Met bepaalde codes die je in de variabele $PS1 zet. Er is op het forum een topic over het gebruik van de kleur rood zodra je root bent, als ik het me goed herinner (zal ~1 jaar oud zijn) en er is hier vast ook wel iets te vinden: [google=PS1 bash color].
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Met de environment waarde PS1 kun je je prompt instellen, als je daar speciale combinaties tussen zet kun je de kleuren veranderen.
In dit topic staat wel wat info: hoe users onder bash in andere kleur weergeven
En Odysseus is me weer eens een stap voor...:)
In dit topic staat wel wat info: hoe users onder bash in andere kleur weergeven
En Odysseus is me weer eens een stap voor...:)
"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."
Verwijderd
code:
1
2
3
4
5
| if [ `/usr/bin/whoami` == 'root' ] ; then
export PS1='\\[\033[01;31m\]\h \\[\033[01;34m\]\W \$ \\[\033[00m\]'
else
export PS1='\\[\033[01;32m\]\u@\h \\[\033[01;34m\]\W \$ \\[\033[00m\]'
fi |
Even schaamteloos van mijn oude Gentoo bestanden gekopieerd
Ik heb ooit ergens via Google een pagina gevonden met prompts van mensen die als regelrechte artwork bestempeld kan worden; hele regenbogen van kleur en bartensvol verse informatie bij elke druk van [ENTER] (zoiets als een CLI versie van Gkrellm).
Zo erg zelfs dat het op oudere comps bijna hele seconden duurde eer er een nieuwe prompt verscheen.
-->Googlen
Zo erg zelfs dat het op oudere comps bijna hele seconden duurde eer er een nieuwe prompt verscheen.
-->Googlen
Verwijderd
Laten we een topic maken met de mooiste bash prompts van NOS-tweakertjes.
Persoonlijk gebruik ik deze prompt. Bij het suspenden van applicaties wordt in het paars vermeld hoeveel applicaties er nog gespended zijn.
Omwille van het feit dat de [code] tags de layout helemaal in de soep doet draaien, heb ik de code voor de prompt maar in een TXT bestandje gezet.
Omwille van het feit dat de [code] tags de layout helemaal in de soep doet draaien, heb ik de code voor de prompt maar in een TXT bestandje gezet.
Was het misschien Bashish ?MBMarduk schreef op 22 augustus 2002 @ 17:55:
Ik heb ooit ergens via Google een pagina gevonden met prompts van mensen die als regelrechte artwork bestempeld kan worden; hele regenbogen van kleur en bartensvol verse informatie bij elke druk van [ENTER] (zoiets als een CLI versie van Gkrellm).
-->Googlen
Hawk: afgaande op de screenies lijkt het erg erop maar dit was heel duidelijk een spanjaard en niet een zweed...maar ja dit is in feite wat ik bedoelde ja
Pagina: 1