Toon posts:

Linux Open server Caldera 3.1.1 op AMD K62?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de html-file op de cd staat dat deze linux mijn processor niet moet. zal hij het echt niet doen?

Verwijderd

Topicstarter
Systeem: AMD k62 400 mhz, 128 mb ram, 2 gig vrij voor linux, en nog meer dingen

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 16:04

Heidistein

Blah

Ik zie niet in waarom het niet zou werken
* Heidistein heeft welliswaar redhat, maar toch eenADM K62 500
Gewoon doen :P

Maybee we are alone... After all.

Verwijderd

Topicstarter
Caldera OpenLinux 3.1 includes the 2.4 kernel compiled to support up to 64GB of RAM. As a result the kernel and Caldera OpenLinux will only function on systems that support the PAE (Physical Address Extensions) standard. Such CPUs include the following:

Intel Celeron
Intel Pentium Pro
Intel Pentium II
Intel Pentium III
Intel Pentium 4
AMD Athlon
AMD Duron
AMD Thunderbird

Caldera OpenLinux does not run on the following CPUs (or anything earlier):

Intel Pentium
Intel Pentium MMX
AMD K6 and K6 2

tja, valt natuurlijk te proberen...

't is trouwens een gekopieerde cd die niet bootable is. kan ik met een
bootdisk van windows de install starten?

Verwijderd

Wat staat er precies in die file. Staat er itdrukkelijk dat AMD niet kan? Of staat er Intel-CPU, enz.?

BTW met het 1e icoontje van links kan je je post editten ;)

Ah, tja. Misschien vinden ze het te zwaar, het is iig niet AMD-specifiek. Ik zou het gewoon proberen, maar zekerheid kan niemand je geven.

Ik denk niet dat je de installatie kan starten vanuit DOS, want DOS kan geen Unix executables uitvoeren.. Je kan op de site van Caldera waarschijnlijk wel een bootdisk (waarschijnlijk 2) downloaden..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2002 20:05 . Reden: Verkeerde doorgestreept :( ]

Verwijderd

Topicstarter
oh, bedankt voor de tip :-P

Verwijderd

Topicstarter
booten lukte wel. het keuzemenu deed het, maar het systeem reset onmiddelijk als ik een installatiekeuze maak. dus ja... 'k zal het wel eens aan een expert vragen op mijn stage.

Verwijderd

Je zal met een 'custom' (k6II capable) kernel moeten booten....maar waarom wil je caldera? en niet Debian,Slack,Gentoo of een van de andere?

Verwijderd

Topicstarter
caldere gebruik ik ook op me stage. compleet pakket. heeft ok grafische shit en zowat elk pakket draait erop. tenminste, dat is me verteld
Pagina: 1