Welke netwerkprotocollen ondersteunt een PowerMac G4 eigenlijk, of alleen appletalk? Ik wil een PowerMac G4 namelijk in een gewoon TCP/IP Windows netwerk hangen. Moek dan alle routers/Windhoos bakken aanpassen om ook appletalk of zo te spreken, of andersom; kan de PowerMac G4 er gewoon in en snapt ie alles zelf?
Dat hangt helemaal af van het OS wat je er op zet 
OSX kan de meeste normale protocollen iig. wel aan.
OSX kan de meeste normale protocollen iig. wel aan.
De G4 doet zelf helemaal niks met die protocollen, het ligt aan het OS. Gaat het hier om MacOS 8/9? Dat ondersteund dacht ik alleen AppleTalk, maar MacOS X ondersteund ook TCP/IP. Maar ben niet zo'n expert op dat gebied
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
TCP/IP zal ook op MacOS 8 & 9 wel werken. Anders zou je met pre-MacOS X machines immers niet eens kunnen internetten
Ach ja, natuurlijk. Maar volgens mij kan je geen verbinding maken met een Windows client via TCP/IP ... dat moet via AppleTalk.. toch?/downtime/ schreef op 22 augustus 2002 @ 19:44:
TCP/IP zal ook op MacOS 8 & 9 wel werken. Anders zou je met pre-MacOS X machines immers niet eens kunnen internetten
-Edit-
Verbinding als in disk sharing ofzo... als het gaat om internet sharing dan kan het gewoon via TCP/IP ...
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs
MacOS X kan het native al, via Samba. Oudere MacOS versies weet ik niet zeker, maar volgens mij moet je dan inderdaad AppleTalk gebruiken. Maar ik dacht dat Windows machines weer niet met AppleTalk overweg kunnen. Daarvoor moet je volgens mij een NT4 of W2000 Server hebben.
Je zou natuurlijk altijd FTP ofzo kunnen gebruiken om bestanden uit te wisselen. Is misschien een beetje omslachtig, maar 't is wel de simpelste manier.
Je zou natuurlijk altijd FTP ofzo kunnen gebruiken om bestanden uit te wisselen. Is misschien een beetje omslachtig, maar 't is wel de simpelste manier.
Pagina: 1