• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Wat vinden jullie de beste internetbrowser voor Windhoos? En welke voor Linux?
(vertel ook waarom of waarom niet etc.)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Daardoor kwam ik erop, maar die topic gaat over Opera vooral en al helemaal te weinig over Linux... Dit is wat specifieker en toch anders :)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
windows -> opera
linux -> opera

lijkt me duidelijk :Y)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

sus

is druk :+

OK:

Windows: Mozilla (en als die een pagina niet kan inladen, bv. Fortisbank Online) dan IE
Linux: Mozilla

vergeet de waarom:

Omdat dit een lekker snelle browser is waar je alles mee kan. En zowel onder win als onder linux werkt hij hetzelfde.

BTW, Opera heb ik ook op beide OS-en gedraait, en ik moet zeggen dat die ook enorm lekker is.

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Microsoft Internet Explorer, zijn er nog andere browsers dan :X :+

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

• Matjas
  • Laatst online: 15-06 11:06
netscape :p

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het moet iig met tabbed browsing zijn, kan niet meer zonder :)

Voor mij betekent dat 1: Opera, 2: Netcaptor (heb ik vroeger veel gedraaid, werkt best aardig).

Mozilla vond ik zelf wat minder, maar dat is allemaal een kwestie van smaak. Probeer ze zelf eens zou ik zeggen, niemand kan voor jou bepalen wat het prettigst werkt.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Crazy Browser, freeware alternatief voor NetCaptor:

- tabbed browsing
- handige search functie
- écht full fullscreen
- popup blocker
- captor groups

#

• Mr.Nobody
  • Niet online
www.netcaptor.com of www.crazybrowser.com
beide zijn multi-tabbrowsers. ff wennen daarna wil je niet anders meer.

• middelste muisknop op een link -> nieuwe pagina.
• ,, ,, op een tab -> sluiten.
• popup vanger
• gebruikt IE die je geinstalleerd heb (dus update is nieuwe ook NC of CB)
• groepen maaken van sites die je elke dag bezoekt (in 1x alle openen) of sites van een bepaald onderwerp
• bij het opstaten van de browser de vorige sites openen die open stonden toen je afsloot (of crash!!) heel handig.
• zoeken met afkortingen bv tik 'g tweakers' en je krijgt google met het onderwerp 'tweakers' (je kunt zelf ook afkortingen maken)
• enz...

crazybrowser is GRATIS. netcaptor niet

edit: ZAP heeft snellere vingers :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

IE voor Windows natuurlijk. Microsoft kan goeie producten maken hoor.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 08:34
Voor snelheid zeg ik Opera, voor webdesign roep ik Mozilla! hehe Opera heeft een belabberde ondersteuning voor JavaScript, hopelijk veranderd dat met Opera 7 zoals men zegt...

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Anoniem: 31871

wat is een goede browser voor de I-Mac. ik heb hiero IE 5.1 maar als ik die plug-ins van shockware en flashplayer installeer dan crashed IE meteen bij het opstarten. bah....
en die plug-ins werken niet onder Opera...

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Mr.Nobody schreef op 22 augustus 2002 @ 23:41:

• middelste muisknop op een link -> nieuwe pagina.
• ,, ,, op een tab -> sluiten.
• popup vanger
• gebruikt IE die je geinstalleerd heb (dus update is nieuwe ook NC of CB)
• groepen maaken van sites die je elke dag bezoekt (in 1x alle openen) of sites van een bepaald onderwerp
• bij het opstaten van de browser de vorige sites openen die open stonden toen je afsloot (of crash!!) heel handig.
• zoeken met afkortingen bv tik 'g tweakers' en je krijgt google met het onderwerp 'tweakers' (je kunt zelf ook afkortingen maken)
• enz...

crazybrowser is GRATIS. netcaptor niet

edit: ZAP heeft snellere vingers :)
Maar jij wist er eentje meer: die spatie om tab te sluiten is wel verrekte handig! Zit nou nie thuis, maar ga 't snel proberen * Zap vindt CTRL-W niet zo handig...

[edit]
Over die search, dat gaat nog niet bij GoT Search ;(

#

Anoniem: 32991

Ik browse altijd vrolijk met Internet Explorer. Die zit al standaard in Windows en bevalt prima, dus waarom een andere gebruiken?

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Anoniem: 32991 schreef op 22 augustus 2002 @ 23:47:
Ik browse altijd vrolijk met Internet Explorer. Die zit al standaard in Windows en bevalt prima, dus waarom een andere gebruiken?

omdat veel mensen behoefte hebben aan machtige functies zoals tabbed browsing, mouse gestures die je niet in IE hebt ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik ben over het algemeen tevereden met MS IE

Minpuntjes:
* Te temporary Internet Files raakt snel vol met verborgen bestanden die niet op de gewone manier te verwijderen zijn (bug)
* Website ontwerpers hebben teveel controle over de browser, en de user te weinig. Hierbij doel ik op o.a. popups en andere ongewenste neveneffcten van browsen
* Verder ben ik geloof ik wel tevreden met IE.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Anoniem: 17772

ik heb veel andere browsers geprobeerd, maar kom toch altijd weer bij IE, de rest of ziet er lomp uit, of de functionaliteit laat ten wense over..

Anoniem: 32991

LuNaTiC schreef op 22 augustus 2002 @ 23:49:

[...]

omdat veel mensen behoefte hebben aan machtige functies zoals tabbed browsing, mouse gestures die je niet in IE hebt ;)
Mja, ik eigenlijk niet :+

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Opera omdat :
Mouse gestures roelen!!

Anoniem: 56121

Mr.Nobody schreef op 22 augustus 2002 @ 23:41:

• dingetjes
• dingetjes
Ik heb een idee voor zo een zoekfunctie:
"vd woord" waarbij vd staat voor
code:
1
http://www.vandale.nl//NASApp/cs/ContentServer?pagename=VanDale/ZoekResultaat&zoekwoord=

Handig voor sommige posters hier... :) :)

• Mr.Nobody
  • Niet online
Zap schreef op 22 augustus 2002 @ 23:44:
[...]

Maar jij wist er eentje meer: die spatie om tab te sluiten is wel verrekte handig! Zit nou nie thuis, maar ga 't snel proberen * Zap vindt CTRL-W niet zo handig...

[edit]
Over die search, dat gaat nog niet bij GoT Search ;(
:?

ik heb helemaal geen woord over spatie geschreven :)
maar die spatie sluit niet het tab af, maar verplaatst de pagina tot onderaan. das handig, die kende ik niet :)
wat ik bedoelde was middelstemuisknop op het tab, dan sluit ie (in NC 7)

en die search is bij google niet bij tweakers.
'y' is bv yahoo ... dus 'y tweakers', dan krijg je een nieuwe tab met daarin een zoekopdracht bij yahoo.com naar 'tweakers'. lekker makkelijk!!
probeer jij die opties maar eens in IE, lukt dus niet
verder gebruikt NC of CB, IE als basis. het ziet er dus gelijk uit (logisch) maar dan met meer handige opties. bv plaatjes met 1 druk op de knop uit, enz

[ Voor 0% gewijzigd door Mr.Nobody op 22-08-2002 23:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

IE all the way... persoonlijk moet ik niets anders hebben als MS software. 'k Vind dat het beste.

Waarom?
Gemakkelijke integratie in Visual Studio.net, altijd al gewoon geweest van IE te gebruiken, en het is Microsoft.

[ Voor 0% gewijzigd door gill op 23-08-2002 00:19 . Reden: Waarom vergeten... ]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 21:00
Mr.Nobody schreef op 22 augustus 2002 @ 23:56:
[...]

:?

ik heb helemaal geen woord over spatie geschreven :)
maar die spatie sluit niet het tab af, maar verplaatst de pagina tot onderaan. das handig, die kende ik niet :)
wat ik bedoelde was middelstemuisknop op het tab, dan sluit ie (in NC 7)
,, ,, op een tab -> sluiten.

Wazda dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:45

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

NetWorker is ook tof. Draait bovenop IE, maar heeft ook een popup killer en is net als Opera & Co. voorzien van tabbed browsing. Nice.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62351

msn explorer 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
guillaume schreef op 24 augustus 2002 @ 15:47:
[...]

,, ,, op een tab -> sluiten.

Wazda dan?
,, ,, betekende dat het bovenstaande ook voor deze regel moest, je kreeg dan:
middelste muisknop op een tab -> sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573

Mr.Nobody schreef op 24 augustus 2002 @ 17:26:
[...]

,, ,, betekende dat het bovenstaande ook voor deze regel moest, je kreeg dan:
middelste muisknop op een tab -> sluiten
Hoe dan ook (ik wist 't ook nog niet) is het een best handige functie :).
Iig iets makkelijker dan op dat groene kruisje klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

Mozilla: tabbed browsing & popup killer ingebouwd. Op veel platforms te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 08:22
GoSURF: ook tabbed browsing, popup/ad blocker (level instelbaar), ziet er erg cool uit, links bar kan je ook gebruiken voor al je favorites (dan krijg je drop-down menu's in die balk), handige "magic drag", waarmee je links kunt openen door een link een paar mm te verslepen/plaatjes kunt saven/geselecteerde text kunt saven op dezelfde manier (ik mis dit nu ENORM als ik mn browser shell niet meer bij me heb), handig extra functies als auto-whois/backward links/cached page/similar page/anonymizer etc., ook die handig "g zoekterm" om snel te zoeken.. kan nog wel ff doorgaan maar link geeft je een beter overzicht denk ik :D

http://www.mmjd.com/gosurf/?en

Helaas is ie niet helemaal gratis maar je mag m 60 dagen proberen :)
(heb m zelf gratis omdat ik de hele interface naar het NL vertaald heb)

Ik heb hiervoor ook Opera, MultiZilla, NetCaptor, CrazyBrowser, SmartBrowser en myIE geprobeerd, maar ik wil niet meer zonder GoSURF :)

edit: oh ja, ook een handige feature is dat je gesloten popups kunt heropenen (kan kiezen uit de lijst), hij in principe niet de popups blocked die je zelf opent, en je sites die je zelf gesloten hebt alsnog kunt heropenen (ook kiesbaar uit een lijst)

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:30

MadEgg

Tux is lievvv

IE vind ik het lekkerst werken, start snel op, en ik hoef al die tabbed browsing troep niet, daar heb ik m'n taskbar wel voor :?

Mozilla is op zich ook wel lekker en voor Linux zeker 't beste. Voor Windows.. mwah. Hij is een stuk trager dan IE, laadt pagina's veel trager, en (niet Mozilla's schuld btw:) veel pagina's zijn geoptimaliseerd voor IE en draaien bagger of slecht op andere browsers.

Het enige minpunt van IE vind ik dat het door MS gemaakt is :p(mag ik eigenlijk niet zeggen he?)

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39441

IE wordt al opgestart als Windows start, daarom start Mozilla trager (maar je kan ook instellen dat ie hetzelfde als IE doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42894

Ik gebruik networker

Networker is ook een mutiple venster browser gebaseerd op IE en Netscape/Mozilla.
Het is heel makkelijk in gebruik.
Het is gratis.

Ik sta 's morgens op, zet mijn pctje aan, neem een tasje koffie en ondertussen is mijn pc tje opgestart en networker heeft een dertigtal van mijn favoriete websites automatisch geopend. (totale opstarttijd inclusief openen wegsites 1 minuut en 48 seconden)

Wil ik op bv. op reis dan klik ik op mijn linkgroup REIS en een dertigtal websites mbt reizen openen zich. (totale tijd : sluiten van vorige websites en openen linkgroup reis : 25 seconden.)

En dit is waarom ik nooit meer iets anders wil dan een multiple window browser. De tijd die het bespaart.

De favorieten van IE worden gewoon overgenomen.

Networker vind ik tot nu toe de beste.
Op een half uurtje heb je networker onder de knie, gewoonweg makkelijk en handig.

Pop-ups ? zie ik vrijwel nooit verschijnen.
Pop-ups makkelijk te beheren.

Recent closed windows ? met één klik staan ze tot beschikking
Toch een crash ? Netbrowser kan de oude sessie terug openen.

http://www.geocities.com/famelstudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 11:46

Nietzman

Woei!

Mozilla voor linux, windows en mac os 8&9.x en Chimera voor Mac OSx :)

Alles op de gecko engine dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mycosis
  • Laatst online: 24-04 22:08

mycosis

--------------

Wat is er mis met IE?!?!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gebruikte vroeger Netscape, maar IE is ergens ingeslopen en nooit meer weggegaan.
IE doet zijn werk en geen problemen mee, dus waarom overstappen als iets naar behoren werkt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41820

ja, als je wil dat ome bill ALLES weet wat je met je pc doet moet je vooral dit gaan gebruiken.

als er microsoft op staat, denk dan maar aan spyware, en dan nog van de ergste soort

* Anoniem: 41820 :r op M$

'k gebruik het alleen omdat ik te lui ben om een linux box op te zetten, en dan nog eens te configgen met wine en zo

(Wel minstens iedere week Ad-Aware, en er draait normaal ook een redelijk strakke firewall)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53837

mozilla: tabbed browsing, links in nieuwe tab openen met 3e muisknop, makkelijk zoeken vanuit adresbalk (standaard ingebouwd), de sidebar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 22 augustus 2002 @ 23:49:

[...]

Wat iemand niet kent, zal ie het ook niet weten he ;) dus dan is internet explorer een goeie browser, die ik gebruik is ook gewoon IE, meer opties niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Voor snelle PC's en Internetverbindingen (Penitum II of hoger; 56K6 of hoger): Mozilla

Voor langzame PC's en Internetverbindingen (486/Pentium I; ca. 14K4): Opera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SigmundFreud
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

SigmundFreud

Sic transit gloria mundi

Mozilla (laatste 1.1 versie).
Perfecte browser, dagelijks verdwijnen bugs (als www.nhd.nl nou nog eens ging werken...), en ik gebruik het met de gestures-plugin (nog beter dan Opera!) en Bannerblind.
Bannerblind is helemaal sterk, daarmee kun je plaatjes met een specifieke afmeting niet laten afbeelden. Resultaat: op 99% van de sites waar normaal banners staan is nu een mooi leeg vakje.

...maar ik heb een bel op mijn fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Windows: Opera 6
Linux: Mozilla :)

In Linux is Opera traag met ADSL, hij zoekt eerst 5 sec ofzo en dan ineens pats, best wel onprettig werken vind ik zelf. En Tabbed Browsen is een must.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SigmundFreud schreef op 26 augustus 2002 @ 09:13:
Mozilla (laatste 1.1 versie).
Perfecte browser, dagelijks verdwijnen bugs (als www.nhd.nl nou nog eens ging werken...), en ik gebruik het met de gestures-plugin (nog beter dan Opera!) en Bannerblind.
Bannerblind is helemaal sterk, daarmee kun je plaatjes met een specifieke afmeting niet laten afbeelden. Resultaat: op 99% van de sites waar normaal banners staan is nu een mooi leeg vakje.
[homermode]
hmmmm, bannerblockers...
[/homermode]

(wel de faq gelezen?)

en ontopic:
IE en Mozilla zijn de enige browsers waar ik mijn sites nog op test. Moet Opera 7 nog wel ff bekijken, maar 6 vond ik de moeite nog steeds niet echt waard. Overigens kan ik heel goed zonder tabbed browsers :)

[edit:]Bedoel dus 7 resp. 6 in plaats van 6 resp. 5 :) en ja, ik weet dat opera 7 er nog niet is...

[ Voor 0% gewijzigd door Rataplan op 26-08-2002 10:00 . Reden: even confuus van alle Operareleases ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Óp Windows: Inernet Explorer 6 (gebruik ook andere voor site checks)
Sun Solaris: Internet Explorer 5 SP1
Linux: Mozilla 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62772

Ik vind IE best werken hoor ben nog niet van plan over te gaan stappen naar modzilla of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Left
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-05 13:45
Ik vind IE de handigste browser, alleen sinds ik dit artikel http://www.fuckmicrosoft.com/content/ms-hidden-files.shtml heb gelezen zit ik er over te denken om over te stappen naar bv Mozilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

Mozilla werkt prima, alleen vind ik de mogelijkheden van de muis bagger (week terug nog geprobeerd) de scrolltoets (indrukken en dan schuiven om te scrollen) werkt niet (krijg hem niet werkend in mozilla) en de duimknoppen van me muis werken ook niet. Daar wordt allemaal wel aan gewerkt zover ik in de bugtracker gezien heb, maar zolang het er nog niet in zit vind ik het minder prettig werken dan IE of Opera. Maar voor de rest vind ik mozilla een superbrowser, alleen die functionaliteit mis ik nog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49584

Afbeeldingslocatie: http://www.capwoc.com/wb.jpg
Winamp browser met MassAmp skin.
Works like a charm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Windows: Mozilla
Linux: Lynx ;) en Mozilla

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Left schreef op 26 augustus 2002 @ 11:01:
Ik vind IE de handigste browser, alleen sinds ik dit artikel http://www.fuckmicrosoft.com/content/ms-hidden-files.shtml heb gelezen zit ik er over te denken om over te stappen naar bv Mozilla.
Hmm... het publiek van die vent is geloof ik absolute total n00bs.
Als je je cache en history verwijderd, zijn deze index.dat bestandjes overschreven door binary tekens.
Verder zijn in Windows Explorer deze mappen zonder problemen te openen, en in dos kan je met dir /a alles ook zonder problemen vinden.

Wat hij dus eigenlijk gewoon probeert te doen is de MS-haat aansterken op argumenten die zo "gespecialiseerd" zijn dat de meeste lezers er geen hout van zullen snappen en hem gewoon geloven.
Never mind that dus.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-06 16:31

Crazy D

I think we should take a look.

MadEgg schreef op 26 augustus 2002 @ 17:00:
Hmm... het publiek van die vent is geloof ik absolute total n00bs.
En hoe serieus moet je een anti-MS artikel nemen op een site die fuckmicrosoft.com heet...

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 22:37
Volgens mij is er gewoon geen 'beste' allemaal hebben ze zo hun nadelen. Sommige vinden andere mensen vervelender dan andere mensen. En zo gebruiken ze een bepaalde browser.
Je hebt browsers en slechte browsers, Mozilla, Opera, en IE zijn browsers, en al die kloontjes zijn slechte browsers want die browsen niet echt.

Oh sorry, Konqueror is ook een aardige browser :).

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Crazy_D schreef op 26 augustus 2002 @ 17:14:
[...]

En hoe serieus moet je een anti-MS artikel nemen op een site die fuckmicrosoft.com heet...
Hehe, daar wou ik 't nog niet eens over hebben :)

Tja

Pagina: 1