[redhat 7.3] Rare install error met /tmp

Pagina: 1
Acties:

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43

rajackar

Blood Minister

Topicstarter
Ik probeer redhat via een FTP te installeren maar ik krijg de volgende error:

The kernel was unable to re-read the partitiontable on /tmp/hdd (device or resource busy). This means linux knows nothing about any modifications you made. You should reboot your computer before doing anything with /tmp/hdd

Hierna krijg ik alleen nog een IGNORE optie maar die geeft daarna de error dat ik niet verder kan installen. Ik install het op een asus a7v-133 met raid controller maar die gebruik ik nu niet. Er hangt dus maar één schijf op de normalen ide controller.
Ik heb ook al geprobeerd om met partition magic handmatig alle partities aan te maken maar dat helpt niets.
Graag hulp.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Ha die Raj!!
Doe's effe:
# mount [ENTER]
want als mijn vermoeden klopt probeert 'ie de netwerk install "partitie" (let op de quotes, het is geen echte maar een fake a la NFS) te mounten, dus is /tmp/hdd geen block device zoals alle HDD's (en laat je niet op de verkeerde been brengen door de 'hdd' want het is GEEN '/dev/hdd' wat totaal iets anders is. /tmp/hdd is alleen een naam.)

• MBMarduk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

MBMarduk

BAR-baar

Trouwens, ik heb geen ervaring met RH maar ik neem aan dat 1 of ander programma dit probeert te doen, right?
Kijk dan of je de juiste perms (permissions) hebt op /tmp.