alternatieven Hicad CAD programma

Pagina: 1
Acties:
  • 1.971 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 43014

Topicstarter
Ik ben werkzaam bij een bedrijf dat beweegbare geveldelen / zonweringssystemen ontwerpt en produceert.
Het CAD programma waar wij in werken is Hicad.
Hicad is een solid modeller met als sterkste punt dat je er ook erg goed in 2D mee kan tekenen. Dit is erg handig, omdat wij vaak 2D-bouwtekeningen in DWG/DXF formaat krijgen. Het is dus een programma waarbij er een goede wisselwerking tussen de bouw en de toch meer werktuigbouwkundige tekeningen die wij maken gerealiseerd kan worden.

Dit zijn dus de sterke punten van Hicad..... De zwakke punten zijn er te veel om op te noemen (naar mijn mening dan....)

Nu ben ik op zoek naar een eventuele vervanger van dit pakket.
Wie heeft er ervaring met Hicad en/of kent eventuele vergelijkbare paketten die bovenstaande eigenschappen ook hebben ?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Tja, AutoCAD zal het toch wel hebben?

Anoniem: 43014

Topicstarter
SiHiDa schreef op 22 augustus 2002 @ 13:42:
Tja, AutoCAD zal het toch wel hebben?
AutoCAd is geen solid modeller.... 2D is autocad absoluut een goed pakket, maar 3D valt er niet veel mee te beginnen.....

Ik heb overigens geen ervaring met paketten als Inventor / Mechanical Desktop enz... ook van autodesk...

Anoniem: 62261

idd, ken de laatste twee, ze hebben als groot nadeel, het is geen AutoCAD, je zal opnieuw moeten leren tekenen, het is veel ingewikkelder, maar je kan er meer mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Autocad is wel een solid-modeller, alleen ben je vrij beperkt in de mogelijkheden. Wat dacht je van ProEngineer, Rhino, Solidworks, Unigraphics, Mastercam, CATIA. Zit waarschijnlijk allemaal in een net andere prijsklasse ;)

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62261

Prijs/prijs? Kijk het bedrijf waar je werkt eens lief aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110028

Het HiCAD pakket is mij bekend. Ik ben ook werkzaam met HiCAD2. Het programma wordt opgevolgd door HiCAD next. Het programma is opgebouwd uit macro's. Persoonlijk vindt ik het een goed programma indien je het begrijpt. Een ander programma vergelijkbaar is inventor. Ik ben wel heel erg geinteresseerd in de dongel. Kan ik deze verkrijgen met activatie key indien jij overgaat naar een ander programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe dan ook is handelen via het forum niet echt de bedoeling, maar kijk eens naar de datum ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.