Toon posts:

Membersysteem (iedereen in 1x laten uitloggen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Beste tweakers ik heb een member systeem gemaakt met PHP + MYSQL en werktr met sessies nu weet ik dat session destroy de sessies destroyed maar hoe kan ik het zo doen (net als op tweakers.net forum) (dit forum dus) dat je iedereen kan laten uitloggen dat dus IEDEREEN tegelijk uitgelogt wordt door admin.. is dat mogelijk?

2. Heeft iemand nog een een goed idee voorin mijn membersysteem? (dus geen code alleen het idee :))

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:50:
Hey Beste tweakers ik heb een member systeem gemaakt met PHP + MYSQL en werktr met sessies nu weet ik dat session destroy de sessies destroyed maar hoe kan ik het zo doen (net als op tweakers.net forum) (dit forum dus) dat je iedereen kan laten uitloggen dat dus IEDEREEN tegelijk uitgelogt wordt door admin.. is dat mogelijk?
Je kan een check laten doen of een bestandje bestaat. Zo ja, dan moet de inhoud van dat bestandje uitgevoerd worden, zo nee, dan moet de normale procedure gevolgd worden.

Je kan ook, in asp application variabelen, gebruiken, weet niet of PHP die ook kent en deze laten controleren. Indien een variabele een bepaalde waarde heeft, dan moet iedereen uitloggen, anders kan gewoon een sessie aangemaakt worden.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Gewoon een datum en tijd meegeven aan de sessie, eventueel als cookie opslaan, en elke keer controleren of er na die tijd geen uitlog acties zijn gedaan door de admin / user zelf. Is dat wel zo --> uitloggen!!!
Succes

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:37

Sport_Life

Solvitur ambulando

2. Heeft iemand nog een een goed idee voorin mijn membersysteem? (dus geen code alleen het idee :))
K weet niet of je t memberssysteem van webmensen.nl kent, maar die is erg uitgebreid. Oa mailinglist, verjaardagskalender, statistieken,forum,nieuwssysteem, meerdere levels van users... etc...

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

Verwijderd

[..]
Een message system schrijven kunnen ze berichtjes naar elkaar sturen :P :9

Verwijderd

Ik zou een scriptje voor de admin maken waarin die zeg maar de "Log alle members uit" functie kan gebruiken.
Dat scriptje maakt zeg maar een bestandje aan Logout.

Dan doe je ergens in je functies.php bestand
PHP:
1
2
3
4
if(@file("Logout"))
{
  session_destroy();
}

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Je bedoelt if(file_exists("logout")) ;) Dat gedoe met die ats....

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

Je checkt toch bij elke pagina load of iemand ingelogt is? Dan kun je toch gelijk even checken of er een setting(=log uit) in een file of database gezet is?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Hmms de hierboven genoemde oplossingen is toch niet wat hij vraagt. Hij vraagt of er een oplossing is om ze uit te loggen en niet om een manier om iedereen de eerst volgende keer dat ze de pagina bezoeken uit te loggen....

Godzilla: doe de groeten trouwens even aan Bastiaan voor me...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:13:
Hmms de hierboven genoemde oplossingen is toch niet wat hij vraagt. Hij vraagt of er een oplossing is om ze uit te loggen en niet om een manier om iedereen de eerst volgende keer dat ze de pagina bezoeken uit te loggen....

Godzilla: doe de groeten trouwens even aan Bastiaan voor me...
Aangezien dat je client de sessie gegevens bijhoudt (bv in cookies) zal het niet anders kunnen, dan de volgende keer uit te laten loggen. En het principe blijft gelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:16:
[...]

Aangezien dat je client de sessie gegevens bijhoudt (bv in cookies) zal het niet anders kunnen, dan de volgende keer uit te laten loggen. En het principe blijft gelijk.
Session directory op de server trashen werkt zeker wel hoor...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:17:
[...]

Session directory op de server trashen werkt zeker wel hoor...
Wat er dus ook weer voor zorgt dat je zelf ook weer uitgelogd bent. Das wel heel letterlijk genomen dat iedereen uitgelogd moet worden, maar goed, het is inderdaad ook een oplossing

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:13:
Dat is wat hier gebeurt, het is niet mogelijk om een signaal naar de browser van de client te sturen en te zeggen 'feestje is over'. Dat kan alleen na een load/refresh/post/whatever.

oogjes open, snaveltjes dicht

Pagina: 1