waarom zou het nu unencrypted zijn ? omdat het door een NAT server gaat ? nat route toch alleen de pakettjes? :?

Verwijderd

Volgens mij kan de inhoud van het pakket wel versleuteld worden verstuurd via NAT, maar als je ook nog eens de header versleuteld lukt het niet meer via NAT.
Pagina: 1