Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vodafone IZI PUK-kode kraken

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Okee, het is me eindelijk gelukt. Na een uptime van 3 maanden van m'n mobieltje heb ik 'm een keer per ongeluk uitgezet. Maar ik wist de PIN-code niet meer, en niet realiserend dat dat maar 3x fout mag ben ik lekker nummertjes gaan drukken, om er op uit te komen dat dat kreng nu dus om m'n PUK-code vraagt.
Nu heb ik dus absoluut geen documentatie meer van deze SIM-kaart, en dus ook geen PUK-code. Voor abo-bezitters is het bij Vodafone mogelijk om deze code van hun te krijgen, maar als IZI bezitter moet ik m'n simkaart opsturen. Wat ik dan terugkrijg? Een nieuwe simkaart met het zelfde nummer en beltegoed, maar wel een volledig gewiped geheugen (telefoonboek en berichten). En dat wil ik dus juist behouden.

Nu is mijn vraag: Is er, via een datakabel of zo, een mogelijkheid deze PUK-code te kraken danwel te wijzigen in een bekend gegeven? Het feit dat ik hiervoor een datakabel nodig heb maakt me niet uit, ik ben best bereid er wat geld voor neer te tellen (ja er zitten nogal belangrijke nummers en berichten in dus). Mijn telefoon is overigens de Nokia 5510.

mijn dank is groot :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Mja, daar zal best wel een manier voor zijn.

Het enigste probleem is dat dit niet mag op got, omdat het misschien gestolen zou kunnen zijn en dat got daarmee medeplichtig zou kunnen zijn.

Maar mijn moeder die had het zelfde probleem, die stuurde een fax met kopie van ID-bewijs en ze kreeg een nieuwe puk thuis. Dit is wel een jaar geleden, dus het zou kunnen dat de regels veranderd zijn natuurlijk.

Verwijderd

koop een datakabel en lees je nummers eruit. Stuur kaart op. Zet nummers terug. Klaar.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 14:32:
koop een datakabel en lees je nummers eruit. Stuur kaart op. Zet nummers terug. Klaar.
is dit mogelijk terwijl de SIM-kaart in geblokkeerde toestand is? Waarom zou Vodafone dit dan niet zelf als 'service' voor de klant aanbieden dan?

• HunterPro
  • Niet online
[Airwolf] schreef op 22 augustus 2002 @ 14:30:
Mja, daar zal best wel een manier voor zijn.

Het enigste probleem is dat dit niet mag op got, omdat het misschien gestolen zou kunnen zijn en dat got daarmee medeplichtig zou kunnen zijn.

Maar mijn moeder die had het zelfde probleem, die stuurde een fax met kopie van ID-bewijs en ze kreeg een nieuwe puk thuis. Dit is wel een jaar geleden, dus het zou kunnen dat de regels veranderd zijn natuurlijk.
hij zou inderdaad best gestolen kunnen zijn ja (even duidelijk zijn: dit is dus _niet_ het geval) maar aangezien GoT daar geen weet van kan hebben lijkt 't me sterk dat zij dan aansprakelijk gesteld kunnen worden.
even dit terzijde; ik denk dat ik de tip van de poster na jou wel even ga uitproberen.

edit:

[offtopic]
hmm, hier was dus die edit knop voor |:(
[/offtopic]

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:44
ik had dit ook, als je vodofone opbelt en vraagt om je puk code geven ze hem niet (wel begrijpelijk ofcourse). Maar er schijnt een manier te zijn om ze te kraken ja, maar hoe dat zou moeten weet ik niet.

maar zoek nog maar is goed naar je puk code, misschien ligt ie nog wel ergens :)

Verwijderd

Mjah lees de sim uit, dit is het enige advies wat ik je kan geven. Kraken oid doen we hier niet aan, derhalve krijgt dit topic een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.