asus a1000 laptop cd-rom probleem ..

Pagina: 1
Acties:

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 22:00
hoi

ik heb hier een asus a1000 laptop

met op het moment staat windows 2000 er op met een novell client.
het wachtwoord weet ik niet.

maar nu wil ik er windows xp op zetten, dus ik dacht cd er in en installen maar.
natuurlijk eerst de bios gechecked en bij boot optie's alleen cd-rom geslecteerd.

maar hij vind de cd van xp niet hoewel dat op andere pc's wel het geval is.
dus ik met de setup floppy's van xp geprobeerd en na een tijd vraagt hij om de cd-rom maar die zit er in (hij kan hem dus niet vinden)

toen maar eens in dos opgestart en als ik dan naar de cd-rom drive ga krijg ik een
cdr101 error dit is een driver probleem of een hardware probleem(met vele verschillende cd's geprobeerd maar steeds het zelfde)

nu is mijn vraag ben ik iets vergeten te doen (de eerste keer dat ik een laptop installeer vandaar...)

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

met op het moment staat windows 2000 er op met een novell client.
het wachtwoord weet ik niet.
Hmmm, eerste gedachte: GEJAT. Of ben ik nou paranoia aan het worden?

Anyway, zo te zien is je cdrom stuk. Probeer eens goed aan te drukken als ie uitneembaar is. Anders kan het zijn dat ie gewoon kaduuk is.. je kan em ff goed uitblazen, misschien zit er bagger op de lens oid.. maar dan zou ie ws 'read error' geven of de disc niet herkennen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• bokkie11
ik kan wel zeggen dat hij niet gejat is maar niemand geloofd me hiero toch..

om eerlijk te zijn is hij van school, ik heb hem vanmiddag gekregen om bij me stage te gebruiken alleen de vorige student heeft hem niet schoon opgeleverd zoals de bedoeling is..

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:23

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Oke, ik geloof je best hoor. Er zijn alleen meer gestolen dan legale laptops lijkt het wel, vandaar. Anyway, ik denk dat je laptop cdrom kaduuk is. Anders moet ie het gewoon doen. Zeker die errormelding, klinkt niet goed. Magoed, trug naar school en andere krijgen oid?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• bokkie11
ok doe ik dat wel

ik zat eerst te denken dat iets aparts met driver was misschien maar niet dus

ok bedankt