Deze melding krijg ik als ik via een floppy wil booten (voor partition magic). In de bios staat alles voor de fdd goed. Ook zit het kabeltje goed. Wel brand het lampje constant. Is mijn fdd nu dood?
wat dacht je van een dode floppy disk?
Verwijderd
Als je die melding krijgt (Caldera/Open-DOS i believe, al gelang de PM-versie) ontbreekt er of een bestand of je hebt wat bad sectors op de diskette maar dat zou je dan moeten horen aan een repeterend geluid.
Als het lampje constant brandt vanaf het aanzetten van de PC is er wel degelijk iets mis met de aansluiting of met de kabel. Of met de pinnetjes op de FDD/controler. Of iets met de controler onboard.
Test het met een andere bootdisk, als je die hebt. Maak er anders 1 aan en test het booten van diskette opnieuw. Heb je snel genoeg je antwoord.
Als het lampje constant brandt vanaf het aanzetten van de PC is er wel degelijk iets mis met de aansluiting of met de kabel. Of met de pinnetjes op de FDD/controler. Of iets met de controler onboard.
Test het met een andere bootdisk, als je die hebt. Maak er anders 1 aan en test het booten van diskette opnieuw. Heb je snel genoeg je antwoord.
Constant brandend lampje op fdd betekent meestal draadje verkeerd om. Zo niet, zie Terw_Dan...
[ Voor 0% gewijzigd door Tommy Z op 22-08-2002 18:07 . Reden: typo ]
...I do not regret the things I've done, but those I did not do...
Verwijderd
Bedankt hè. Tjeez, lezen is ook een kunst tegenwoordig.Constant brandend lampje op fdd betekent meestal draadje verkeerd om. Zo niet, zie Terw_Dan...
Tja, nu doet ie het weer. Ik heb nieuwe bootfloppys gemaakt. Die oude waren idd kapot. Het vreemde is dat ze het gisteren nog wel deden.
Da's altijd zo, "gisteren deed het het nog"InvalidTarget schreef op 22 augustus 2002 @ 19:02:
Het vreemde is dat ze het gisteren nog wel deden.
vooral floppys zijn erg (lees: te) gevoelig, of ik ga er nooit netjes mee om
Pagina: 1