[home]netwerkprobs

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
gister bij m'n neefje geweest die problemen met z'n (door mij) aangelegde netwerk had. tzijn 2 pc's (woonkamer en slaapkamer) die door een router zijn verbonden die ook het internet regelt van chello.

het probleem is als volgt, alles werkte prima en fantastisch tot een paar weken gelden, de netwerk connectie van de pc in de slaapkamer ging steeds vaker haperen.. dan wel en dan weer geen connectie tot ie op een gegeven moment zovaak z'n connectie verloor dat inetten/netwerk gewoon niet meer mogelijk was.

pc werd geformateerd; geen effect
nieuwe netwerk kaart (sitecom, is realtek geloof ik); geen effect
nieuwe netwerk kabel door de kabelgoot; geen effect
nieuwe netwerk kaart (3com!); geen effect

netwerk kaart uit de woonkamer pc gehaalt en in de andere gehangen..

he hij doet het!

wtf?

tligt dus niet aan de bekabeling, of aan de software lijkt me.

wat kan in vredesnaam nu het probleem zijn? ik ben dus naar huis gegaan zonder dat z'n netwerk het weer dee, en dat is niet zo fijn :(

ik heb btw ook de router hardwarematig gereset maar dat hielp ook vrij weinig :/

router geeft wel gewoon link aan, en de linklichtjes op de netwerkkaart zelf branden ook.

er is wel iets anders vreemd, aangezien ik weer thuis ben kan ik het niet controleren, maar volgens mij was het zo dat bij de netwerkkaarten die het niet deden, er alleen maar bytes received waren, en niet transmited

iemand enig id?

blup

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 09:50
Worden de IP adressen door de router uitgegeven mbv DHCP? Als dat niet meer werkt zou dat kunnen verklaren waarom de kaart uit de huiskamer wel in de PC werkt (heeft nog een IPadres), maar dat andere kaarten niet werken (krijgen geen nieuw IPadres)

Kun je van buitenaf wel in de router komen (voor administratiedoeleinden hebben sommige routers een HTTPservertje ingebouwd zitten). Als dat het geval is werkt de internet verbinding vanaf de router gewoon

Kun je vanaf de PC de router pingen?
Kun je vanaf de PC in de admintool van de router?
Kun je vanaf de PC naar een IPadres pingen?
Kun je vanaf de PC naar een domeinnaam pingen?

En graag wat meer informatie: welke router, welk OS e.d.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Poltergeist schreef op 22 augustus 2002 @ 14:06:
Worden de IP adressen door de router uitgegeven mbv DHCP? Als dat niet meer werkt zou dat kunnen verklaren waarom de kaart uit de huiskamer wel in de PC werkt (heeft nog een IPadres), maar dat andere kaarten niet werken (krijgen geen nieuw IPadres)

Kun je van buitenaf wel in de router komen (voor administratiedoeleinden hebben sommige routers een HTTPservertje ingebouwd zitten). Als dat het geval is werkt de internet verbinding vanaf de router gewoon

Kun je vanaf de PC de router pingen?
Kun je vanaf de PC in de admintool van de router?
Kun je vanaf de PC naar een IPadres pingen?
Kun je vanaf de PC naar een domeinnaam pingen?

En graag wat meer informatie: welke router, welk OS e.d.
sorry, ik moest ff snel dit topic schrijven voordat ik naar m'n werk moest

ehm dhcp werkt wel, aangezien andere pc wel automatisch ip krijgt, en ook al vul ik het ip handmatig in werkt het nog steeds niet

internet werkt gewoon, want van de pc beneden kan er geinternet worden

1. nee
2. nee
3. nee
4. nee

router is een e-tech router adsl/ cable router broadband switch

pc slaapkamer is een winxp bak, en de bak beneden win me.

kheb net m'n neefje gevraagt om de nieuwe 3com in de pc beneden te stoppen en te kijken of ie het dan doet, maar dan doet ie het ook niet...

imho ligt het dus aan de router.. maar hoe kan ik dit probleem in vredesnaam fixen?

gewoon op garantie gooien en nieuwe aanvragen?

blup

Verwijderd

zorg dat op het xp station netbios en/of netbieu uit staat, me wil nog weleens problemen geven als 1 van die twee aanstaat ergens in het netwerk.

Hou er ook even rekening mee dat wanneer het link ledje brand dit niet betekend dat de link helemaal ok is. Het kan zijn dat 2 van de 4 adders die nodig zijn goed zijn en het link ledje dan gaat branden.

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 23:34:
zorg dat op het xp station netbios en/of netbieu uit staat, me wil nog weleens problemen geven als 1 van die twee aanstaat ergens in het netwerk.

Hou er ook even rekening mee dat wanneer het link ledje brand dit niet betekend dat de link helemaal ok is. Het kan zijn dat 2 van de 4 adders die nodig zijn goed zijn en het link ledje dan gaat branden.
al zou de kabel verrot zijn dan zou de pc die beneden staat boven ook geen interne tmoeten geven... en dat is juist wel het geval (als ik dus de pc beneden naar boven sleep en aan die kable hang)

blup