[CS] A3D probleempjes

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:21
ik heb nu net een A3D kaart (Aureal Vortex 2 onder XP), in de meeste games werkt het goed, maar in CS heb ik 2 problemen:
1- de voice comms van iedereen bestaan uit een raar gepiep (heel hoog en soms ff een lage toon)
2-mijn pc loop soms onspeelbaar traag (<10fps) in een vuurgevecht. ik weet dat a3d veel van je proc vergt, maar met een 1600+ en ene half gig aan ram moet het toch lukken :?

begin niet te zeiken hoe erg je a3d users op cheaters vind lijken

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Je weet dat a3d pas echt werkt als je een hele dikke config hebt?

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Het zou gewoon goed moeten werken lijkt me..

Maarja, welke n00b heb nou A3D nodig om goed cS te spelen ? })

- zS . snUff - has sp0ken >:)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:53

Nobby

Nuts!

/Offtopic, hoe kom je aan die geluidskaart?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• CU2morO
Keesr schreef op 22 augustus 2002 @ 18:12:
Het zou gewoon goed moeten werken lijkt me..

Maarja, welke n00b heb nou A3D nodig om goed cS te spelen ? })

- zS . snUff - has sp0ken >:)
wat zei ik nou triest ventje, hou dan gewoon je hoofd |:(

waar lees jij dat ik deze kaart heb gekocht voor me skillz? ik kots op lamers zoals jij :r

- zS . snUff - is een hufter (zo klopt ie beter)

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

offtopic:
Keesr anders probeer je te lezen?

Dalchemist, hij zal de kaart wel 2de hands gekocht hebben.

Maar cu2moro ik geloof dat a3d niet helemaal lekker werkt onder xp.

• CU2morO
DAlchemist schreef op 22 augustus 2002 @ 18:14:
/Offtopic, hoe kom je aan die geluidskaart?
2e hands gekocht van iemand hier op got,

• CU2morO
MM- schreef op 22 augustus 2002 @ 18:16:
offtopic:
Keesr anders probeer je te lezen?

Dalchemist, hij zal de kaart wel 2de hands gekocht hebben.

Maar cu2moro ik geloof dat a3d niet helemaal lekker werkt onder xp.
met deze guide wel
http://www.hlccl.co.uk/guides.asp?ident=1 (en er zijn meerdere guides)
daar staat ook al wat te doen bij hoge hardware lag, dat heb ik dus al gedaan en het is dus ook al een stuk minder maar nog steeds soms onspeelbaar

• CU2morO
ik heb nu het ene probleem van die lag opgelost, die 2 cvars die ik in de config.cfg had gezet waren er nu weer uit (hij heeft het wel gedaan) ik heb ze nu in de autoexec.cfg gegooid en dat werkt wel.

maar ik kan nog steeds geen voice comms ontvangen, dit is een vaag ultrasone gepiep

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 19:28
Misschien raar hoor maar zeg het altijd maar. Reinstall cs format a t/m z andere soundkaart erin douwen andere drivers. En als je hier niks aan hebt is het altijd nog een *schop* O+

• CU2morO
NOxie schreef op 23 augustus 2002 @ 02:45:
Misschien raar hoor maar zeg het altijd maar. Reinstall cs format a t/m z andere soundkaart erin douwen andere drivers. En als je hier niks aan hebt is het altijd nog een *schop* O+
zie reactie van mij op Keesr :r |:(

• unfor
  • Laatst online: 05-10 13:17
Oke, ik heb A3D prima werkend onder XP met high fps, ik zal proberen je te helpen :)

1. Voicecom zal voor zover ik weet, niet werken icm A3D.

2. Je hebt een A3D Config nodig om fatsoenlijke fps te krijgen. Op het volgende url kan je mijn config.cfg + a3d.cfg downen; http://www.sogamed.com/do...00c4c608b79f1383cd9a459bd

Waarschijnlijk heb je nu lekker high fps, af en toe in echt HEEL zware vuurgevechten kun je wel wat framedrops krijgen naar 40, maar niet zo extreem als eerst.
Je zal overigens altijd iets lagere fps hebben dan zonder A3D spelen.

/edit: voor de zekerheid: Heb je het a3dapi.dll bestand uit de sierra/half-life dir verwijderd? en je moet in Win98 compatibiliteits modus spelen. ook zal je na ieder potje cs je hl.exe moeten sluiten in taakbeheer (alt-ctrl-del)

• unfor
Als er iemand is die weet hoe je voicecom werkend krijgt, graag :) af en toe gebruiken we et nog in wars :P

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb een Aureal SQ2500 [Vortex²dus] en ik krijg A3D niet aan de praat in CS/HL [heb het sinds CS 1.1 niet meer geprobeerd, misschien is het nu beter].
In alle andere games werkt het perfect [zonder performancedrop]. Ik denk dat het gewoon aan de Half Life engine ligt.
Wel jammer dat de windows 2000 drivers voor mijn kaart niet helemaal af zijn, op het moment doen maar 2 speakers het, omdat het control paneltje waar je het kan instellen standaard na een reboot op 2 speakers staat en ik niet in dat scherm kan komen [krijg een error over missing drivers ofzow]
Het HEEFT ooit gewerkt onder win2K, maar na een reinstall heb ik het niet meer aan de praat gekregen :(

TOen A3D het nog wel goed deed @ CS [windows 98] had ik trouwens 0.0% performanceverlies door A3D, sommige kaarten geven inderdaad 10% CPU gebruik [@ PII 500] in games. De performancedrop die jij in CS hebt is wel extreem hoor en komt door de brakke Half Life A3D implementatie [wel jammer, want A3D is errug handig in CS ;) ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• CU2morO
Un4GiveN schreef op 23 augustus 2002 @ 18:47:
Oke, ik heb A3D prima werkend onder XP met high fps, ik zal proberen je te helpen :)

Waarschijnlijk heb je nu lekker high fps, af en toe in echt HEEL zware vuurgevechten kun je wel wat framedrops krijgen naar 40, maar niet zo extreem als eerst.
Je zal overigens altijd iets lagere fps hebben dan zonder A3D spelen.

/edit: voor de zekerheid: Heb je het a3dapi.dll bestand uit de sierra/half-life dir verwijderd? en je moet in Win98 compatibiliteits modus spelen. ook zal je na ieder potje cs je hl.exe moeten sluiten in taakbeheer (alt-ctrl-del)
FPS zooi is al opgelost... ik hou altijd strak 70~75fps (75 is monitor's max) ook in vuurgevechten :*)

a3ddinges.dll heb ik idd verwijderd, ook draai ik win98 compatible mode maar ik hoef hem niet zo af te sluiten hoor :?

• CU2morO
-=!ME!=- schreef op 23 augustus 2002 @ 19:09:
Ik heb een Aureal SQ2500 [Vortex²dus] en ik krijg A3D niet aan de praat in CS/HL
probeer die winxp guide voor a3d eens die ik ergens bovenaan geef van hlccl oid, daar staan ook de 2 cvars in die je van je performance drop af helpen, zo uit me hoofd:
s_geometry 0 en snd_noextraupdate 1 (in je autoexec.cfg, als je ze in je config.cfg pleurt gooit hl ze er automatisch weer uit (dat deed ik dus fout in mijn eerste post))

ook heb ik in mijn autoexec dit staan (moest volgens degene waarvan ik hem kocht):

e_enable_a3d
d_enable_a3d

vind het zelf ook vaagjes :?

• CU2morO
ik heb trouwens nu ook dat hij soms veel geluiden weglaat, dit is altijd dezelfde groep geluiden en dat betrefd: mijn schoten (hoor wel mensen 10km verder op au roepen >:)) en mijn voetstappen (anderen horen deze wel offcourz)

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 19:28
CU2morO schreef op 23 augustus 2002 @ 14:24:
[...]

zie reactie van mij op Keesr :r |:(
Wat heeft dat er nou mee te maken ik probeer alleen maar te helpen sjees |:(

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Hmm ik dacht dat Cu2m0rr0 me nog wel kende, sorry voor die reactie maar ut was eerlijk gezegd als een grapje bedoeld B)

PoWeRbOoN! <-
Mr.Orange <-

^^ Ken je de namen nog, je weet wel van http://strikerz.net ...

Als je me niet meer kent dan moet je ff }) <- ook grap dus ga me niet afkraken :D

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• unfor
CU2morO schreef op 24 augustus 2002 @ 02:25:
ik heb trouwens nu ook dat hij soms veel geluiden weglaat, dit is altijd dezelfde groep geluiden en dat betrefd: mijn schoten (hoor wel mensen 10km verder op au roepen >:)) en mijn voetstappen (anderen horen deze wel offcourz)
Heb ik ook wel af en toe, opzich wel handig :D kan je je nog beter focussen op andermans geluid.

enne dat je niet hoeft af te sluiten met taakbeheer is zo, maar als jij weer hl wil starten zal deze het niet doen omdat je eerste hl sessie niet goed door winXP gesloten is. (dit ivm comp. modus) Dan zal je hem dus alsnog moeten sluiten.
Jij zou de enige zijn die ik ken die dit niet hoeft te doen.

Verwijderd

Ok, hier de 'how to' voor het werkend krijgen van voicecom in combinatie met A3D:

Je config.cfg moet verlost worden van de regel voice_enable "1". Dus niet "0" invullen, maar gewoon echt helemaal wèg.

Daarna zal je de config.cfg op read-only moeten zetten, omdat anders CS iedere keer weer deze regel er in zet.

Hoe in DoD A3D in combinatie met voicecom aan moet, daar ben ik nog niet achter. Oh, en trouwens, EAX moet dus ook UIT staan als je A3D wilt gebruiken he ?
Vers van het Strikerz forum, dank aan Hydra

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2002 21:44 . Reden: Kleuren konden niet ]

Pagina: 1