Toon posts:

Oplossing voor mobiele werkplekken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is het volgende.

Het bedrijf waar ik werk heeft een heleboel werknemers die in een bouwkeet op een industrie terrein werken (DSM). Er zijn een aantal keten die er voor altijd staan. Deze hebben een eigen BDC en een huurlijn naar een PDC. Nou zijn er ook een aantal keten (die maximaal 1 km uit elkaar staan) waar maar 1 of 2 personen voor een paar maanden werken. Nu werken ze met een inbelverbinding om hun email etc op te halen. Dit is echter kostbaar aan telefoontikken en de snelheid is ook niet optimaal.

Ik heb al gekeken naar wireless netwerken, maar het probleem is dat ze geen zicht naar elkaar hebben. Staan allemaal fabrieksinstallaties tussen.

Heb al gekeken naar ADSL met VPN (is wel beschikbaar) maar niet rendabel omdat vaak verhuisd wordt. KPN ziet me aankomen om iedere maand te verhuizen >:)

Is er nog iets wat ik over het hoofd heb gezien? :?

Verwijderd

Kun je iets boven op de fabrieksinstallaties zetten, of met masten boven die installaties uitkomen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat gaat helaas niet.

Verwijderd

EH, als ze toch veel verhuizen kun je toch een huurlijntje nemen net zoals de gewone telefoon aansluiting, is goedkoper als permanent inbellen en verhuist net zo maklkelijk als een voice aansluiting. Eventueel een 2mb hdsl modempje er op middels twee cisco routertjes.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:21:
EH, als ze toch veel verhuizen kun je toch een huurlijntje nemen net zoals de gewone telefoon aansluiting, is goedkoper als permanent inbellen en verhuist net zo maklkelijk als een voice aansluiting. Eventueel een 2mb hdsl modempje er op middels twee cisco routertjes.
ja, en dan 1KM utp kabel leggen?
leuke haspel wordt dat >:)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 19:21:
EH, als ze toch veel verhuizen kun je toch een huurlijntje nemen net zoals de gewone telefoon aansluiting, is goedkoper als permanent inbellen en verhuist net zo maklkelijk als een voice aansluiting. .
Dat is niet helemaal waar. Een huurlijntje 256 kb (nog niet zo heel snel) kost ongeveer €800 om om te leggen per keer. En kost €200 per maand. En duurt 1,5 maand voor een change wordt doorgevoerd. Dus voor 1 of 2 personen lijkt me niet zo'n hele elegante (en betaalbare) oplossing.

En ze hebben de lijn niet constant de hele dag nodig. Hooguit 2 uur per dag per persoon.

Verwijderd

helaas, als het echt weinig mag kosten vrees ik dat er geen alternatieven zijn, daar alles duurder is als de nu gebruikte methode op de aangegeven gebruiks interval. Dit bedoelde ik ook meer in de trend van je laat een huurlijn afmonteren op een centrale plek b.v. een weers bestendige kast, die hoeft dus niet verhuist te worden, de kabel,router en modem kun je zelf plaatsen in de cabin

Verwijderd

ik denk dat je de definitie van huurlijn mist, da's een lijn van een ander, de kpn bijvoorbeeld dus je legt zelf niets, je huurwoning moet je toch ook niet zelf kopen voordat je hem mag huren ? :?
krekrrr schreef op 22 augustus 2002 @ 22:50:
[...]

ja, en dan 1KM utp kabel leggen?
leuke haspel wordt dat >:)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
en wifi ? Moet toch wel een oplossing zijn met repeaters ofzo.

Verwijderd

fetcher schreef op 23 augustus 2002 @ 12:56:
en wifi ? Moet toch wel een oplossing zijn met repeaters ofzo.
dan heb je het nog altijd over een aantal repeaters, en dat in een industriele omgeving, is meestal niet goedkoop en al helmaal niet betrouwbaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 12:58:
[...]

dan heb je het nog altijd over een aantal repeaters, en dat in een industriele omgeving, is meestal niet goedkoop en al helmaal niet betrouwbaar.
Je waarde collega's van de ECT werken al jaren met een draadloos systeem.

Zij gebruiken het voor aansturen van AGV's (automatic guided vehicules) in een zeer moeilijk gebied (veel metaal).

Kan niet met 802.11b producten maar wel anders nl Frequency Hopping Spread Spectrum. 8)7

/offtopic mailen kan ook altijd

Verwijderd

voor 1 of 2 personen wordt er door de topic starter aangegeven, en het moet op de langeduur goedkoper gaan worden als inbellen om e-mail op te halen. hhm, kdenk niet dat een vergelijk met ect op gaat.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
En kunnen de keten die verplaatst worden geen gebruik maken van satelliet internet? Er is in nederland nu ook een bedrijf dat internet via satelliet aanbied, waar zowel up- als download langs gaan. En de schotelantenne verhuist natuurlijk makkelijk mee.

Tegenwoordig zijn die prijzen zo duur niet meer. Alleszins goedkoper dan een huurlijn dacht ik.
Pagina: 1