Ik heb kix32 gedownload, ik heb maar 1 netware server kan ik dit programma gebruiken op deze netware server? of is het programma alleen bedoelt voor Windows NT en Windows 2000? Welk gratis programma kan ik anders het beste gebruiken voor het beveiligen van de werkstations?
Verwijderd
Als je goed leest bedoelt ie dat je het runt vanaf een server op en een werkstation uitvoert natuurlijk..niet de inhoud van het script uitvoert op de betreffende serverPredator schreef op 22 augustus 2002 @ 14:03:
PNS -> NT
Weet jij wel wat kix is ?
Waarom zou je dat op je netware server willen zetten ?
Das een logon script en dat zet je op je workstations natuurlijk
Of bedoel je of je het icm netware kunt gebruiken ?
punt 4. voor je signature...goed lezen
Ik bedoel dat een werkstation aanlogt op de server en dan het script laad op het werkstation. Ik wil alles zo goed mogelijk beveiligd hebben. Zenworks zei je he, ik draai nu met Netware 4.11 hoe kom ik aan zo'n pakket en hoeveel moet ik investeren in dit pakket?
Kix32 werkt gewoon. Het script wordt immers uitgevoerd op het werkstation, niet op de server. Of je er veel aan hebt is een tweede. Kix32 is natuurlijk wel geschreven voor een Windows server omgeving, en maakt daar dan ook vrolijk veel gebruik van. Ik denk niet dat je bijvoorbeeld Ingroup() e.d. kunt gebruiken... En dan wordt de functionaliteit van Kix32 toch een stuk minder.
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 14:07:
[...]
Als je goed leest bedoelt ie dat je het runt vanaf een server op en een werkstation uitvoert natuurlijk..niet de inhoud van het script uitvoert op de betreffende server
punt 4. voor je signature...goed lezen
Punt 3 van mij sig:
WEES DUIDELIJK
Openingspost is helemaal niet duidelijk.
Ik ga er dus helemaal niet van uit dat ie dat bedoelt.
Cfr: FAQ openingspost
Dus hou je irri "
Verwijderd
Zenworks kost $1500 voor een 25 user licentie. Ik neem aan dat je iets goedkopers aan het zoeken was. Maar wie wat wil uitgeven heeft ook wat.
Verwijderd
Dus dat WEES DUIDELIJK doen we dus omdat JIJ het anders niet in 1 keer begrijpt. Maargoed, wat jij wilt hoor..ik lees wel vaker postings van jou en je hebt altijd snel je commentaar klaar op iemand die niet goed post of reply geeft....dus ga nu niet moeilijk doen...of je nou een moderator bent of niet, je bent niet meer dan anderen hier Mr. IRRITANTPredator schreef op 22 augustus 2002 @ 14:17:
[...]
Punt 3 van mij sig:
WEES DUIDELIJK
Openingspost is helemaal niet duidelijk.
Ik ga er dus helemaal niet van uit dat ie dat bedoelt.
Cfr: FAQ openingspost
Dus hou je irri "" voor jezelf
Kunne jullie dat geflame op elkaar ff via ICQ oplossen of zo je helpt hier de topic starter niet mee alleen het topic om zeep.
Maar om de topic starter te helpen, kan gewoon wel. Je start nl. zoals gemeld alleen een script vanaf de novell server maar het wordt gewoon lokaal gedraaid.
Maar om de topic starter te helpen, kan gewoon wel. Je start nl. zoals gemeld alleen een script vanaf de novell server maar het wordt gewoon lokaal gedraaid.
There is no art to find the minds construction in the face
Klik voor de gein eens op die link ik gaf en vergelijk.Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 14:23:
[...]
Dus dat WEES DUIDELIJK doen we dus omdat JIJ het anders niet in 1 keer begrijpt. Maargoed, wat jij wilt hoor..ik lees wel vaker postings van jou en je hebt altijd snel je commentaar klaar op iemand die niet goed post of reply geeft....
dus ga nu niet moeilijk doen...of je nou een moderator bent of niet, je bent niet meer dan anderen hier Mr. IRRITANT
Dus ga ik je zeker geen ongelijk geven.
Verder is het niet nodig dit topic meer te gaan verzieken dan al reeds gebeurt is, dus als je nog wat commentaar hebt op mij gelieve die te emailen naar Negotiator@tweakers.net (m'n HGA dus).
Dat is de persoon die bevoegd is om indien hij dat nodig acht stappen te ondernemen tegenover mij.
Graag verder ontopic nu
Zenworks is wel een dure oplossing. Als ik een Windows NT server installeer op een clone pc en op die windows NT machine kix32 installeer, de gebruikers vervolgens laat aanloggen op de novellserver, kan ik er dan goed gebruik van maken? of werkt dat dan niet?
Verwijderd
Je moet kix en de kixtartfiles in de netlogon share op je domain controllers plaatsen en het script runnen vanaf de dc. Op een NT memberserver gaat het niet werken imho, want in de usermanager geef je per user een verwijzing naar kix32 of een bat-file en dat zoekt het werkstation dan in de netlogon share van de dc. Maarja ik weet niet of je ook NDS draait en en een novell loginscript draait oid..want dan kan je denk ik conflicten krijgen etc.
Je kunt kix ook gewoon aanroepen vanuit een batchfile, en je kunt gewoon aangeven welk bestand gedraaid moet worden, eventueel compleet met unc-path benamingen. Een netlogon share is dan echt niet nodig.
Hoe moet ik dit alles dan installeren op een novellserver?? moet ik die bestandjes gewoon los op de server zetten? wat voor stappen moet ik allemaal uitvoeren?
Je hoeft in principe alleen KIX32 te gebruiken. Daar maak je een script bij (gewoon ascii bestand), en dat roep je aan met kix32 scriptbestand. Hoe je dat aanroept mag je zelf uitvogelen. Ik neem aan dat je wel weet hoe je een batch bestandje moet starten op een werkstation tijdens een aanmelding.
Oh ja, belangrijkste bijna vergeten: handleiding lezen... daar staat het allemaal in.
Oh ja, belangrijkste bijna vergeten: handleiding lezen... daar staat het allemaal in.
Inderdaad, dit staat allemaal in de manual.
De bestanden van het hele KIX32 verhaal is de 'interpreter'.
Oftewel, een stuk programma wat iets kan brouwen van het KixScript wattie aangevoerd krijgt.
Je plaatst de runtimes en het script ergens op een server (of dit nou op de netlogon share van je NT based server is, of op een public map van je NetWare server boeid niet .. als de users er tijdens het inlog proces maar bij kunnen).
Vervolgens kun je *of* de users bij het inloggen elke keer de runtime + script vanaf server laten aanroepen, *of* je copieert eenmalig bij het inlog proces de volledige Kix32 bestanden naar je clients, en roept dan in het vervolg je script aan via de kixbestanden vanaf de client.
Desnoods ga je met een flop al je clients af, plaats daar de kix bestanden + script.
Het plaatsen van die kix bestanden op welke server dan ook , is puur om het ergens beschikbaar te krijgen op het LAN 9zodat je dus niet met diezelfde flop al je clients afhoeft als je een typo uit je script gevist hebt).
De bestanden van het hele KIX32 verhaal is de 'interpreter'.
Oftewel, een stuk programma wat iets kan brouwen van het KixScript wattie aangevoerd krijgt.
Je plaatst de runtimes en het script ergens op een server (of dit nou op de netlogon share van je NT based server is, of op een public map van je NetWare server boeid niet .. als de users er tijdens het inlog proces maar bij kunnen).
Vervolgens kun je *of* de users bij het inloggen elke keer de runtime + script vanaf server laten aanroepen, *of* je copieert eenmalig bij het inlog proces de volledige Kix32 bestanden naar je clients, en roept dan in het vervolg je script aan via de kixbestanden vanaf de client.
Desnoods ga je met een flop al je clients af, plaats daar de kix bestanden + script.
Het plaatsen van die kix bestanden op welke server dan ook , is puur om het ergens beschikbaar te krijgen op het LAN 9zodat je dus niet met diezelfde flop al je clients afhoeft als je een typo uit je script gevist hebt).
offtopic:
Dus dat WEES DUIDELIJK doen we dus omdat JIJ het anders niet in 1 keer begrijpt.
Klopt, de topicstarter wil geholpen worden, dus zal 'ie duidelijk kenbaar moeten maken wat en hoe hij iets wil
Dus dat WEES DUIDELIJK doen we dus omdat JIJ het anders niet in 1 keer begrijpt.
Klopt, de topicstarter wil geholpen worden, dus zal 'ie duidelijk kenbaar moeten maken wat en hoe hij iets wil
Pagina: 1