Garantie als bedrijf failliet is

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• badFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:52

badFISH

Design & Decision Support

Topicstarter
Ik heb nu het volgende probleem, op 28 februari 2001 heb ik een Elsa Gloria 2 8)gekocht die toen 1.772,27 gulden koste.
Nu is onlangs deze videokaart kapot gegaan :( . Op de videokaart zat 6 jaar garantie dus ik dacht mooi dat zal goed opgelost worden.
Het computerbedrijf zegt nu echter van u heeft de garantie bij de fabricant (Elsa) in dit geval, die is failliet dus u heeft geen garantie meer en wij kunnen niets meer voor u betekenen :(.
Nu is mijn vraag kan een bedrijf dit zomaar doen. Ik dacht namelijk dat ik garantie bij het bedrijf had en dat zij het moeten claimen bij de fabricant. Dus dat je als klant de garantie kan claimen bij jouw aankooppunt en dat zij dan voor de verder afhandeling moeten zorgen. Zit ik nu helemaal verkeerd, weet iemand dat hier toevallig B) :7?

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zit een verschil tussen fabrieksgarantie en de garantie-termijn die de winkel zelf hanteerd.

Je zult dus moeten kijken hoelang de garantie periode bij het computerbedrijf is.

Verwijderd

Mee eens towbitis;

Daarnaast is het computerbedrijf verplicht jou een deugdelijk apparaat te bieden dat een levensduur heeft wat je er redelijkerwijs van kan verwachten. Wettelijk gezien (Dat moet je nog eens opzoeken, heb het gehad, maar ben het een beetje vergeten) moet de winkel in ieder geval je de mogelijkheid kunnen bieden om het apparaat te laten maken, zo niet vervangen voor een geringe prijs.
Een videokaart van die prijs zou (bij normaal gebruik) toch wel meer dan 3 jaar mee moeten gaan. Wet van "Redelijkheid en Billijkheid"

Serieus, vraag het eens na bij misschien consumentenbond

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 18:24:
Mee eens towbitis;

(Dat moet je nog eens opzoeken, heb het gehad, maar ben het een beetje vergeten)
Probeer boek 7 BW eens, vanaf art. 17

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit soort draadjes hoort niet in W&L. Ik wou dat ik hem naar SG kon moven, maar dat is onmogelijk gezien het feit dat de topicstarter niet genoeg posts heeft. Er is gisteren ook al een draadje als dit geweest, en die is bij zeer hoge uitzondering open gebleven. Het moet niet zo zijn dat nu ineens iedereen hier dit soort vragen komt stellen. Sorry. Dit draadje gaat dicht.

De post zelf is in orde, alleen hoort het hier niet, en als deze ook open blijft, hoe moeten we dan serieus volgende draadjes over soortgelijke onderwerpen sluiten?

Dit topic is gesloten.