Gebrande cd niet te lezen (of juist wel?)

Pagina: 1
Acties:

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:10
Het volgende,
Brand gewoon data cd (als back up van mijn hdd) met volgens mij de goede instellingen (iso level2, iso9660, joliet, mode1, no multisession).
Branden gaat foutloos, en volgens de cd info staat er de geschreven data hoeveelheid gewoon op. Alleen als ik de cd dan wil openen in een gewone cd-rom speler (of de brander) via de verkenner oid dan zegt ie of "dat er geen cd/medium in zit" of "geeft gewoon een leeg scherm en zegt niets" of "Wilt u deze cdr gebruiken om iets te branden" (lang leve xp... )
Na een keertje de pc opnieuw opstarten kan ik de cd wel lezen....... Soms ook weer niet! Om gek van te worden, ik wil 100% zekerheid hebben dat die cd's het strax doen als ik mijn hd moet formateren oid

Iemand een idee, suggestie of bekend met dit probleem??

specs: aopen 12x10x32, Creative dvd speler 12x, win xp, nero 5.5

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Verwijderd

hmmm

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ander merk CDR eens proberen?

• RoelsRules
Wekkel schreef op 22 augustus 2002 @ 14:48:
Ander merk CDR eens proberen?
vele merken al geprobeerd, van goedkoop naar duur... dat is het niet. Wat ook zo gek is, meestal doen deze cd's het wel in andere pc's (en in de mijne dus NA rebooten en niets geks gedaan te hebben)

Verwijderd

Had dit ook altijd meteen na het branden op mijn Lite-on 12x.
Als ik de cd er dan uit haalde en effe af liet koelen was ie wel gewoon leesbaar.

Nu heb ik een 40 speed en werkt t wel meteen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als het hitte is, dan zou met 2x speed branden of zelfs met 1x dit effect moeten minimaliseren. Probeer dat eens. Als dit lage snelheid branden beter werkt moet je misschien een minifan installeren in/op die brander.

• RoelsRules
lijkt me stug dat de warmte is aangezien ik de cd wel uren kan laten liggen en dan het nog niet doet. Vaak doet ie het pas als ik dus OF reboot OF in een andere pc gooi (niet mijn 2e maar bv bij mijn ouders :S )

Verwijderd

Volgens mij had het weinig met hitte te maken want de brander en de CD waren niet echt warm. Audio brandt ik zowiezo op 4x max en daar trad het probleem ook op.
De CD er effe uit halen en een paar minuten later terug duwen werkte wel.

• RoelsRules
hoe kan dat nou dat als je hem laat liggen dat ie het wel doet... ik kan de logica bij mij er niet meer bij vinden in iedergeval

Verwijderd

CD drives draaien wel bij het laden ?

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 22:36
leest ie hem in beide drives niet in ???

• RoelsRules
In beide niet, ook niet in de 2e pc (is een oudere speler dus daar zou het aan kunnen liggen) en de drives draaien wel bij het laden (zie ook de meldingen die xp geeft bij het invoegen van de cd)
Echt, alle logica is weg ;)

Pagina: 1