Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sms via gprs met ben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat er al een paar topics over zijn geweest maar kon daar geen antwoord vinden op wat ik wil weten.

Ik heb een nokia 6310i en daar kan je bij "bericht intellingen" het profiel zo wijzigen dat de gegevens drager GPRS is. Nu heb ik Ben al gebeld om te vragen of zij wat meer info daar over konden geven maar die verwezen alleen maar naar de website.
Nu wil ik dus weten Ondersteunt ben sms via gprs en zo ja hoeveel Kb is 1 sms ongeveer?

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt niemand die hier een reactie op kan geven ??

Verwijderd

Nou, ieder lettertje is 1 byte, ik kan je zeggen het scheelt enorm, ik heb op mijn siemens MT50 met abbo ook SMS via GPRS bij BEN aanstaan, 1 sms = 1kb wordt er gerekend, dus kost 3 eurocent, lekker goedkoop, en dat merk ik ook op de rekening, dus is wel een aanrader, en gelukkig een klokje dat bijhoud hoeveel kb ik heb verzonden via gprs, zit momenteel op 24kb :) voor deze maand dat zijn al 50 smsjes, maar het kost me net 72 eurocent >:)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik geloof dat ik ooit eens heb gelezen dat SMS over GPRS niet wordt ondersteund, omdat dit een groot inkomstenverlies zou betekenen voor de mobiele operators.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
AtHomer schreef op 25 augustus 2002 @ 11:46:
Ik geloof dat ik ooit eens heb gelezen dat SMS over GPRS niet wordt ondersteund, omdat dit een groot inkomstenverlies zou betekenen voor de mobiele operators.
Ik denk ook dat het geblokkeerd wordt, :
http://www.google.nl/sear...22+met+ben&hl=nl&ie=UTF-8

Woensdag, 12 December 2001 (10:49:57)

Het enige wat nog ingesteld moet worden is het SMS via GPRS, dat scheelt een heleboel! Neem de volgende tekst (een reactie van Vincent Evers op een artikel van Wim Kolstee http://rapax.com/gprs/flop.html) (werkt niet meer helaas)

"Waarom is wap geen succes? Is het vanwege die 4 regeltjes in dat scherm?
Nee hoor, 15 miljard SMS'tje worden per maand verstuurd en gigantische hoeveelheden mensen gebruiken het zonder problemen.
De kosten van SMS zijn ongeveer 2500,- per Megabyte(!) dus 5,- per megabyte is maar liefst 500x zo goedkoop dus wat zit je nu te zeuren dat het duur is
(:-) mag ook goedkoper voor mij maar het is een stuk beter)."

De vraag is dus wanneer deze dienst wordt toegelaten, op dit moment wordt dit nog geblokkeerd, en voor de operators terecht, ze moeten ergens het geld vandaan halen!
is wel al een beetje gedateerd, maar denk wel dat het aardig klopt :(

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:07
je kunt zoiets toch gewoon proberen of het aankomt?? Zo ja dan weet je toch genoeg of niet soms? (ik heb ook een Ben abo en een 6310i maar momenteel gebruik ik nog mijn dutchtone.....)

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Jaromir, weet je zeker dat je niets extra betaald voor je sms'jes? Heb je al een rekening gehad sinds je GPRS hebt?

Lijkt me nl. vreemd. de sms'jes gaan nl. gewoon door de SMSC van BEN en die zal gewoon een sms op je factuur plaatsen. In feite is sms via GPRS duurder want je betaald nl en kosten voor de byte(al zijn die minimaal) maar ook de kosten voor het gebruik van de SMSC.

Ik werk ook voor een mobiele operator en daar is sms via GPRS echt geblokkeerd als optie. Er is voor zover ik weet zelfs geen directe aanlsuiting tussen het GPRS net en de SMSC.

Als Ben wel zo werkt zijn ze dief van hun eigen portemonnee, en geld is wat de meeste telecom bedrijven nu heel goed kunnen gebruiken.

Antenne en masten malloot

Verwijderd

Topicstarter
miel schreef op 25 augustus 2002 @ 12:56:
je kunt zoiets toch gewoon proberen of het aankomt?? Zo ja dan weet je toch genoeg of niet soms? (ik heb ook een Ben abo en een 6310i maar momenteel gebruik ik nog mijn dutchtone.....)
Kan het opzich wel proberen maar dan weet ik niet of het echt via GPRS gaat. Kan best zijn dat het gewoon via sms gaat en dan moet je precies weten hoeveel sms'jes al die maand verstuurd hebt en hoeveel gprs data verkeer je al hebt gehad.

• cûora
kan nietr iemand die beweert dat het dus wel kan de instellingen hier eens posten? (adres vd sms-gprs ofzo die hij gebruikt??

• cûora
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 11:44:
Nou, ieder lettertje is 1 byte, ik kan je zeggen het scheelt enorm, ik heb op mijn siemens MT50 met abbo ook SMS via GPRS bij BEN aanstaan, 1 sms = 1kb wordt er gerekend, dus kost 3 eurocent, lekker goedkoop, en dat merk ik ook op de rekening, dus is wel een aanrader, en gelukkig een klokje dat bijhoud hoeveel kb ik heb verzonden via gprs, zit momenteel op 24kb :) voor deze maand dat zijn al 50 smsjes, maar het kost me net 72 eurocent >:)
enig idee waar die instellingen dan te vinden zijn :? :?
Pagina: 1