Draadloze optische muis hapert en met draad niet

Pagina: 1
Acties:

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Muizen.jpg

Het gaat dus om deze 2 muizen. De rechter heb ik nu een jaar naar alle tevredenheid gebruikt. Ik heb nu de linker te leen van een vriend, die heeft de cordless desktop optical gekocht. Nu was het dus net een kwestie van oude eraf en nieuwe eraan. Alles deed het, muis werd herkend no prob. Ff de instellingen voor sensitivity gedaan en alles zag er goed uit tot nu toe.
Alleen ging ik net gewoon een beetje werken met die muis en vond hem nogal haperen. Hij is aangesloten op USB, net als de rechter muis. Op PS/2 doet de muis niets, ik heb nog niet verder gekeken. Ik heb ff een screen gemaakt met een prog om te laten zien wat ik bedoel met haperen....:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mouse-new.jpg

De nieuwe muis die een rondje tekent....

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/mouse-old.jpg

De oude muis die met dezelfde snelheid een rondje tekent. Beide muizen liggen op dezelfde ondergrond, ze zijn allebei op me toetsenbord aangesloten in de usb hub. Alles is hetzelfde, bij die vriend had ik GEEN last van die haperingen op zijn pc. Wat is er mis? Ik vind het erg vaag, verder werkt die muis namelijk wel lekker, maar dit houdt erg op, omdat je ook voorbij je punt waar je klikken wil schiet. Weet iemand iets? Alle instellingen staan hetzelfde en ik gebruik nu beide muizen tegelijk en merk duidelijk verschil terwijl het dezelfde sensor is?

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:02
denk niet dat het de batterijen zijn want de happeringen zijn constant, maare heb je all andere drivers geprobeert :?

Verwijderd

Heb nu allang weer een muis met een staartje, juist vanwege dit soort problemen. Het kan goed zijn dat je muis te ver van de ontvanger staat, die moet echt in de buurt liggen en niet ergens achter je kast. Ook een monitor in de buurt van de ontvanger geeft dergelijke problemen door verstoring van het signaal. Als de knoppen van de muis het soms niet meer doen dan is er meestal een lege-batterijen probleem.

Geef mij maar een fijn staartje aan mijn muis!

Verwijderd

draadloze muizen hebben gewoon minder DPI door vertraging in de zender, hoe dichtbij je de muis ook bij de zender houd :)

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 17:21
Zou toch wel goed moeten gaan zeker met z'n Seagate muismat. (8>

Probeer eens een andere ondergrond, zeg maar één kleur ofzow...
en dan ook mat (in de zin van geen glans) ene ook glad.

Volgens mij zijn die ribbels op je muismat degene die de hoeken veroorzaken

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Ocelot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08-2011

Ocelot

What The Frag?

Ik heb sinds juni de cordless desktop optical en als die gaat haperen zijn het de batterijen.

MAAR! Ik heb dan ook een gladde (half)-weerspiegelende muismat. <-- Helpt

System Specs

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hmmkay, bedankt voor de tips, ik ga ze nu ff allemaal af voor zover ik dat nog niet gedaan heb. Ik heb alleen ps/2 nog niet geprobeerd en het lijkt me sterk dat het daaraan ligt, omdat die andere muis het wel goed doet :? En batterijen zijn het niet, ik heb al een stapeltje wit papier geprobeerd, een tijdschrift, hout van me bureau, alleen niet een weerspiegelende, maar wat kan ik daarvoor gebruiken:?

• J0YR1D3R
  • Niet online
PS/2 doet het niet, verder kan ik me niets bedenken wat het kan zijn. Iemand nog enig idee :?

Verwijderd

draadloze muizen zuigen...vind ik dan..
kheb 1 jaartje met een draadloze muis gewerkt.. en ik vind het maar niks..
Pagina: 1