e-mails uit outlook archiveren

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 13:55
Ik heb in outlook express enkele folders met duizenden emails, het begint dus aardig vol te worden. Outlook wordt hier niet sneller op, en kampt ook regelmatig met geheugentekort. Bestaat er een mogelijkheid om de berichten te archiveren en dan op een manier dat ze outlook niet meer tot last zijn, maar nog wel toegankelijk zijn?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Probeer ze eens in verschillende mappen onder te brengen, misschien helpt dat.

• hadebe
Dat is niet exact wat ik zoek, ik wil de berichten gewoon bewaren, eventueel in een ander programma oid, maar liefst buiten outlook express.

Verwijderd

Outlook heeft toch gewoon de optie dat je de maisl kan exporteren naar een bepaald bestandstype :?

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Outlook XP heeft een "archive old items" functie, als je meerdere duizenden mails hebt te bewaren, is het misschien de moeite om over te stappen.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
rechtermuis knop op een folder, bij eigenschappen ofzo.
op mijn werk heb ik het in outlook 97 draaien...

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• hadebe
geen andere mogelijkheden? Misschien een extern programma?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op www.tomsterdam.com/insideOE staat het tootlje DBXtract, waarmee je elk mailtje apart in een .eml kan zetten. Ook kan je een OE backup programmaatje zoals e-Backup gebruiken, maar dan kan je niet zomaar bij de mail komen.

Outlook Express is niet bedoeld of ontworpen om vele duizenden mailtjes af te handelen. Overgaan op Outlook is misschien toch verstandiger.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Zoek anders de map waar outlook zn mail opslaat en kopieer de meut. Kun je het daarna altijd nog importeren.........

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 14:37

collin

Who da man !!

In Outlook je Outlook Express berichten importeren. Dan kan je ze in PST bestanden archiveren en evt. op CD zetten ofzo..

Is denk ik de beste optie

Mijn iRacing profiel

• hadebe
Zit er nu aan te denken over te stappen naar Outlook. Is dit de moeite waard? nog meer extra's?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

hadebe schreef op 27 augustus 2002 @ 11:14:
Zit er nu aan te denken over te stappen naar Outlook. Is dit de moeite waard? nog meer extra's?
Naast e-mail gebruik ik ook de agenda functionaliteit van Outlook. Maar OL heeft vooral wat meer handigheidjes op het gebied van e-mail. Maar MS is beter in het uitleggen van waarom je wel OL zou moeten nemen :+ :
www.microsoft.com/office/outlook/evaluation

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 22:11
Even een dikke kick, want ik zit met hetzelfde probleem als de topicstarter. Ik heb ook nu echt duizenden mailtjes en ik wil ze gewoon weg hebben, buiten Outlook Express, wat ik nu dus gebruik.

Ik ben van plan om zo te gaan formatteren (niet om die reden :P) en dan kan ik eventueel overstappen op Outlook. Kan ik met Outlook nou dan wel ervoor zorgen dat mailtjes goed worden opgeborgen? Dan kan ik nu namelijk al m'n mail omzetten naar Outlook-formaat (met export) en dus met Outlook weer inlezen, of niet?

Het is namelijk zo dat ik vaak nog even iets moet nakijken in dat 'grote archief' en dus wil ik het wel simpel tot m'n beschikking hebben (zoeken in duizenden eml-files heeft dus geen enkele zin dan). Alleen wil ik dan weer niet dat Outlook (of Outlook Express) supersloom wordt vanwege dat archief. Wie kan voor mij even bevestigen dat Outlook die functie heeft en dat het supergoed werkt? :p

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
De enige methode voor backup die ik ken is de volgende:

Bestand > Comprimeren > Alle mappen comprimeren

en je krijgt per map een *.dbx ('postvak in.dbx', 'verzonden items.dbx', etc). dan kun je dus al je mailtjes trashen.

Je kunt echter NIET in dat archief zoeken, en afaik heeft Outlook die functie niet eens, dan moet ie elke keer die joekel van een db doorlopen en dat gaat niet zo snel. Ik denk dat wat je wilt niet zal kunnen :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Het makkelijkst / veiligst is IMHO nu op de oude install Outlook installeren en de mail en adressen exporteren naar deze Outlook. Dan kan je in Outlook exporteren naar 1 PST file, welk je heel eenvoudig weer kan importeren.

Zoeken in OL: je kan een gebackupte PST weer even openen om er in te zoeken, dan is het dus alleen tijdens het zoeken geopend - maar niet heel erg snel als je erg veel mail hebt, maar dat kan moeiljk anders.

• Thijs
F_J_K schreef op 01 november 2003 @ 17:17:
Het makkelijkst / veiligst is IMHO nu op de oude install Outlook installeren en de mail en adressen exporteren naar deze Outlook. Dan kan je in Outlook exporteren naar 1 PST file, welk je heel eenvoudig weer kan importeren.

Zoeken in OL: je kan een gebackupte PST weer even openen om er in te zoeken, dan is het dus alleen tijdens het zoeken geopend - maar niet heel erg snel als je erg veel mail hebt, maar dat kan moeiljk anders.
Oke, maar dat maakt me niet zoveel uit, aangezien dat toch slecht heel af en toe voorkomt (tenzij het zoeken tussen ongeveer 6000 mails echt 1 uur duurt ofzo, maar ben best bereid paar mins te wachten).

Maar kan ik nu niet gewoon meteen exporteren naar .PST met Outlook Express en NA de install deze dan importeren bij de Outlook? Denk dat ik sowieso ook nog even een Outlook Express back-up maak voor de zekerheid.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik heb 210 MB in > 3300 mailtjes, het zoeken is zo gebeurd op m'n Athlon 800. Geen probleem dus :)

Meteen OE --> PST kan voor zover ik weet niet zonder 3th party progs (alleen het adresboek, naar csv). OE --> OL --> PST is (volgens mij, maar ik heb geen OE gebruikt sinds de 20e eeuw :+ ) handiger en als toch gaat formatteren kan even een ander prog installeren geen kwaad.

Ook de DBX backuppen: heel verstandig en kan nooit kwaad.

Je zou trouwens als je het puur voor e-mail gebruikt (en geen agendabeheer) ook een mailprogramma als (het gratis) Thunderbird gebruiken. Geen installatie nodig trouwens, dus het testen kan ook weinig kwaad qua DLL's etc. :)

• Thijs
F_J_K schreef op 01 november 2003 @ 20:09:
Ik heb 210 MB in > 3300 mailtjes, het zoeken is zo gebeurd op m'n Athlon 800. Geen probleem dus :)

Meteen OE --> PST kan voor zover ik weet niet zonder 3th party progs (alleen het adresboek, naar csv). OE --> OL --> PST is (volgens mij, maar ik heb geen OE gebruikt sinds de 20e eeuw :+ ) handiger en als toch gaat formatteren kan even een ander prog installeren geen kwaad.

Ook de DBX backuppen: heel verstandig en kan nooit kwaad.

Je zou trouwens als je het puur voor e-mail gebruikt (en geen agendabeheer) ook een mailprogramma als (het gratis) Thunderbird gebruiken. Geen installatie nodig trouwens, dus het testen kan ook weinig kwaad qua DLL's etc. :)
Oke dan, hartstikke bedankt, aan deze info heb ik wat. :Y)
Pagina: 1