Toon posts:

radeon 7000 tv-out probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het topic al zegt heb ik hier zeer wazige problemen met de tv-out ervan.
Ik kan namelijk de tv-output niet op 640*480 krijgen, alleen als ik de frequentie van mijn eerste scherm op 56 hz zet, maar dan nog heb ik geen beeld op mijn tv :(
Ook krijg ik de monitor niet lager dan 800*600.
Als ik properties opvraag dan staan beide gelijk ( dus monitor en tv ) op 800*600 of 1024*786, heb al de dingen gedaan die op ati zijn site staat maar zonder suc6 (adviseren dus 800*600 voor de monitor).
Ik krijg dus alleen de tv op 640*480 als ik mijn freq op 56 hz zet (maar zonder beeld op de buis dus).
Os is winxp pro , drivers heb ik van de cd geprobeerd en de laatste maar ook hierbij is het probleem niet verholpen. Ook heb ik dus op 60hz gezet en opnieuw gereboot (had dat ergens gelezen) maar ook zonder suc6.

Wat kan ik nog proberen om dit verveelend probleem te verhelpen ? zijn er ergens andere drivers die ik kan proberen ( is dus de compie van mijn ouders in spanje waar ik nu dus lekker ben ;) en die willen dus graag mijn filmpies op de tv zien)

/ff leesbaar gemaakt ;)/

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Je moet toch wat meer info geven denk ik... alhoewel ik een G-Force heb, mis iknog wat dingetjes...

Heb je bv al TV-Tool geprobeerd?

Hoe zit je verbonden tussen je TV en je videokaart? S-Video? Composite? Rechtsreeks, of via een scartblok? etc etc... wel belangrijk om te weten :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Palomar
  • Niet online
ik denk dat dit een windows XP probleem is en niet zozeer specifiek voor je radeon.. ik krijg mn monitors en tv-out ook niet lager dan 800x600 in XP, dat is denk ik gewoon een truukje van microsoft om die lage resoluties een beetje uit te roeien oid. Misschien dat er voor winXP dus een registerinstellinkje oid is om dit wel toe te laten :?

[edit]
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q286906&
When you are using the slider on the Settings tab of the Display Properties dialog box to change the screen resolution, the slider will only go as low as 800 X 600. Also, the Color quality setting will not go lower than 16-bit.
Cause
640 X 480 resolution and 256 colors are not supported display settings for Windows XP.
Resolution
NOTE: This workaround is not supported by Microsoft.

To work around this issue, follow these steps:
In the Display Properties dialog box, click the Settings tab.
Click the Advanced button.
Click the Adapter tab, and then click the List all modes button.
Select the resolution, color depth, and refresh rate that you want and click OK.
misschien dat dit helpt?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
wat LuNaTiC zegt, misschien gebruik je de verkeerde uitgang? dat kan je namelijk ook aangeven. ik zou hem gewoon via die tulip geval aansluiten, dat werkt meestal het beste.

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

rick_h schreef op 23 augustus 2002 @ 01:10:
ik denk dat dit een windows XP probleem is en niet zozeer specifiek voor je radeon.. ik krijg mn monitors en tv-out ook niet lager dan 800x600 in XP, dat is denk ik gewoon een truukje van microsoft om die lage resoluties een beetje uit te roeien oid. Misschien dat er voor winXP dus een registerinstellinkje oid is om dit wel toe te laten :?

[edit]
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q286906&

[...]

misschien dat dit helpt?

Als je gewoon TV-Tool gebruikt, dan heb je standaard daarbinnen de optie om hem 640x480 te krijgen.

Ik zou verder niet weten waarom je hem op die resolutie zou willen hebben, want dat is (meestal) niet de reden waarom je geen beeld zou krijgen.

Ik laat mn resolutie gewoon staan zoals ie in Windows is, en schakel daarna met TV-Tool over naar mn TV, en die regelt verder alles (schakelt terug naar lagere resolutie ed).

Waarschijnlijk moet je de oplossing dus ergens anders zoeken, zoals ik al eerder zei, daar hebben we wat meer informatie voor nodig.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
is TV-Tool niet alleen voor NVIDIA kaarten :?

specs

• Palomar
  • Niet online
LuNaTiC schreef op 23 augustus 2002 @ 20:19:

[...]

Als je gewoon TV-Tool gebruikt, dan heb je standaard daarbinnen de optie om hem 640x480 te krijgen.
TV-tool is alleen voor nvidia kaarten (8>

maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat (samengevat) nou precies het probleem van de topicstarter is en wat hij allemaal heeft geprobeerd. Jullie hebben het over tulp en svhs aansluitingen etc, maar ik neem aan dat het enige probleem is dat ie 640x480 op zn TV-out wil hebben onder winXP met zn ati kaart (andere resoluties doen het wel toch??). Ik doe dat als volgt:

- display properties -> settings.
- 2de monitor (=tv-out) enablen en daarna met rechtermuisknop (je ziet 2 schermpjes staan) -> properties -> adapter -> list all modes -> gewenste resolutie aanklikken en OK

Je desktop wordt dan uitgestrekt bnaar de tv en kun je dus films oid bekijken. Je primaire monitor blijft gewoon in de originele resolutie, wat wel zo handig is.

Is het hiermee opgelost?

Verwijderd

Zo doe ik het:
Nieuwste ati-drivers installeren: 6.13.10.6118
Ati-controlpanel installeren: 6.13.10.3017
Eigenschappen voor beeldscherm; instellingen; geavanceerd
Tabblad Displays: Monitor ingeschakeld; slave (="blauwe rondje")
TV ingeschakeld; master (="2 blauwe schermpjes")
Tabblad Overlay: Theater mode inschakelen...

Verwijderd

Topicstarter
ben weer terug , thnx voor het unlocken ;) ( ff weekendje barcelona gehad en net terug van het feesten )

Ik kan dus gewoon de tv selecteren dat is het probleem niet maar hierdoor krijg ik dus geen beeld :( de button wordt dus gewoon groen als ik de tulp-plug erin steek ( kan alleen de tulp gebruiken hier , ik heb namelijk niet de s-vhs connector erbij gekregen)

[quote]rick_h schreef op 23 augustus 2002 @ 01:10:
quote]

Dit zal ik dadelijk eens ff proberen hopenlijk dat dit helpt :)

@ dism
Deze heb ik dus geinstalleerd
Ati-drivers: 6.13.10.6118
Ati-controlpanel: 6.13.10.3017

probleem is opgelost , heb veel met de settings liggen te klooien ( voor de zoveelste keer dus ! ) en in een keer had ik dus beeld 8) , ik kan nu dus ook andere resoluties kiezen op mijn monitor met behoud van beeld op de tv, nu maar hopen dat die het blijft doen. :)
Pagina: 1