Toon posts:

DDR geheugen i.s.m P3???

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search al gebuikt maar kwam niks tegen.

Mijn vraag is nu:
Is er ook ddr geheugen voor een p3 met mijn moederbord of kan dit niet.
Voor specs zie onder.

Ik wil dus graag als dat kan ddr geheugen in mijn pc maar ik weet niet of dat mogelijk is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

check dan of je mobo het aankan (manual, site...)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Uit zijn PC Specs: Asus TUV4X Apollo Pro 133T Helaas, geen DDR denk ik zo :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

FastBunny schreef op 22 augustus 2002 @ 15:34:
Uit zijn PC Specs: Asus TUV4X Apollo Pro 133T Helaas, geen DDR denk ik zo :)
mobo kan het ook niet aan.
maar ik vraag me af of deze user nu daadwerkelijk de moeite heeft genomen om een manual open te slaan, of een internetadresje in te typen.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Terw_Dan schreef op 22 augustus 2002 @ 15:36:
[...]

mobo kan het ook niet aan.
maar ik vraag me af of deze user nu daadwerkelijk de moeite heeft genomen om een manual open te slaan, of een internetadresje in te typen.
Kort gezegd: neeuh :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje van mijn mobo staat niet veel bijzonders in. Ook al op de asus site gekeken maar ook niet veel bijzonders gevonden. (staat zelfs niet bij dat je cas2 kan gebruiken, dit is toch wel het geval)
Maar ik dacht misschien dat dit mogelijk was.

Verwijderd

Is er überhaupt een P3 chipset met DDR-SDRAM ondersteuning? Noem mij er eentje, want ik ken er geen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom staat er dan in de frontpage poll dat er een p3 is met ddr geheugen???
En ik was gewoon nieuwschierig of iemand wist of dit kon lukken, en ik heb alles wel na gezocht maar soms vind je niet alles in een boekje.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, daarvoor heb je een ander moederbord nodig. Alleen de volgende chipsets kunnen een Pentium!!! in combinatie met DDR geheugen aansturen:

ALi Aladdin Pro 5T (bijv. Asus TUA266; daarop kun je ook SDR kwijt, een mooi upgradepad)
VIA Apollo Pro266T (bijv. Asus CUV266)

Maar verkijk je niet in het magische woord 'DDR', wanneer je een Pentium!!! wil gaan gebruiken.. Deze processor zal nooit en te nimmer op een FSB met DDR kunnen draaien, waardoor je praktisch de helft van de DDR geheugenbandbreedte van verspilt.. :/

Mocht je desondanks nog steeds helemaal to be 'DDR' zijn, dan beveel ik je een AMD Athlon XP aan. Een Pentium4 draait ook wel lekker icm DDR geheugen, maar RDRAM biedt de bandbreedtehongerige Pentium4 toch wel nét wat meer :)

edit:
Oh? Het was gewoon naar aanleiding van die ene poll? Nouja, er zijn dus (voorzover ik weet) twéé P!!! DDR chipsets op de markt ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:40:
Is er überhaupt een P3 chipset met DDR-SDRAM ondersteuning? Noem mij er eentje, want ik ken er geen.
ze bestaan volgens mij wel.

http://www.tyan.com/products/html/thunderi7500.html
deze bijv. voor de Intel P!!! XEON, ondersteund 12GB DDR

maarre, voor de standaard P!!! bordjes zijn ze er niet
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:39:
In het boekje van mijn mobo staat niet veel bijzonders in. Ook al op de asus site gekeken maar ook niet veel bijzonders gevonden. (staat zelfs niet bij dat je cas2 kan gebruiken, dit is toch wel het geval)
Maar ik dacht misschien dat dit mogelijk was.
als je gezocht had naar het verschil tussen DDR en SD had je dit makkelijk zelf kunnen bedenken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 15:43:
Waarom staat er dan in de frontpage poll dat er een p3 is met ddr geheugen???
En ik was gewoon nieuwschierig of iemand wist of dit kon lukken, en ik heb alles wel na gezocht maar soms vind je niet alles in een boekje.
omdat een P!!! wel met DDR kan werken.

alleen niet echt betaalbaar, maar dat maakt toch niet uit.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit kun je makkelijk zelf uitzoeken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.