Toon posts:

ADSL USB modem te gebruiken onder Debian ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zon heeft zo'n fijne aanbieding voor ADSL. (Breedband Family)
Je krijgt daar zo'n fijne USB modem bij, maar ik weet niet of mijn linux router daar ook goed mee overweg kan ? Die router is een oude P233MMX met USB aansluitingen, maar goed... Linux en USB... daar ben ik niet zo zekers van.... :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Geen probleem.

Er zijn zat mensen die de alcatel usb aan het werk hebben onder linux.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
Zo simpel is het volgens mij niet, het kan wel, maar het is erg lastig en de drivers zijn ook niet helemaal perect.

Verwijderd

Topicstarter
Airwolf: Ben jij een van die mensen die het aan de praat heeft ?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 17:33

JT

VETAK y0

Het werd eerst aangeraden om de NIC versie te nemen om gezeur in Linux te voorkomen...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

JT schreef op 22 augustus 2002 @ 17:04:
Het werd eerst aangeraden om de NIC versie te nemen om gezeur in Linux te voorkomen...
O-)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Goed mensen, hier heb ik niet zoveel aan. En JT, wat is er mis met linux? Als router vind ik het persoonlijk beter werken. IK WIL GEEN LINUX/WINDOWS ruzie uitlokken!
Werken/Gamen gaat naar mijn mening wel beter met windows.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12
Je begrijpt t niet helemaal! Het USB modem geeft niet alleen in linux gezeur bedoelt ie te zeggen >:)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:01:
Airwolf: Ben jij een van die mensen die het aan de praat heeft ?
Nee, ik heb een ethernet modem.

Maar een collega van me heeft het soepel draaiend, hij zij dat het helemaal niet moeilijk was.

Maar het is wel verder een andere modem natuurlijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 17:33

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 17:59:
Goed mensen, hier heb ik niet zoveel aan. En JT, wat is er mis met linux? Als router vind ik het persoonlijk beter werken. IK WIL GEEN LINUX/WINDOWS ruzie uitlokken!
Werken/Gamen gaat naar mijn mening wel beter met windows.
Ik zeg niet dat Linux slecht is, zelf vind ik het ook beter dan Windows. Ik zeg alleen dat je probs kan krijgen met een Alcatel USB modem onder Linux.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Hark
  • Laatst online: 08-07-2025
Bij Zon Breedband Family krijg je geen Alcatel modem maar een E-tech modem. Ik heb deze informatie van een medewerker van de e-mail helpdesk van Zonnet. Ik heb namelijk ook Breedband Family besteld en ik gebruik ook linux. Ik heb geen idee of dat modem werkt onder linux (heb niks kunnen vinden op internet), maar als het niet werkt koop ik gewoon een ADSL router (dat kan er wel vanaf met die lage abonnementskosten en geen aansluitkosten ;) ).

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
E-Tech zon site

Hier is een Linux driver aanwezig, alleen staat er vermeld voor Mandrake 9.0
Er is een .o file aanwezig in de tar.gz file, betekend dat dat ik 'm als module aan m'n Debian kernel kan hangen??

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Pagina: 1