Toon posts:

Het omdraaien van de x-as en y-as van een muis

Pagina: 1
Acties:
  • 2.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Weet iemand of je de x-as en y-as richting van een muis kunt veranderen. Dus omhoog schuiven met de muis gaat de cursor naar beneden en omlaag schuiven met de muis gaat de cursor omhoog. Ik weet dat er programma's zijn, maar ik weet niet waar ik die kan downloaden. Ik zou het ook wel hardware matig willen oplossen met solderen

Dus iemand een idee?

Groetjes,
Don

Het moet geen invloed hebben op de links en rechts.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 13:23

chromeeh

the Gnome

Hmmmm kep net m'n PS/2 muis van ƒ5,95 (de goede oude gulden tijd....) op gehaald....
het kan wel maar dan moet je toch met een inverter gaan werken denk ik...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40

Epsilon

wat dacht je van doormeten waar spanning op komt te staan bij het omhoog bewegen?

dan vertikaal zoeken, en horizontaal en die dan switchen :>

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:58
Als je je muis op de kop houd werkt het (gedeeltelijk) al zoals je wilt. Dus misschien kan je alles aan de andere kant gaan solderen in je muis. Alleen raakt hij het balletje dan niet meer |:(

* Robino gaat nog even verder voor je denken :)

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 18:46
Als je de software van Logitech gebruikt, kan je de richting van de muis instellen. Dit gaat door op een ballonnetje te klikken en dan de muis omhoog te bewegen. Dit gebruikt de software dan als omhoogrichting. Als je dus het ballonnetje aanklikt en met de muis recht omlaag gaat, ziet de software dat als de richting omhoog, en zal dus de richting omdraaien. (okee, vaag verhaal, maar installeer gewoon de software, dan is het wel duidelijk)...

*edit* Ohja, de software is gewoon te downloaden op www.logitech.com *edit*

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

*stom stom* maar logitech software is et beste..

[ Voor 0% gewijzigd door SinergyX op 22-08-2002 18:23 . Reden: moet eerst ff goed lezen ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Download Tweak UI, Daarmee kan je de boel veranderen :7

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 21:02
ja, maar dat is natuurlijk niet hardware matig...

ik vraag me af of je niet gewoon iets kunt veranderen aan de manier waarop die wieltjes, die tegen de bal aan zitten, hun signaal doorgeven aan de computer, maar misschien kun je in dat overbreng systeem iets op zijn kop zetten.. maar ja ik ben ook maar aan het brainstormen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de snelle reacties, maar de oplossingen tot nu toe hebben mij niet verder kunnen helpen.

Trouwens het is een optical muis op zijn kop gemonteerd waarover een grote bal zit gemonteerd met lagers (ja dit werkt erruug goed). Een soort van grote trackball dus.

Alles werkt prima. behalve dus die verrekte omhoog naar beneden, wheheh

Anyway iemand nog goede suggesties. Zou me erg helpen want het is voor een afstudeerproject.

Grtz,
Don

• Felyrion
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

als het goed is zitten er 2 sensoren in, één voor de x-as en één voor de y-as, deze hebben (bij mijn oude muisje) 2 pootjes, als je deze omwisseld (het ene pootje dus aan de andere) zou het moeten werken

(denk ik :p)

ik haal hier een muis los, en het blijkt niet zo te zijn.... maar ik probeer wel ff wat

maar het zou wel helpen als je het type muis ff duidelijk kunt maken.. is het nu een muis met een balletje die over de grond rolt, of is het een trackball?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Kettrick

Rantmeister!

je kan je muis richten onder windows, dan moet ik ipv. omhoog, de muis omlaag bewegen :)

werkt volgens mij prima.

Edit:

dat kon vroeger met de logitech software, ik weet niet of dat nu nog kan :?

• Felyrion
  • Laatst online: 18-09 13:53

Felyrion

goodgoan!

ik weet niet hoe goed je kunt solderen, maar aan beide kanten van zo'n wieltje zit een sensor, een zender en een ontvanger. Als je die kunt omwisselen ben je er.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:00

Creesch

bla bla!

de muis met knoppen naar beneden leggen :P

Verwijderd

Mensen... we hebben hier niet met wieltjes te maken, maar met een chip; het is een optische muis... Bij een analoge muis zou je best de sensoren kunnen aanpassen o.i.d. maar bij een optische muis gaat dit niet zo makkelijk. Het is volgens mij ook heel erg afhankelijk van het type muis dat je hebt.. niet elke muis heeft hetzelfde binnenwerk... dus als je zo vriendelijk zou willen zijn om een schema/foto/tekening/etc. te posten dan kunnen we fff meedenken ;)

Verwijderd

Trouwens... misschien een domme opmerking.. maar als ik mijn optical met de onderkant naar boven leg en met m'n vinger van voor naar achter beweeg dan gaat m'n cursor idd de verkeerde kant op... dan draai ik de muis met het snoer naar me toe en weer met m'n vinger eroverheen ga, dan doet ie het wel goed...

De oplossing voor je probleem is waarschijnlijk gewoon fff je muis omdraaien... snappie?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

RoeLz schreef op 22 augustus 2002 @ 19:39:
je kan je muis richten onder windows, dan moet ik ipv. omhoog, de muis omlaag bewegen :)

werkt volgens mij prima.

Edit:

dat kon vroeger met de logitech software, ik weet niet of dat nu nog kan :?
Kan nog steeds, tenminste bij m'n cordless desktop wel :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Don pleur je muis uit ut raam en koop een trackball :O :O
Pagina: 1