ik wil dus aan de slag met met smoothwall. k heb handleidingen en iso gedowned, bootflops gemaakt en een oud bakkie (specs zijn ruim voldoende). Ik wil dus de installatie vanaf het netwerk uitvoeren, maar de installatie kan de nic niet vinden. De nic is een ISA NE2000 met de RTL8019 chipset en werkt onder windows perfect en wordt ook gewoon gezien in het bios. Dus mijn vraag is word deze chipset ondersteund en zoja wat moet ik veranderen om hem werkend te krijgen. (ik ben niet bekend met linux)
Verwijderd
Ik weet iig zeker dat ie wordt ondersteund door linux, wat je moet veranderen kan ik je niet mee helpen. Maar aangezien het een ISA nic is moet je geloof ik idd wat veranderen.
IO-address en IRQ ook goed ingesteld ??
Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !
nou ik zei al dat ik hem jumperless had staan, maar zal es jumpermode probere.
Probeer anders eens www.ipcop.org, dit is een fork op smoothwall die de NE2000 isa standaard herkend. Ipcop is naar mijn mening ook beter voor dit soort taken
-Think Progressive-
ik wil dus aan de slag met met smoothwall. k heb handleidingen en iso gedowned, bootflops gemaakt en een oud bakkie (specs zijn ruim voldoende). Ik wil dus de installatie vanaf het netwerk uitvoeren, maar de installatie kan de nic niet vinden. De nic is een ISA NE2000 met de RTL8019 chipset en werkt onder windows perfect en wordt ook gewoon gezien in het bios. Dus mijn vraag is word deze chipset ondersteund en zoja wat moet ik veranderen om hem werkend te krijgen. (ik ben niet bekend met linux)
waar zei je dat ?nou ik zei al dat ik hem jumperless had staan, maar zal es jumpermode probere.
Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !
isa ne2000 modules laden:
Check in windows even je irq en io address , ik gebruikte hier 5 en 300 als voorbeeld.
code:
1
2
| insmod 8390.o insmod ne.o irq=5 io=0x300 |
Check in windows even je irq en io address , ik gebruikte hier 5 en 300 als voorbeeld.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
oh, je hebt gelijk. dit had ik eerst wel getypt, maar later dus weer weggehaald
site werkt op ut moement niet.-SpaceMaker- schreef op 22 augustus 2002 @ 14:59:
Probeer anders eens www.ipcop.org, dit is een fork op smoothwall die de NE2000 isa standaard herkend. Ipcop is naar mijn mening ook beter voor dit soort taken
dit moet je vanaf de commandline intype neem ik aan, maar daar kom je niet bij vanuit smoothwall.isa ne2000 modules laden:
code:
--------------------------------------------------------------------------------
insmod 8390.o
insmod ne.o irq=5 io=0x300
--------------------------------------------------------------------------------
Kijk dit een belangrijk gegeven,...aan gezien je isa kaart nu behoort tot de plug en pray kaartenpretorian schreef op 22 augustus 2002 @ 14:53:
nou ik zei al dat ik hem jumperless had staan, maar zal es jumpermode probere.
je kan eens probeeren een dos tooltje voor je kaart downloaden.
En hierin je io-adr en irq vast zetten.
en daarna onder linux insmod met als parameteres het irq en io-adr.
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
Dan kies je manual en typ je in "ne io=0x300 irq=10" met de juiste waardes, kan je bekijken met de diskette van de netwerkkaart daar staat vaak een util op om het te bekijken.pretorian schreef op 22 augustus 2002 @ 16:03:
ipcop ken um ook nie detecte
Heb zelf 2 maal een Realtek 8019 ISA in mijn IPCop router en op bovenstaande manier werkt dat prima
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Pagina: 1