Toon posts:

server Achter Getweakte modem!! Help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb
abonoment planet internet (standaard)
alcatel speedtoutch home modem (getweakt)
netwerk
ip-nummer van planet stel dit is. 62.62.62.62
met een naam: test34.speed.planet.nl

Wat wil ik
ftp-server draaien (zodat mijn broertje op curacou bij zijn bestanden kan)

als ik dit ip-nummer of naam intype (thuis) kom ik echter op mijn modem terecht en niet op de gedeelde hardeschijf. Nu heb ik al geprobeerd de poort door te mappen, maar weet niet precies wat daar nou ingevuld dient te worden.

Dit heb ik nu gedaan via telnet.
nat=>
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:21 outside_addr=0.0.0.0:21 _/-\o_

maar wat nu, hoe moet ik die verrekte serv-u instellen om het te laten werken. Of moet ik soms nog meer doen?

Heeft iemand hier ervaring mee, is iemand dit al gelukt en zou hij/zij daar dan een geheel voorbeeld van willen geven?

m.v.g. Brian Monninkhof

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 18:22
Ik heb zelf geen idee, maar kijk hier eens:

http://www.bruring.com/nuke/

Nog specifieker, kijk hier maar eens:

http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=3&page=1

omniscale.nl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

je outside adres is geen 0.0.0.0, maar lees ook de FAQ eens over hoe je het wel goed moet instellen met desnoods een tooltje (modem uit en aan zorgt dat die instelling weer weg is)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
JvS schreef op 22 augustus 2002 @ 20:15:
je outside adres is geen 0.0.0.0
Wel voor die modem.

Als je namelijk 0.0.0.0 invult werken sommige poortmappings beter (waarom :? geen idee), maar goed 0.0.0.0 wordt dus omgezet in het externe ip automatisch door de modem.

Maar goed om je vraag te beantwoorden, je moet ook nog poort 20 doormappen, dit is namelijk de data poort van ftp en als je van plan ben om met serv-u een ftp-server op te zetten zal dit niet gaan werken om de vage reden dat er dan geen passive file transfers plaats kunnen vinden.

Verwijderd

probeer het eens via de proxy van planet,als je een webserver thuis draait moet je die ook via een outside proxy benaderen als je m thuis wil zien.
heb je trouwens save gedaan na de portmap?
test anders op http://grc.com/intro.htm bij shields up of port 21 openstaat (dit moet je overigens niet via je isp proxy doen)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:09
als je ip 0.0.0.0 als extern invult, dan pakt hij alle ip adressen dus zeg maar *.*.*.* .

Dit is alleen overbodig geworden toen kpn verplicht gestelt werd om niet meer meerdere ip adressen mee televeren aan de -plus- gebruikers :( , en dus er altijd nog maar 1 ip adres is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het maar eens proberen, maar kan ik nu wel of niet een ftp-server draaien thuis????

mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Aahhhh ik weet het echt niet meer hoor, ik heb net die http://grc.com/intro.htm getest en alles staat nog op stealth. Of terwijl de firewall in de modem werkt beter dan gewenst. Ik heb nu ook de poort 20 toegevoegd, maar dat schijnt ook al niet te werken. Maar we blijven proberen!!!!

mzzl

• Attilla
Welke ftp server gebruik je ?

Verwijderd

Topicstarter
zoals te lezen valt in mijn vraag gebruik ik U-serv. Dus...

• Attilla
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 16:15:
zoals te lezen valt in mijn vraag gebruik ik U-serv. Dus...
Ik heb daar zelf ook me lopen kloten en ik kreeg het maar niet aan het werk, terwijl ik alles goed heb ingesteld.

Nu heb ik bullet proof ftpserver draaien en het gaat perfect met dezelfde firewall instellingen, dus ik denk dat het een probleem is van serv-u want je bent niet de eerste die ik erover hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dat is interresant nieuws zeg!!!
Ik zal het eens proberen met bullet proof, eens kijken of dat werkt.
Zou wel leuk zijn, en een server kunnen draaien (eindelijk) en een getweakte modem :9~

alvast bedankt allemaal voor de reacties

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 11:16:
Aahhhh ik weet het echt niet meer hoor, ik heb net die http://grc.com/intro.htm getest en alles staat nog op stealth. Of terwijl de firewall in de modem werkt beter dan gewenst. Ik heb nu ook de poort 20 toegevoegd, maar dat schijnt ook al niet te werken. Maar we blijven proberen!!!!

mzzl

ik heb het net ook maar eens getest, en 21 stond inderdaat op stealth, maar nadat ik het zo gedaan had:
=>nat //(waarom dat bij mij met kleine letters moet is me een raadsel)
[nat]=>create
protocol = tcp
inside_addr = 10.0.0.159
[inside_port] = 113
outside_addr = 213.10.x.x //(mijn echte ip dus)
[outside_port] = 21
[nat]=>save
[nat]=>exit
(sluit window)
Toen stond 21 dus op 'closed' :o. het programma lijkt (nog) niet het probleem zelf te zijn dus... Je poort zit nog steeds pot- en potdicht.

Met serv-u heb ik overigens ook nooit een FTP voor elkaar gekregen, ik ga 's kijken of het nu wel werkt :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk dat ik de firewall ook moet uitschakelen van de modem? Want ook al zorg ik ervoor dat alle poorten naar mijn computer doorgeschakeld worden, doet de server het nog niet. Als ik dan de test doe, staan alle poorten nog steeds op stealth. Dan moet ik echter wel overal bij mij thuis een firewall op de computers installeren of niet dan?

we blijven proberen.....
Pagina: 1