Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje:

heeft iemand ervaring met GPRS op zijn/haar Pocket PC? Klopt het dat je dan een continue verbinding hetb met internet en dus kunt surfen en MSN-en zeg maar?
Wat heb ik naast een pocketPC (Ipac 37xx of Toshiba E310) nog meer nodig?

Verwijderd

Ik heb geen uitvoerig onderzoek gedaan maar volgens mij heb je nog geen flat fee GPRS providers hier in nederland dus je data verkeer zal flink wat kosten gok ik.

Verwijderd

Voor wie het wil proberen: je Psion werkt NIET met GPRS. Ik heb uitvoerig alles en alles geprobeerd inclusief alle Duitse tweaks maar ik krijg het niet aan de praat |:( .
GPRS met een mobile is alleen leuk voor email, maar je zit binnen de kortste keren aan je maximum van je bundel en dan kan je een andere bundel gaan trekken.
Ik bel tegenwoordig gewoon weer in met mijn mobieltje en mijn bundeltje goedkope belminuutjes, het werkt ook gewoon in het buitenland en qua snelheid maakt het geen enkel verschil.

Gewoon pure marketingstrategie, die GPRS :O

Verwijderd

Topicstarter
Nee ok, er is isdd nog geen flat free rate voor GPRS. Het enige wat ik nodig heb is dus een provider voor internet, en dan met bv infra-rood van mijn GSM inloggen bij mijn provider? Wie kan me verder helpen?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:36:
Ik heb geen uitvoerig onderzoek gedaan maar volgens mij heb je nog geen flat fee GPRS providers hier in nederland dus je data verkeer zal flink wat kosten gok ik.
5 euro per 1 mb bij O2.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 03:05:
Nee ok, er is isdd nog geen flat free rate voor GPRS. Het enige wat ik nodig heb is dus een provider voor internet, en dan met bv infra-rood van mijn GSM inloggen bij mijn provider? Wie kan me verder helpen?
Misschien heb je hier wat aan.
Mijn O2 XDA review

Het gaat over de O2 XDA waar je dus mee kan internetten via GPRS, ik heb daar wat dingen over GPRS uitgelegd.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd ook naar de O2 XDA gekeken, maar heb liever een scherm met 16-bits kleuren. Ik denk dat ik gewoon een Pocket PC aanschaf. Weet iemand waar je een GPRS abbo kunt afsluiten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 17:58:
Ik heb idd ook naar de O2 XDA gekeken, maar heb liever een scherm met 16-bits kleuren. Ik denk dat ik gewoon een Pocket PC aanschaf. Weet iemand waar je een GPRS abbo kunt afsluiten?
Bij O2 kan je ze bellen, en krijg je een formuliertje toegestuurd. Even invullen, en aan je gewone abbo wordt een GPRS uitbreiding gehangen.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Afzetters zijn het gewoon. 5 euro voor 1mb pfffffffff dan koop ik er liever vreten voor ofzo

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 16:06
Ik heb dus een ipaq 3630 met een nokia 6510, en een vodafone gprs abbo van 5 mb per maand (12/13 euro geloof ik). Maar je bent niet echt 24/7 online.. je belt gewoon in op het moment dat je dat wilt, en dan check je je mail of gaat msn'en of icq'en. Ik maak gewon gebruik van de infrarood coonectie maar de snellere oplossing is bluetooth, je hebt dus ook een bluetooth gsm nodig en een pocket oc met bluetooth.

Wat je dus nodig hebt is,
- een gprs abbo
- een gprs geschikte telefoon
- een ipaq of soortgelijk iets

Verwijderd

Ik heb een Siemens S45 met GPRS - ik heb geen abo voor GPRS, maar kan het wel gebruiken voor WAP: dat is wel ideaal. "Vroeger" ging dat namelijk heel traag, de verbinding opbouwen was ook niet snel - nu gaat het ook niet altijd soepel, maar het grootste deel van de tijd werkt het wel snel. En het mooie is dat de tijd dat je verbinding hebt niet uitmaakt - alleen de hoeveelheid data.

Ik heb ook een BEN abo, en als je 5 euro per maand betaald kan je het ook gebruiken om te internetten: je moet dan nog wel per MB betalen... liever flat free natuurlijk... Maar dan werkt het ook met je PocketPC of fleptop... Ik denk wel dat bluetooth niet zoveel uithaalt weer: de max snelheid is dacht ik 56k, en dat trek je wel met IR dacht ik zo.
Pagina: 1