Nummerbehoud Libertel -> O2?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik heb op dit moment een Libertel prepaid telefoontje (2 jaar oud) en ga binnenkort over op een O2 abo.
2 webshops waar ik m'n nieuwe telefoon + abo kan aanschaffen reageren maar niet op email dus misschien weet iemand het hier wel:

Is het mogelijk om mijn oude nummer te houden?
Zo ja, bij wie moet ik dat regelen (Libertel of O2) en hoelang gaat dat duren?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ja dit is te regelen. Je kan gewoon een o2 abbonoment aanvragen en daarna kan je een formulier aanvragen voor het porteren van je nummer. Dit is geen probleem. Zeker niet met een pre paid nummer aangezien je hier geen opzeg termijn op hebt zitten.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• QuarK
Maar als ik eerst een O2 abo aanvraag krijg ik toch een nummer toegewezen?
Moet ik dat nummer daarna dan gaan wijzigen?

Hoe werkt dat met dat formulier? Ik zal toch op een of andere manier moeten bewijzen dat het nummer van mij is? Of is het een kwestie van de simkaart opsturen/laten zien?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
ja, o2 abo nemen, formulier invullen.

je krijgt een tijdelijk nummer totdat je nummer is omgezet.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoe dat met een pre paid kaart zit inverband met bewijzen dat hij van jou is zou ik niet weten. Maar als je een o2 abbo aanvraagt dan krijg je inderdaad een tijdelijk o2 nummer en dan als je aanvraag verwerkt is is je andere nummer aan die kaart gekoppelt en is je tijdelijke nummer niet meer geldig. Dat formulier werkt heel makkelijk je moet gewoon je oude nummer opgeven en in mijn geval moest ik de laatste factuur van mijn oude abbo meesturen als bewijs. Ik heb dit zelf een jaar geleden gedaan van ben naar o2 (toen nog telfort) Dit werkte op zich heel makkelijk het enige probleem was dat ik 2 maanden 2 abbonomenten heb gehad omdat je je o2 abbo al af moet sluiten voordat de overzetting kan beginnen en als die eenmaal begint heb je nog 2 maande opzecht termijn bij ben dus. Maar daar zou jij geen last van moeten hebben omdat je een pre paid kaart hebt. Als ik jou was zou ik o2 gewoon even bellen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• QuarK
Uit O2 brochure:
Activeer je simkaart van O2 met het tijdelijke telefoonnummer bij voorkeur enkele dagen voor het omzetten van je oude nummer.
Dus deze stappen moet ik volgen:

1. Abo aanvragen bij O2.
2. Nieuwe simkaart van O2 in telefoon
3. Nieuwe simkaart van O2 activeren? Hoe activeer je een simkaart eigenlijk?
4. Nummerbehoud formulier invullen en naar O2 sturen.
5. De nummerwijziging wordt gewoon door O2 uitgevoerd, en zij laten me weten wanneer het precies gebeurt.

Klopt dit een beetje?
Just checking, ben een controlfreak ;)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jouw stappen-plan klopt, naar mijn inzien.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• QuarK
Okee, mooi.
Maar wat bedoelen ze eigenlijk met het activeren van de simkaart? Gewoon de eerste keer aanzetten ofzo?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad dit klopt op deze manier. Als jij je porterings verzoek hebt opgestuurd krijg je een brief thuis met de datum en tijd dat het telefoon nummer wordt overgezet. Op dat moment ben je 5 min tot een uur even niet bereikbaar en daarna kan je gewoon bellen met je oude nummer en je o2 abbo. en volgens mij hoef je je sim kaart niet te activeren maar als dit wel het geval is zal er vast wel een beschrijving bij zitten hoe dit in zijn werk gaat. Het zal dan waarschijnlijk gewoon inhouden dat je even een nummer moet bellen met je nieuwe simkaart waarna geregistreerd is dat het nummer actief is.

• QuarK
Okee bedankt allemaal, ik ga nu m'n Nokia 5210 + O2 abo aanschaffen.
Pagina: 1