Divx verkleinen, hoe nieuwe bitrate uitrekenen?

Pagina: 1
Acties:

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Hrmz... Ik heb hier een avi die te groot is. Aftiteling eraf knippen is geen optie, want dan blijft ie te groot. Ook voor overburnen. Dus daar hoeven jullie niet over te beginnen.

Ik ga em met Vdub compressen, maar hoe kom ik er nu achter met welke bitrate ik dat moet doen of kan uitrekenen?

Het is een film van 512*408, audio 64 kbps, 16 bits. Video: 24 fps, 120 kbps, 24 bits met Divx 5.

Wie weet het?

(het argument dat het lang duurt vind ik geen punt; een 1,7 is snel genoeg voor het rekenwerk.)

ThX! :)

Verwijderd

ik weet niet waarom je hem kleiner wil maar kan je hem niet beter in 2en hakken?

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Nou, daar is ie nou weer te klein voor; hij is 742 MB. Te groot voor een CD, te klein voor twee. En ik heb geen zin in 90 minuten CD's. Daar heb ik niks dan slechte ervaringen mee.

Verwijderd

al geprobeert te branden? ik brand meestal ook gewoon 730mb films

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
ja, past niet tenzij ik overburn. Maar dan loopt de boel aan het einde in de soep. Dank je dat je meedenkt, maar het gaat mij dus echt om compressie instellingen. (is die 730MB trouwens het aantal echte MB's of dat wat explorer aangeeft? Daar zit vaak een groot verschil in he...)

Verwijderd

wat nero aangeeft maar volgens mij is dat hetzelfde als de exploder
ik weet nix van compressie enzo sorry :(

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Topicstarter
Okee, maakt niet uit. ThX anyway!

Roept u maar! :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nandub gebruiken en dan 2 passes doen.
www.nandub.org kan je het downloaden, werkt op dezelfde manier als VirtualDub.

Bij Video > Compression > Bitrate Calculator voer je 690 MB in (soms komt ie er wat MB's bovenuit)

Audio > Direct Stream Copy
Video > Full Processing Mode

File > Two passes

voer naam AVI in
voer naam stats file 1st pass in

2x heel lang wachten en klaar is je SBC VBR DivX 3.11 AVI

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Gebruik gewoon een BitRate calculator. Het enige wat je dan nodig hebt is het aantal minuten dat de film duurt (en de bitrate voor het audiospoor). Er zijn vele bitratecalculators. Er staat er een on-line op www.vcdhelp.com. Zelf gebruik ik meestal Adv.BitRate Calc. Kijk maar eens bij de zoekmachines.

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
op deze sites staan ook bitrates calculator www.divx-digest.com en www.doom9.org

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

En knip wat van die hoogte af, want 512x408 is veels te groot. Voor 4:3 moet je 512x384 hebben.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1