Toon posts:

[VB] List box control removing item

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er maar niet uit, de situatie: je hebt bijvoorbeeld 10 waardes in een list box dus: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9

Als ik bijvoorbeeld waarde 5 selecteer moet ie die verwijderen, maar met removeitem moet je dus een specifieke waarde opgeven maar ik kan nergens een functie vinden (MSDN) die de waarde op dat moment bepaald van wat er geselecteerd is.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Je hebt toch een Event 'onSelectItem' ofzo. Ik dacht dat die dan een argument meegeeft met het geselecteerde item.

kun je dan niet van dat geselecteerde item de .value propery nemen ...

(het is uit mijn hoofd hoor, ik kan er ook naast zitten) :)

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• The Dutch Dude
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 12:57

The Dutch Dude

Haiku Rules!

de listindex property moet je hiervoor gebruiken.

Dus bijvoorbeeld:
code:
1
number = list1.listindex

De lijstindex begint altijd op 0, dus als iemand de 5 selecteert, is de listindex 4.

Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik dacht dat het iets was met:

Visual Basic:
1
number = listview.selecteditem.index

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Visual Basic:
1
list.RemoveItem (list.ListIndex)

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

• muba
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-10-2013

muba

Prince of Persia!

:) basis van Visual Basic d8 ik zo...

Reporter: Mister Gandhi, what do you think of western civilisation?
Gandhi: I think it would be a good idea

Verwijderd

Topicstarter
KO schreef op 22 augustus 2002 @ 17:18:
Visual Basic:
1
list.RemoveItem (list.ListIndex)
Hmm deze werkt bedankt _/-\o_

Ik zat de hele tijd te kloten met de selected zooi enzo :(

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Staat dat allemaal niet in de help enzo? (MSDN).

In de MSDN staat er toch gewoon aangegeven welke argumenten (type, betekenis, etc...) een functie neemt? Had je daar gewoon eerst even in gekeken, dan had je het binnen de 2 minuten gevonden. Nu heb je een uur moeten wachten eer je het goede antwoord had.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 22 augustus 2002 @ 22:09:
Staat dat allemaal niet in de help enzo? (MSDN).

In de MSDN staat er toch gewoon aangegeven welke argumenten (type, betekenis, etc...) een functie neemt? Had je daar gewoon eerst even in gekeken, dan had je het binnen de 2 minuten gevonden. Nu heb je een uur moeten wachten eer je het goede antwoord had.
MSDN staat wel geinstalleerd bij mij, en geloof me ik heb ook wel me best gedaan om te zoeken, maar ik kon niks goeds vinden bij removeitem dus toen ben ik dingen gaan proberen met de selected property omdat het me toen het meest logisch leek.

En soms zit je er zo op te staren dat je van ellende geen uitweg meer weet, hoe simpel de oplossing ook kan zijn, dan is het of een paar dagen wachten totdat je een ingeving krijgt :P of aan de medemens hulp vragen ;) nogmaals bedankt voor de geduldigheid met deze, dan, n00b vraagje.
Pagina: 1