[msi kt266 pro2 ru] FSB kan niet op 133 stabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn vorige processor is de is de lucht ingevlogen (gewoon doorgebrand) :'( door een stomme plastic plaatje die bij de koeler zat :? , de winkel heeft het vergoed en er zit nu een 1800+ zit er bij mij in.
Alleen kon ik deze niet op 133 zetten, kon wel maar dan crashte hij meteen met Windows 98 en XP, de opstartdiskette deed het ook niet.

Later heeft de FSB nog een tijdje op 133 mhz gedraaid maar naar weer een tijdje start de pc gewoon niet meer op, zet ik de BIOS op 100, probleem opgelost. Maar de FSB moet toch wel op 133 mhz kunnen?

1800+
MSI KT266 Pro2 RU
512 ddr sdram PC 2100 geheugen
2x Maxtor d740x 40 gb op Promise Fasttrack 100 XL (Raid-0)
De allerlaatste Biosen. (voor meer info zie link in Signature)

Alle Athlon XPs draaien op 133 mhz dus deze moet dat ook kunnen :/

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kun je de FSB niet met een jumper op 133 zetten?
Het gebeurd wel eens dat als je in het bios de FSB op 133 zet, de PCI snelheid dan ook omhoog gaat(naar 44,3).

• Vorkie
  • Niet online
o nee he een MSI :{ again.

weet je 100% zeker dat niet per ongeluk je moederbord ook niet beschadigt is door het doorfikken van je processor, mede door kortsluiting e.d

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:55
Zit de koeler er goed op, d.w.z. er zijn geen hotspots waardoor de cpu lokaal té heet wordt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:40
zet spread spectrum uit in de bios,. dit heb ik nu al bij 3 klanten gehad, zet je het uit loopt het ding ineens stabiel

tik vout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Volgende de winkel shit, zegt hij daar dat alles op 133 goed werkt (geloof ik niet)
Ik ben wel duizend keer naar de winkel gegaan en gezegd dat BIOS niet goed werkt of wat anders maar de pc doet ut daar wel goed, aan de voedingskabel ligt it niet.... aan de rest is ook geprutst, videokaart, geheugen maar nee.....
Koeler zit er vast op.

Broad spectrum? Zoits staat niet in BIOS wel iets met Spread spectrum, maar dat heb ik meerstal uit staan maar kan nog wel effe proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Vorkie schreef op 22 augustus 2002 @ 17:08:
o nee he een MSI :{ again.

weet je 100% zeker dat niet per ongeluk je moederbord ook niet beschadigt is door het doorfikken van je processor, mede door kortsluiting e.d
MSI slechte reputatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dutchmega schreef op 23 augustus 2002 @ 20:36:
Volgende de winkel shit, zegt hij daar dat alles op 133 goed werkt (geloof ik niet)
Had je de complete systeem meegebracht om het aldaar te laten testen of enkel de moederbord en de CPU?

En MSI heeft bij Tweakers inderdaad een niet zo voortreffelijke reputatie, maar dat betrof voornamelijk alleen de KT133(A) plankjes (K7T series) die na bepaalde tijd stuk voor stuk uitvielen zonder enig reden.. Maar dit fenomeen heb ik nog niet bij de KT266 series gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
BalusC schreef op 23 augustus 2002 @ 20:55:
[...]
Had je de complete systeem meegebracht om het aldaar te laten testen of enkel de moederbord en de CPU?

En MSI heeft bij Tweakers inderdaad een niet zo voortreffelijke reputatie, maar dat betrof voornamelijk alleen de KT133(A) plankjes (K7T series) die na bepaalde tijd stuk voor stuk uitvielen zonder enig reden.. Maar dit fenomeen heb ik nog niet bij de KT266 series gezien :)
Ik had het complete systeem meegebracht ja, ik ben nog niet zo`n genie op hardware maar weet er genoeg van om een eigen pc`tje in elkaar te zetten (Software + internet ben ik wel genie in :P )

Ik had het ook al gelezen over de KT133 en zo te zien heeft mijn KT266 de zelfde verschijnselen, zal wel minder voorkomen bij KT266 maar komt zo te zien wel voor! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vaag.. Was je erbij toen ze het op FSB@133 draaiende kregen? Stond het al op FSB@133 toen je het mee naar huis kreeg en liep het thuis al meteen gewoon vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Nee, thuis in de eerste 2 maanden deed de pc het prima, geen probs gehad. Er kwam een nieuwe cooler in, ik weet de naam en merk effe niet, en daarna een maand daarna werd de pc gewoon onstabiel en liep steeds vast, en toen starte de pc helemaal niet meer op.
Na duizend keer naar de winkel heb ik zelf uitgevonden om de FSB op 100 te zetten en alles deed ut.

P.S: Deze MSI moederbord heeft geen FSB jumpers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verder nog iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Nog een keer, iemand verder nog ideen want me probleem is niet opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als laatste redmiddel zou ik de mobo inruilen en een compleet ander merk/type nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
Ik heb het zelfde moederbord, (de RU versie) en ik had hetzelfde probleem. Ook van alles geprobeerd, maar wanneer ik de FSB op 133 zet wil de computer niet meer opstarten en kan ik alleen nog maar een BIOS reset doen.

Enige optie: Inruilen

Degene die ik nu heb doet het namelijk perfect (ze kunnen het wel bij MSI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
wat zijn de temperaturen :?
als het een koelertje is die je 1800+ niet officieel ondersteund zeg maar kan het gewoon een kwestie van warmte...
en de reden waarom dat niet gelijk is; kamertemperatuur verhoogd oid...? :)

als de temps boven de 70-80 graden liggen is het niet gek...
60 moet kunnen maar is heet.

* veldmuis gooit het op een koelingsprobleempje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 22:11

psychotic

Nixs

Hmm, same Motherboard here. Probleem heb ik echter nooit gehad :?

Misschien een andere biosversie proberen, misschien bied dat een oplossing. Ik heb zelf de 3.3 versie, gister nog de laatste geprobeerd (3.6) maar daar wilde hij niet echt goed mee overclocken :( Dus weer terug gegaan naar 3.3, schijnt toch ook nog de beste te zijn.

Ik zit nog steeds nog op een bios upgrade te wachten waarmee ik de T-bred eindelijk is mee kan draaien (vanaf 2200+) maar nog steeds niets gezien van MSI, wordt wel tijd :( Moederbord moet dit makkelijk aan kunnen. Als MSI hier niet mee komt, koop ik nooit meer MSI. Voor de rest wel een goed bordje

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

veldmuis schreef op 27 augustus 2002 @ 22:15:
* veldmuis gooit het op een koelingsprobleempje :)
Zou kunnen. Maar hij heeft hem al een tijdje stabiel op FSB@133MHz gehad, dus het lijkt me sterk dat er sprake is van een koelingsprobleempje. Verder bestaat er ook een gerede kans dat de moederbord intern een beetje brakjes is geworden, nadat zijn vorige XP 'de lucht in is gevlogen'. Dat kan namelijk schade aanrichten aan de mobo. Daar komt ook nog bij dat dit niet de eerste MSI KT-based mobo is, die na enige tijd onverklaarbare instabiliteit toont :/

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 27-08-2002 22:33 . Reden: effe de quote van veldmuis erbovenop gegooid ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 19:53

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

met nieuwe msi mobos heb ik geen probs gehad met op 133 zetten, dat gaat bij de nieuwe modellen ook gewoon via de bios ipv een jumper...

hoewel bij mijn eigen msi MOET ik dit wel met een jumper doen anders gaan mijn geheugen ook in eens op 166 mhz lopen en dat is net even niet de bedoeling... gewoon ff in mobo boekje kijken als die jumper er op zit op de goeie stand zetten en gaan met die banaan...

verder zag ik in dit topics genoeg tips staan mocht dit niet helpen dan kom je er alsnog vast wel uit :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ook alles al geprobeert en niks helpt. Cooler kan het niet zijn heb namelijk een Volcano 7+ en op de hoogste stand is m'n CPU 37 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Ik wou weer eens deze topic nieuw leven inblazen omdat ik het probleem nog steeds niet opgelost heb.
Aan de temperaturen kan het niet liggen want met een andere cooler deed hij het nog steeds niet.
Nieuwste BIOS heb ik, drivers de rest ook.
Ik heb ook de PCI Latency patch gebruikt (de stabiele 0.19, de nieuwste 'BAD' patch durf ik niet aan), werkt niet, ook PCI Lantency in BIOS veranderen naar 32 of 128 of 224, helpt niet, de pc blijft/gaat na een tijdje vastlopen.
Ik heb geen last van krakend geluid ofzo, alleen die vastlopers bij FSB 133....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:47
Heb je al een bios update geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
check je geheugen timings even!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-09 22:46

Trek Y11

Eat my shorts

Bord is gewoon niet in orde heb samen met collega zelfde bord gekocht hij had alleen maar probs (ook een athlon 1800+) ik geen probleem (athlon 1900+) verder dezelfde specs, informatique had alles al gedaan maar het wilde niet lukken, ander mb (zelfde type) en probleem weg :?

Soms kan er gewoon iets vaags aan de hand zijn, als je garantie hebt gewoon ruilen die hap.

What if this weren't a hypothetical question?

Pagina: 1