gister bij m'n neefje geweest die problemen met z'n (door mij) aangelegde netwerk had. tzijn 2 pc's (woonkamer en slaapkamer) die door een router zijn verbonden die ook het internet regelt van chello.
het probleem is als volgt, alles werkte prima en fantastisch tot een paar weken gelden, de netwerk connectie van de pc in de slaapkamer ging steeds vaker haperen.. dan wel en dan weer geen connectie tot ie op een gegeven moment zovaak z'n connectie verloor dat inetten/netwerk gewoon niet meer mogelijk was.
pc werd geformateerd; geen effect
nieuwe netwerk kaart (sitecom, is realtek geloof ik); geen effect
nieuwe netwerk kabel door de kabelgoot; geen effect
nieuwe netwerk kaart (3com!); geen effect
netwerk kaart uit de woonkamer pc gehaalt en in de andere gehangen..
he hij doet het!
wtf?
tligt dus niet aan de bekabeling, of aan de software lijkt me.
wat kan in vredesnaam nu het probleem zijn? ik ben dus naar huis gegaan zonder dat z'n netwerk het weer dee, en dat is niet zo fijn
ik heb btw ook de router hardwarematig gereset maar dat hielp ook vrij weinig
router geeft wel gewoon link aan, en de linklichtjes op de netwerkkaart zelf branden ook.
er is wel iets anders vreemd, aangezien ik weer thuis ben kan ik het niet controleren, maar volgens mij was het zo dat bij de netwerkkaarten die het niet deden, er alleen maar bytes received waren, en niet transmited
iemand enig id?
het probleem is als volgt, alles werkte prima en fantastisch tot een paar weken gelden, de netwerk connectie van de pc in de slaapkamer ging steeds vaker haperen.. dan wel en dan weer geen connectie tot ie op een gegeven moment zovaak z'n connectie verloor dat inetten/netwerk gewoon niet meer mogelijk was.
pc werd geformateerd; geen effect
nieuwe netwerk kaart (sitecom, is realtek geloof ik); geen effect
nieuwe netwerk kabel door de kabelgoot; geen effect
nieuwe netwerk kaart (3com!); geen effect
netwerk kaart uit de woonkamer pc gehaalt en in de andere gehangen..
he hij doet het!
wtf?
tligt dus niet aan de bekabeling, of aan de software lijkt me.
wat kan in vredesnaam nu het probleem zijn? ik ben dus naar huis gegaan zonder dat z'n netwerk het weer dee, en dat is niet zo fijn
ik heb btw ook de router hardwarematig gereset maar dat hielp ook vrij weinig
router geeft wel gewoon link aan, en de linklichtjes op de netwerkkaart zelf branden ook.
er is wel iets anders vreemd, aangezien ik weer thuis ben kan ik het niet controleren, maar volgens mij was het zo dat bij de netwerkkaarten die het niet deden, er alleen maar bytes received waren, en niet transmited
iemand enig id?
blup