Toon posts:

Mac OS 10.2 ook merkbaar sneller op een G3?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om de software hoef ik 10.2 niet perse te hebben, maar Quartz Extreme lijkt me wel een reden om het aan te schaffen. Is het ook merkbaar sneller op een G3 (450mhz en 512Mb intern geheugen) t.o.v. OS 10.1.5 :)

Verwijderd

Quartz extreme werkt alleen met Nvidia en ATI kaarten met 32 mb of meer VRAM. Als je dus een imac G3 met 8 MB vga hebt, heb je dus weining aan Quartz.

Wat betreft de snelheid van het OS, ik heb gehoord dat het wel sneller opstart. Voor de rest weining overtuigende berichten gehoord dat het een stuk sneller is.

Alles is gewoon wat meer gestroomlijnd. Wat nieuwe progjes, tooltjes e.d.

Verwijderd

ik denk erover om Jaguar over te slaan, en te wachten op Panther (zijn opvolger)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:58:
Quartz extreme werkt alleen met Nvidia en ATI kaarten met 32 mb of meer VRAM. Als je dus een imac G3 met 8 MB vga hebt, heb je dus weining aan Quartz.

Wat betreft de snelheid van het OS, ik heb gehoord dat het wel sneller opstart. Voor de rest weining overtuigende berichten gehoord dat het een stuk sneller is.

Alles is gewoon wat meer gestroomlijnd. Wat nieuwe progjes, tooltjes e.d.
Ik heb een GF2 in m'n mac dus dat zal niet zo'n probleem worden. De programma's lijken me alleen niet zo aantrekkelijk, ze voegen volgens mij weinig toe aan de al bestaande programma's voor OS X (iChat b.v.)
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 22:54:
ik denk erover om Jaguar over te slaan, en te wachten op Panther (zijn opvolger)
na Jaguar komt Bentley :Y)

(wanneer wordt panther gereleased?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:23:

na Jaguar komt Bentley :Y)

(wanneer wordt panther gereleased?)
ik weet nog niets over release data, maar ik neem aan dat tegen de tijd dat panther uitkomt, er wel weer genoeg veranderd is, dat dat mijn cash wel waard is.

dingen als iChat interesseren me totaal niet... ik zal wel es kijken of ik ergens copietje vandaan kan halen, kijken of het me waard lijkt, en dan koop ik t wel/niet

Verwijderd

10.2 is het dus echt wel waard :)
iCal is wel erg mooi (calenders op het web publiseren), multi-language spell checking, dutch spell checking etc... alle applicaties starten veel sneller op. rendevous, opengl is een stuk verbeterd (ik speel alleen warcraft 3 en dat is een stukke beter nu). Mail's rules/spam filtering, finder verbeteringen, iSync, image capture is nu ook een scan programma... nou ja ik kan wel door blijven gaan,...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:48:
10.2 is het dus echt wel waard :)
iCal is wel erg mooi (calenders op het web publiseren), multi-language spell checking, dutch spell checking etc... alle applicaties starten veel sneller op. rendevous, opengl is een stuk verbeterd (ik speel alleen warcraft 3 en dat is een stukke beter nu). Mail's rules/spam filtering, finder verbeteringen, iSync, image capture is nu ook een scan programma... nou ja ik kan wel door blijven gaan,...
kijk, dat klinkt al beter. Als ik zie hoe ze het op de site van Apple aanprijzen dan lijkt het wel een minimale update waarbij vooral iChat, handschriftherkenning mbv een tekentablet, iCal en Quartz Extreme de pluspunten zijn.

Ik heb net gezien dat ze Aqua ook verfijnd hebben, het ziet er allemaal een stuk zakelijker en strakker uit. Ik denk dat ik het binnenkort maar eens ga installeren :)

Op de site van Apple zie ik btw ook vaak de combinatie zwart/grijs voorbijkomen in de tabmenu's, zit deze combinatie ook verwerkt in 10.2?

Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/85e3897628cd24/www.apple.com/t/2002/us/en/i/1.gif

Verwijderd

dit artikel op macworld heeft me overgehaald om wel Jaguar aan te schaffen :)

http://www.macworld.com/2002/10/features/jaguar.html _/-\o_ _/-\o_

[edit]
en om meteen helemaal ruig te doen ;) dump ik Classic ook meteen, waarmee ik toch vanaf Systeem 6.08 mee gewerkt heb :'( sorry Apple, maar jullie hebben het er zelf naar gemaakt O+ O+

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2002 14:15 . Reden: for the fun of it ]

Verwijderd

Linux heeft aan Jaguar een zeer sterke concurent....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:12:
dit artikel op macworld heeft me overgehaald om wel Jaguar aan te schaffen :)

http://www.macworld.com/2002/10/features/jaguar.html _/-\o_ _/-\o_

[edit]
en om meteen helemaal ruig te doen ;) dump ik Classic ook meteen, waarmee ik toch vanaf Systeem 6.08 mee gewerkt heb :'( sorry Apple, maar jullie hebben het er zelf naar gemaakt O+ O+
Classic is eigenlijk niet eens meer nodig, zo'n beetje alle applicaties die je nodig hebt zijn al te vinden voor OS X. Het afstoten van het ouwe OS gaat Apple heel wat beter af dan Microsoft met DOS :)

Verwijderd

komt ook omdat developers al vanaf ruwweg begin 1997 de kans hadden om carbon (aldanniet in primitieve zin) in hun applicaties te integreren :)

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 19:19
Sinds gisteren Jaguar erop staan enneh, gaat als een trein! 8)

- start sneller op
- ziet er beter uit
- die Junk filter in mail is goed! :*)
- alleen Sherlock3... :O. Geen Nederlandse content erin dus he...

Verwijderd

gelukkig kunnen er bij sherlocks nieuwe services worden toegevoegd. Vrijwillegers??? :D

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 14:52

RVW

Heb net OS X 10.2 binnengekregen en geinstalleerd op zowel m'n blauwe 400 mhz G3 Tower als m'n 933 mhz QuickSilver G4, en op beide machines is 10.2 merkbaar sneller. Vooral op de G3 is het verschil met 10.1 goed merkbaar! Gewoon installeren dus...

Quartz Extreme werkt inderdaad niet op de G3, maar ik merk er eerlijk gezegd weinig van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 16:16:
Dat lijkt me niet... Linux is gratis, as in free beers.... Ik mag toch aannemen dat Jaguar een aardig prijskaartje mee zal krijgen ;).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 20:12:
[...]

Dat lijkt me niet... Linux is gratis, as in free beers.... Ik mag toch aannemen dat Jaguar een aardig prijskaartje mee zal krijgen ;).
Het zit gratis bij elke nieuwe G4 ;)

Verwijderd

niet helemaal je kunt volgens mij ook G4's met Linux kopen geloof ik.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 21:03:
[...]

Het zit gratis bij elke nieuwe G4 ;)
Als ik die G4 dan ook gratis krijg ben ik overtuigd! ;)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Op het ppc platform wel ja, op x86 (en een hele rits andere platformen) is mac os x absoluut geen concurrent voor linux

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1