Toon posts:

[flash] gotoAndPlay 1 frame na label

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:) tijdens het vraagstellen opgelost, mar toch mar gepost, 's goed voor de Zoek-functie

Ik ben bezig om een vrij eenvoudig splash-screen & menu te maken, maar aangezien ik een script-beginneling ben stuit ik al snel tegen wat vragen aan.

Ik wil graag navigeren naar 1 frame na een frame met een naam. (omdat het frame dat ik aanroep 'van twee kanten' benaderd wordt.

Tis dus een combi van gotoAndplay naar een frame en naar een label, dus ga ik ervan uit dat het een expression moet zijn. Nu wil ik eigenlijk alleen het frame-nummer weten van het frame met een label.

code:
1
2
3
on (release) {
    gotoAndPlay ("labelname");
}

ik heb de o.a. volgende dingen al geprobeerd, die helaas niet werken:

code:
1
2
gotoAndPlay ("labelname"+1);
gotoAndPlay ("labelname" & nextFrame());

Het beste zou zijn hoe ik de property van het gelabelde frame kan lezen waarmee ik het framenummer kan zien.....

Ik heb hier als voor rondgezocht, maar helaas vind ik de flash-documentatie niet de duidelijkste die er is, en om voor dit probleem een hele zwik fla's te scoren om te kijken hoe een ander dit heeft opgelost, is een beetje te omslachtig.

Dus nu hoop ik dat jij zegt van....oh da's:

code:
1
2
3
on (release) {
    gotoAndPlay (getProperty(_root.labelname , _currentframe)+1);
}

8)7 dit was het dus, dank jullie allemaal hartelijk 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Zo, even koffie halen.
Normaal praat ik niet met mezelf hoor, maar helaas werkt bovenstaande methode toch niet helemaal....anyone?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hmm.. na 3x je probleem doorgelezen te hebben snap ik nog steeds niet wat je bedoelt/wilt..
Heb je nergens een .swf of een .fla online ofzo?

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het even korter zeggen:

Ik wil bij een acte dat de timeline verschoven wordt naar het frame dat 1-tje na een gelabeld frame ligt.

stel frame 10 heeft label "label", dan wil ik naar frame 11

Verwijderd

Topicstarter
(nu heb ik het maar lelijk opgelost door een aantal labels toe te voegen...)

Verwijderd

uhm :? waarom geef je het frame na het frame met label ook geen label dan?

Verwijderd

Topicstarter
ja, precies, dat heb ik nu gedaan, maar dat vind ik niet echt duidelijk.
Tis niet echt veel verschil nu, heb er een layertje aan toe gevoegd.

ik wil me meer gaan bekwamen in scripting, dus wilde ik dit graag weten, in ieder geval bedankt.
Pagina: 1