[D2OL] verschil in nodes

Pagina: 1
Acties:

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 15:36
Ik doe sinds een weekje mee aan dit project met 4 nodes. 2 daarvan hebben ongeveer dezelfde config.
Rank ID Cands. Confs. Avg Cands. / Day Total Docking Time
1705 9723 330 6,600 41.25 7 days, 12 hr, 03 min, 40 sec
2445 9756 151 3,020 21.57 2 days, 07 hr, 25 min, 26 sec

Node 9723 is een PIV 1.7 Ghz met 512 MB geheugen (24/7)
Node 9756 is een PIV 1.8 Ghz met 512 MB geheugen (af en toe een nachtje)

Maar er zit een behoorlijk verschil in de prestaties. Iemand een verklaring?

Verwijderd

Sorry, had niet goed gekeken |:(

Je zou inderdaad verwachten dat die eerste 3x zoveel zou doen, terwijl dat dus niet gebeurd. Ben je misschien vaak spelletjes aan het spelen, of laat je dat mooie schermpje met clientinfo steeds open staan??

Verwijderd

htca schreef op 22 augustus 2002 @ 13:35:
Ik doe sinds een weekje mee aan dit project met 4 nodes. 2 daarvan hebben ongeveer dezelfde config.
Rank ID Cands. Confs. Avg Cands. / Day Total Docking Time
1705 9723 330 6,600 41.25 7 days, 12 hr, 03 min, 40 sec
2445 9756 151 3,020 21.57 2 days, 07 hr, 25 min, 26 sec

Node 9723 is een PIV 1.7 Ghz met 512 MB geheugen (24/7)
Node 9756 is een PIV 1.8 Ghz met 512 MB geheugen (af en toe een nachtje)

Maar er zit een behoorlijk verschil in de prestaties. Iemand een verklaring?
candidates kunnen volgens mij niet hervat worden (na boot zelfde plekkie beginnen)

misschien boot je wel veel met die pc 24/7 aan staat en ben je een hoop zit aan het uitrekenen die je dan bijna bij het einde afbreekt en die tellen dus niet mee.

de andere die een nachtje aan staat zal die nacht niet reboten en dus max scoren kwa output.

/me is ook maar een noob :)

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:21
het kan ook zijn dat de 1,7Ghz wat meer pech heeft met grote cands. soms kun je de pech hebben dat je 69 atomen en 20 bindingen hebt dan doet hij daar een uurtje of 2 over en die andere heeft kleinere cands. waar hij misschien maar 20 min over doet.

Wat Pjabber hier boven zegt kan ook enorm veel performance opleveren. Sluit het geanimeerde scherm en dan echt sluiten op het kruisje niet op de minimaliseer knop.

• Freakertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:05

Freakertje

PC schopt kont, ik nog niet...

En maakt het gebruik van DSpy nog wat (lees: redelijk aantal minuten per candidate) uit? (in de minimalisatiestand in de taakbalk)

Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte

• sweetdude
nee dspy gebruikt bijna niets van cpu wel iets van het gebeugen maar nooit meer dan 5Mb. Je hoeft dspy helemaal niet te gebruiken op de pc waar de nodes staan je kunt Dspy ook gewoon ergens anders op een pc zetten om zo via het netwerk de nodes te bekijken en te loggen.

• Freakertje

Freakertje

mjah, maar dat maakt uiteindelijk niks uit, daar elke bak hier toch wel geïnfecteerd is met 1 of ander DC-virus :)
Kheb trouwens net ff de proef op de som genomen, als je de client (dus niet DSpy) wegzet in de tray en niet in de taakbalk dan leverd dat hier 25% meer powerrrr op (van 2:00 naar 1:30 per conform) :D

Totale Modjesgekte

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

Freakertje schreef op 22 augustus 2002 @ 15:53:
Kheb trouwens net ff de proef op de som genomen, als je de client (dus niet DSpy) wegzet in de tray en niet in de taakbalk dan leverd dat hier 25% meer powerrrr op (van 2:00 naar 1:30 per conform) :D
De D2ol-client moet je NOOIT open laten staan. Zet bij properties (rechts klik op d2ol-icoon) GEEN vinkje bij "Launch main window on startup"

DPC Team ColdFusion

• htca
Voor de goed orde, de 24/7 machine (PIV 1.7GHz) is mijn werkpc. Ik werk daar dus ook op. Maar ook de nacht door haalt de machine relatief weinig clients. Ik denk inderdaad dat ik met de taaklijst pech heb. ongeveer 50 over een dag (13 anthrax, 26 smallpox en de rest ebola). De client is altijd uit op alle machines. Meestal laat ik 's nachts wel outlook openstaan en andere applicaties (word/Excel). Ik zal vannacht alles afsluiten en kijken of het invloed heeft op de prestaties

• sweetdude
mocht dat niet helpen kun je ook eens een benchmark proberen wie zegt dat er niets hardwarematig mis is? of een virus? en je kunt altijd nog OC'en

• htca
sweetdude schreef op 22 augustus 2002 @ 17:34:
mocht dat niet helpen kun je ook eens een benchmark proberen wie zegt dat er niets hardwarematig mis is? of een virus? en je kunt altijd nog OC'en
Hardware matige zou nog kunnen. Maar virus of OC zit er beiden niet in. Virusscanner wordt automatisch dagelijks voorzien van een update (wanneer beschikbaar) en een pc van de baas OC'en zie ik niet zo zitten.....

• sweetdude
htca schreef op 22 augustus 2002 @ 18:08:
[...]

Hardware matige zou nog kunnen. Maar virus of OC zit er beiden niet in. Virusscanner wordt automatisch dagelijks voorzien van een update (wanneer beschikbaar) en een pc van de baas OC'en zie ik niet zo zitten.....
LOL pas maar op voor abuse dan :+

• Freakertje

Freakertje

htca schreef op 22 augustus 2002 @ 17:26:
Voor de goed orde, de 24/7 machine (PIV 1.7GHz) is mijn werkpc. Ik werk daar dus ook op. Maar ook de nacht door haalt de machine relatief weinig clients. Ik denk inderdaad dat ik met de taaklijst pech heb. ongeveer 50 over een dag (13 anthrax, 26 smallpox en de rest ebola). De client is altijd uit op alle machines. Meestal laat ik 's nachts wel outlook openstaan en andere applicaties (word/Excel). Ik zal vannacht alles afsluiten en kijken of het invloed heeft op de prestaties
Hmmm, prijs je maar gelukkig, deze P4 1700 MHz deed er maar 30 op de testdag, als ik die extreme candidate van 4,5 uur niet meereken. misschien dat als ik echt start dat er dan een ander gemiddelde uitkom, maar voor voorlopig toch :{

Totale Modjesgekte

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
sweetdude schreef op 22 augustus 2002 @ 14:38:

Wat Pjabber hier boven zegt kan ook enorm veel performance opleveren. Sluit het geanimeerde scherm en dan echt sluiten op het kruisje niet op de minimaliseer knop.
Moet dit soort info eigenlijk niet in een FAQ staan ofzo

* -Marshal- die de rondraaiende moleculen er wel leuk uit vond zien, totdat die dit topic zag :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Verwijderd

Zat me ook af te vragen, hebben beide pc's altijd een open internetverbinding :? Als de optie [on-line] is aangevinkt, gaat de client na het voltooien van een candidate proberen deze te versturen naar de server van D2OL. Het kan wezen dat het een poosje duurt voordat hij verder gaat als deze internetverbinding ontbreekt. En dat is dus verlies van processorkracht ....

Maar dit is slechts een gok ;)

• Arnim
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 13:37
Het zoeken naar de verbinding en het starten met de volgende candidate gaat parallel. Hij wacht dus niet op de upload voordat hij doorrekent.
Ik denk dat het gewoon 'pech' is. Gewoon gemiddeld veel grote candidates gehad.

Team ColdFusion

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42
Ach misschien gaat de top 1800 wel gewoon wat harder dan de top 1800 - 2500.
Waardoor je dus een grotere output moet hebben om verder te stijgen.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Of je werkt te hard :P of je hebt gewoon pech gehad op die ene pc, dat 'ie een queue met 100 grote moleculen had binnengehaald... ;(

• htca
Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 06:35:
Of je werkt te hard :P of je hebt gewoon pech gehad op die ene pc, dat 'ie een queue met 100 grote moleculen had binnengehaald... ;(
Ik hou het maar op een combinatie van beiden.

• htca
klaasbram schreef op 23 augustus 2002 @ 06:29:
Ach misschien gaat de top 1800 wel gewoon wat harder dan de top 1800 - 2500.
Waardoor je dus een grotere output moet hebben om verder te stijgen.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Het gaat me om het aantal canditates per etmaal. Niet of ik sneller in de charts stijg. Als je eenmaal boven de zeg 600 candidates komt, stijg je minder snel.

• yuku
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

yuku

TCF rulez!

[domme modus]
waarom die ene alleen 's nachts en niet 24/7
[/domme modus]

Around the World in a B737-700W - The Hard Way

• htca
yuku schreef op 23 augustus 2002 @ 11:05:
[domme modus]
waarom die ene alleen 's nachts en niet 24/7
[/domme modus]
Ene PC is een werkPC (op mijn werkplek) die staat altijd omdat ik nogweleens onverwacht 's avonds moet inbellen en dan files van die pc nodig heb. De andere PC staat thuis en ik het niet echt nodig vind om deze dag en nacht aan te laten. De fan maakt nogal een herrie....
Pagina: 1