Toon posts:

waarom start xp niet op als adsl{usb} aangesloten zit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na het zo vriendelijk dicht gooien van het topic door een van de modjes.
open ik hem nu op de juiste plaats. kunnen julie me aub helpen ik heb de help desk van en de kpn en de planet al gebeld en die weten het alle twee ook niet meer.
dit is de situatie.--->

IK heb sinds kort win xp op mijn pc zitten.
als ik nu de adsl modem erin heb zitten bij het opstarten dan start win xp niet op.
en als ik dan de modem er uit haal start xp wel op.
als ik de modem aansluit als win xp is opgestart dan doet hij het wel. en kan ik ineten. de andere usb apparaten leveren geen problemen op.

ik heb een msi moeder bordtype ms 6380 met de via appolo kt 266 chip set en ik draai win xp proff.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een USB modem achter een via chipset kan soms te weinig spanning geven zodat het modem niet zo lekker werkt, maar dat heeft die helpdesk je vast ook al uitgelegd. Als je het pakket nog geen 3 maanden in huis hebt, kan je het omruilen voor een met een ethernetmodem, met bijbetaling van alleen het verschil in prijs + verzendkosten...
Ook kan het zijn dat je nog niet driver 1.4 geinstalleerd hebt, dat levert onder XP ook problemen op...

Tip: doe dat.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 22 augustus 2002 @ 20:17:
Een USB modem achter een via chipset kan soms te weinig spanning geven zodat het modem niet zo lekker werkt, maar dat heeft die helpdesk je vast ook al uitgelegd. Als je het pakket nog geen 3 maanden in huis hebt, kan je het omruilen voor een met een ethernetmodem, met bijbetaling van alleen het verschil in prijs + verzendkosten...
Ook kan het zijn dat je nog niet driver 1.4 geinstalleerd hebt, dat levert onder XP ook problemen op...

Tip: doe dat.
ik adsl nu al een lange tijd in win me gaf hij nooit problemen en stroom heb ik zat voor de usb modem. hij zit alleen op een controller en hij heeft altijd goed gewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
een kickje voor ik naar bed ga inmidels zij de via 4in 1 drivers geinstaleerd en de usb patch voor de kt 266 dit help voor geen meter iemand nog. anders ga ik mijn modem mollen en garantie cliamen en hem dan proberen om te ruilen voor een ethernet uitvoering.

Verwijderd

Topicstarter
help ik weet het niet meer inmidels staat windows me er weer op.
o ja en ik wel even melden dat dehelpdesk van planet en de kpn alle twee K*t zijn