Toon posts:

Sim gelockt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overgegaan naar een andere provider met nummerbehoud. Nu blijkt dat mijn oude SIM niet meer werkt. (logisch want ik ben afgesloten bij mijn oude provider)

In mijn oude SIM staan nog een heleboel telefoonnummers die nu ook niet worden getoond wanneer ik hem in mijn toestel stop. De telefoon zegt dan gewoon "geen bereik" en ik kan alleen door de telefoonnummers scrollen die in het toestel zelf staan, de rest wordt gewoon niet getoond. :?

Kan ik de nummers op een andere manier nog uit die SIM halen?

Hoe doet de telefoonmaatschappij dat eigenlijk? Als je het toestel aanzet dan maakt hij een verbinding met de GSM mast, die zegt dan dat het nummer is afgesloten en dan mag de SIM zelfs zijn interne nummers niet meer tonen?????

Verwijderd

Hm, ik heb hier zo'n sim reader voor aan m'n pc, conrad heeft die dingen.
Kan je je GSM Simmetjes gewoon mee uitlezen/beschrijven (de telnr's danwel), zit een simpel software pakketje bij voor sorteren/toevoegen/wijzigen en verwijdereren etc.

Ding koste maar 50 gulden toendertijd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:54:
Hm, ik heb hier zo'n sim reader voor aan m'n pc, conrad heeft die dingen
Daar had ik ook al aan gedacht, maar als die SIM nu echt gelockt is werkt dat toch niet?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:59:
[...]

Daar had ik ook al aan gedacht, maar als die SIM nu echt gelockt is werkt dat toch niet?
Nee, dat zou niet uit mogen maken.

Ik weet verder niet of je een nokia heb, want daarmee kan je met logomanager als het goed is ook nog alles uitlezen.

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Als het goed is moet je gewoon met een telefoon de nummers kunnen bekijken die op je sim staan, ook nadat je sim niet meer aangesloten is.
Toestellen waar het iig zeker meegaat zijn Nokia's (3210, 6150 enzo)

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
LWaS schreef op 22 augustus 2002 @ 19:15:
Toestellen waar het iig zeker meegaat zijn Nokia's (3210, 6150 enzo)
Stimmt, het ligt gewoon aan het merk toestel. Bij nokia's kan je erna nog gewoon
je adresboekje in of sms'jes bekijken..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:59:
[...]

Nee, het is denk ik net hoe er gechecked wordt of je SIM is toegestaan. Eigenlijk zou alleen de communicatie gelocked moeten/mogen zijn. Maar inderdaad gaan sommige toestellen hier een beetje raar mee om.

Met dat apparaat kan je (denk ik voor 99% zeker) gewoon die telnr's bewerken.
Ik vind het verder een erg handig apparaat zodat ik zonder allerlei datakabels verschillende SIMS kan backuppen (de telnr's danwel).

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Je hebt geluk, je telefoon kan gewoon de simkaart nog uitlezen. Alleen je kan geen netwerk meer vinden. Bedenk: in een vette kelder kan je ook geen netwerk vinden en daar kan je ook gewoon je telefoonnummers bekijken.

Ik heb ook mijn oude sim bewaard, met daarop al mijn telefoonnummers. Mocht ik mijn telefoon kwijtraken, dan heb ik ze zo weer.

Als ik je een tip kan geven: om heeeel snel je oude telefoonnummers naar je nieuwe sim over te zetten, kan je het beste gebruik maken van een toestel met een toestelgeheugen. Als je dat niet hebt, meot je proberen er eentje te lenen. Dan doe je eerst je oude sim in het toestel (zorg wel dat het geheugen van het toestel dan leeg is) en kopieer alles naar het toestel. Doe nu je nieuwe sim erin en kopieer alles weer naar de sim. Scheelt je een hele hoop werk.
Pagina: 1