Toon posts:

Problemen met Pinnacle PCTV Rave & (WDM) Drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik zal het kort houden, das wel zo makkelijk.

Ik HAD tot op gisteren:
-PCTV Rave tv-kaart
-PCTV drivers&tools: versie 4.02 (upgraded van 4.0 -> 4.01 -> 4.02)
Dit werkte PERFECT, ook in VirtuaDub met capture.

Gisteren kwam ik op de Pinnacle site en ze hadden de drivers versies 5.01 en 5.1. Dus ik heb ze gedowned. Vervolgens 4.02 uninstalled en 5.01 eropgezet. Dit werkte, dus 5.1 eroverheen. Dit werkt ook nog.

MAAR:
-Fullscreen (ctrl+f) heeft links en boven een 'balk' (over gehele scherm), net als een standaard window heeft (dit zuigt extreem)
-WDM drivers maken het compleet ONMOGELIJK om in VirtualDub ook maar iets te capturen. Ik moet uit 200+ kanalen zoeken welke er werkt (Dit kun je instellen als je de properties van de WDM drivers bekijkt).
-In VirtualDub kan ik niet de 'normale' drivers gebruiken, maar alleen maar de WDM.
-Er bestaat geen mogelijkheid om via de WDM drivers kanalen op te slaan en door deze heen te zappen. Ik moet dus 33 tv zenders uit mijn hoofd gaan leren die zich ergens in die 200+ kanalen bevinden.

DUS:
Ik balen en weer 4.02 proberen te installeren, maar no-way. 4.0 kan nog wel, maar bij 4.01 geeft de "controle/validatie-tool" (Assistant) een fout aan dat de drivers te oud zijn. 4.02 werkt ook niet meer.

Komt iemand dit bekent voor of kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

• 10011
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10-2022

10011

binair rekend zo makkelijk

de instaleer eerst 5.01

download de 4.02 complete versie ( ik heb um ook nog wel voor je zie pinacle ftp site)
heb het zelf ook 4.02 perfect 5.x ramp

als dan nog nie helpt hem handmatig in de device manager deinstaleren en herstarten
en regclean (staat ook op pinacle site) draaien

een trage pc met xp :) nu benk zeker niet meer koel :P

Verwijderd

Topicstarter
HI,

Geweldig, ik keek eerst op "ftp.pinnaclesys.com", maar die hadden niets. Gelukkig de "ftp.pinnaclesys.de" wel. Wat zouden we zijn zonder onze Duitse vrienden?! Anyway ik ben aan het downen en hoop dat het straks helemaal goed gaat. De hens in 5.x!!

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig! 4.02 werkt loopt als een zonnetje. 10011, HELD, hardstikke bedankt!