Toon posts:

2 POST Piepjes ?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als mijn computer boot krijg ik 2x een POST Piep ?

1 bij beginscherm (waar geheugen enz. gechecked wordt) en de andere komt zodra het "Bezig met laden van Windows" scherm opkomt (Win2K)

Is dit een rare tik die ik kan negeren, of is er toch iets aan de hand :?

Just wondering, want verderz loopt mijn pc goed..

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 21:06
Welk Moederbord, en BIOS heb je?

Ik heb een moederbord met een AMI BIOS en hoor op de zelfde momenten een piep (2 keer in totaal dus)

Bij mij draait alles al maanden (direct na de aanschaf) 100% stabiel en heb ik er nooit problemen mee gehad

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

Volgens mij is het eerste piepje dus een memory checker maar de 2de :?

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:35
Had dit ook is een meer bij een ouwe 486... die deed dit altijd, dacht zelfs dat het zo hoorde, nooit echt problemen met dat ding gehad.
Later kwam ik er pas achter dat die 2 piepjes een waarschuwing waren... dacht dat het iets met je memory te maken had... maar niet een echt kritiek iets volgens mij.

EDIT: kijk ook even in de handlijding van je mobo (als je die hebt, zoek um anders ff online) daarin staan meestal aangegeven wat de beepjes betekenen.
Volgen handleiging van een wat oudere SuperMicro moederboad betkenen 2 beepjes een parity error in the first 64KB of the system. Maar ik weet niet of dit gelijk is bij alle mobo's

Menthix.net | Contact Me

Verwijderd

Doen heel veel AMI biossen, mijne ook... Alleen heb ik uit frustratie me PC-speaker er allang uitgehaalt en opgeblazen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 20:23:
Alleen heb ik uit frustratie me PC-speaker er allang uitgehaalt en opgeblazen.
Waar is dat nou weer goed voor, alleen voor die 2 ene piepjes?? |:( |:(

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmm. BIOS piepjes, mits er gewoon doorgeboot wordt, geven meestal het eind van een zelftest aan. Wellicht dat deze bios 2x piept... Begin en eind zelftest :?

Forget your fears...
...and want to know more...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 16:31:

1 bij beginscherm (waar geheugen enz. gechecked wordt) en de andere komt zodra het "Bezig met laden van Windows" scherm opkomt (Win2K)

Heb je toevallig een K7S5A :?

Die heeft er idd twee. Niks aan de hand dan :z

Oslik blyat! Oslik!

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

dion_b schreef op 22 augustus 2002 @ 23:15:
[...]

Heb je toevallig een K7S5A :?

Die heeft er idd twee. Niks aan de hand dan :z
die van mij niet.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Zal dus wel afhankelijk van BIOS versie zijn.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Soltek moederbord voor AMD Athlon (zit XP1700+ in)
(Type: SL-75DRV 2 -> http://www.soltek.de/Dutch/product/75drv2.htm)

Heb niks met Bios gedaan, ook niks geflashed enz.
EDIT: kijk ook even in de handlijding van je mobo (als je die hebt, zoek um anders ff online) daarin staan meestal aangegeven wat de beepjes betekenen.
Zal dit nog eens doen, helaas heb ik het laatste tijd erg druk ;(

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

[bijdehand modus]
Mail de fabrikant :?
[/bijdehand modus]

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:21

Maxow

Hidden Sound System

misschien 1 van geheugen en 1 van uhm, zelftest van de pc speaker?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 22:55:
[...]

Waar is dat nou weer goed voor, alleen voor die 2 ene piepjes?? |:( |:(
Neej uit frustratie, niet vanwege die 2 piepjes maar omdat ie op de stomste momenten piept (zoals wanneer je met je hoofd op je toetsenbord aan het rammen bent, of met je toetsenbord iemand anders op zijn hoofd aan het rammen bent) (Ohwjah, wil je een vette keyboard mod? Sla dan iemand (of jezelf) een gat in zijn kop met je toetsenbord, de bloedspetters zijn echt geweldig, jammer alleen dat bloed zo plakt maar daar wen je aan...)

Dus toen ging die speaker @ 230 V...

• Centaur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-08 22:59

Centaur

Lieg niet,Verdraai de waarheid

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 02:43:
[...]

Neej uit frustratie, niet vanwege die 2 piepjes maar omdat ie op de stomste momenten piept (zoals wanneer je met je hoofd op je toetsenbord aan het rammen bent, of met je toetsenbord iemand anders op zijn hoofd aan het rammen bent) (Ohwjah, wil je een vette keyboard mod? Sla dan iemand (of jezelf) een gat in zijn kop met je toetsenbord, de bloedspetters zijn echt geweldig, jammer alleen dat bloed zo plakt maar daar wen je aan...)

Dus toen ging die speaker @ 230 V...
Ik denk dat we een bond tegen de mishandeling van computer-onderdelen moeten beginnen

Canon EOS 30d & 50d - Canon 10-22, 17-85IS, 70-200L f4 IS, 580ex2, 430ex

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 16:31:

De eerste piep is volgens mij echt een "POST piep", dit doen vrijwel alle computers bij het opstarten, niks aan de hand dus.

De 2e piep die je hoort, hoor je pas bij "Bezig met laden van Windows". Op dat moment is je POST al voorbij en wordt die piep dus gegenereerd door Windows (of een driver die door Windows geladen wordt).

Zelf heb ik ook een hele tijd zo een "2e piep" gehad, dit kwam doordat mijn SoundBlaster16-Emulation drivers geen vrij IRQ voor m'n SoundBlaster Live! konden vinden.

Niks aan de hand dus :7

[ Voor 0% gewijzigd door real[B]art op 24-08-2002 03:04 . Reden: Typo's...'t is al laat...of vroeg ;) ]

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Verwijderd

Neej hoor, die 2e piep komt echt niet van windows, hij komt voor dat ie gaat booten, als je op een floppy boot heb je hetzelfde. En als ie niet kan booten ook... Het is waarschijnlijk een soort van Init-complete beep. Ik vind trouwens dat de K7S5A erg snel kan initializeren, ik heb welleens boarden gezien die er langers over doen, maar als je em goed insteld zijn het echt maar een paar seconden. Volgens mij stond in de C'T 7-8 van dit jaar een test over Socket-A moederborden en toen stond ergens in de kantlijn dat geen een van de boarden zo snel laadden als de K7S5A. En voor overclocken is het ook perfect, een voltmod is zo gebeurt en makkelijk te doen. En met wat gepruts kan je ook nog eens multiplier jumpers erop zetten.
Pagina: 1