Toon posts:

PC`s ombouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet voor iemand 3 pc`s ombouwen. Over het algemeen geen probleem, maar toch even aan jullie de vraag : welke onderdelen moet ik vervangen ?? De meneer wil graag af van zijn Pentium PC`s en wil graag een snellere.....

Nu weet ik dus wel :
- Moederbord
- Processor
- Kast (omdat Pentium I een AT is, en pentium III/IV een ATX)

Zit er bij een Pentium PC ook standaard een videokaart onboard ? anders moet ik dus ook nog een VGA kaart erbij halen.

Verwijderd

dat van die vga kaarten kan klopen bij sommige maar je moet ook het geheugen vervangen naar sd ram want de meeste p 1 s draaien op edo ram.

Verwijderd

IK WORD HIER DE LAATSTE TIJD ZO FUCKIN NAAR VAN AL DIE NOOB VRAGEN, GA DAN EERST IS FF HET FAQ LEZEN OFSO!!

Sorry, nofi

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:51

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Erm, ga er vanuit dat je alles moet vervangen, behalve evt monitor.

modem/geluid/toetsenbord/muis hebben ws andere aansluitingen (ofwel isa, of din :P ).
Verder dus idd proc/mobo/geheugen/kast/koeling/hd (kleine oudjes zijn zonde in nieuwe pc).

Ook cdrom niet vergeten en geluidskaart e.d... vga is tegenwoordig AGP, kun je dus ook vervangen.. je hebt het dus over nieuwe pc's.

DjCrossfire, doe je gezeur ajb in het zeur-tegen-modje forum en niet hier. Helemaal misplaatst.

[ Voor 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 22-08-2002 17:41 . Reden: Opmerking crossfire schreeuwlelijk. ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Het enige wat je in iedergeval wel kan "hergebruiken" is je floppy-drive en je netsnoeren....
De rest..... zou zeggen, maak er een paar leuke linux-doosjes / router / firewall / file- / mail- / ftp- / game-server van.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:40:
IK WORD HIER DE LAATSTE TIJD ZO FUCKIN NAAR VAN AL DIE NOOB VRAGEN, GA DAN EERST IS FF HET FAQ LEZEN OFSO!!

Sorry, nofi
De kwaliteit van het forum knalt idd omlaag (:() maar kun je misschien ff normaal reageren dan :/ (bv ff in schop een modje posten) :?

nofi2

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

als het p1's betreft zet dat geen zoden aan de dijk... gewoon alles vervangen...

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Hmmzz... tjah... dis inderdaad een erg moeilijk geval... haha, als je dat 3x moet gaan doen... oeff... gaan meneer kosten...:S maja, wat wil je anders ?? ik moet maar even met hem gaan overleggen.
Hij wil een pc waar hij gewoon een paar jaar mee verder kan, tekstverwerken en een paar programma`s kunnen draaien.. wat denken jullie ervan ? een gemiddeld prijsje als je alles los zou kopen ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:50:
Hmmzz... tjah... dis inderdaad een erg moeilijk geval... haha, als je dat 3x moet gaan doen... oeff... gaan meneer kosten...:S maja, wat wil je anders ?? ik moet maar even met hem gaan overleggen.
Hij wil een pc waar hij gewoon een paar jaar mee verder kan, tekstverwerken en een paar programma`s kunnen draaien.. wat denken jullie ervan ? een gemiddeld prijsje als je alles los zou kopen ??
Neem gewoon een duronnetje, wat geheugen, Radeon 7500/GF2mx oid, nforce-mobootje, kastje, klaar...

Als je dat niet zelf kan bedenken hoor je niet op dit forum thuis, maar in een vobis-winkel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:50:
die oude zooi verkopen en 3 barebones voor hem kopen.

en lees volgende keer de FAQ als het kan, en dan weet je dat dit soort vragen niet gewenst zijn op GoT.

Wij zijn tweakers, mensen die verstand hebben van computers, en daar is dit forum ook voor, niet voor n00bs die nergens verstand van hebben, daar is het computer idee forum een betere plaats voor.
mensen die geen verstand hebben van pc's en hier alles vragen zonder zelf te zoeken, of rond te kijken. De zogenaamde n00bs zijn dus niet welkom.
GoT is ook geen helpdesk, waar je zomaar je vraag neer kunt dumpen, dus houdt daar in het vervolg ook rekening mee.

Verwijderd

Ga maar naar de slager }:O

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:57
Gewoon even de manuals lezen van de moederborden, en de beschrijvingen van de systemen bekijken.. Met sommige software tools kun je ook veel achterhalen, en via google kun je ook heel erg veel uitvinden.. Dan kom je er wel uit..

succes..

Enne djcrossfire: Chill even ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.