Voeding als outtake voor lucht van processor

Pagina: 1
Acties:

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Topicstarter
Ik heb dus wel es van die voedingen gezien die ook aan de onderkant een ventilator hebben, en daar de warme lucht van de processor die er direct onder zit afvoeren. Ik vroeg me af of iemand al eens zijn voeding met slechts 1 ventilator vervangen had door zo'n voeding met 2 ventilatoren, en of er dan een duidelijk verschil in de processor temperatuur waar te nemen was.
Ik vraag me dit af, omdat het in mijn kast niet mogelijk is om een outtake direct naast de processor te zetten, en de warme lucht een beetje blijf hangen, of in ieder geval de airflow niet optimaal is.

Op de AMD site zelf stond ook dat die een goede manier was om airflow te krijgen.

Verwijderd

Ik dacht dat dus ook eerst. Echter, de fans in de voeding zijn zo slap dat je er niks van merkt.

Edit Ow ja, ik heb dus ook mijn voeding vervangen. Oude had 1 fan, nieuwe 2. Geen verschil behalve een hogere oc (stabielere voeding) en dat mn voltages eindelijk goed waren.

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
aha
ik vraag me trouwens nog altijd af hoe jij je cpu zo koel houdt fewture, hebbie geen pics van je kast ofzo?

Verwijderd

met water ipv lucht, zoals velen intussen

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08-2025

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Ik heb een enermax gekocht met 2 fans... eentje boven mijn CPU en een fan die naar buiten zuigt...
Mijn CPU wordt in ieder geval niet warmer...

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2002 @ 16:26:
met water ipv lucht, zoals velen intussen
ik heb nog steeds lucht hoor!
REDFISH schreef op 22 augustus 2002 @ 13:47:
aha
ik vraag me trouwens nog altijd af hoe jij je cpu zo koel houdt fewture, hebbie geen pics van je kast ofzo?
Ik ben een meester in het koelen ( :r ) Nee hoor, geintje.. Ik heb m'n alpha 8045 geschuurd en gepolijst net zolang tot het echt een spiegel was. Mn core is ook gladder dan normaal. Dit raad ik je echter niet aan om te doen, want dit is echt riscy business!! Maar ja, ik ben vrij leip, dus ik dacht..waarom niet..

Ik heb geen pics van mn kast. Tenminste, niet die hier staat ;) . Het is een Chieftec DA-01W. Een bigtower zonder deur. 2 blue clear fans achterin. 2x shitfans van JustCool ofzo voorin (achter de hd's). En een 92mm enermax voorin/onderaan. De enermax daar onderin zorgde voor de lage temps. Mijn HS krijgt gewoon kamertemp over zich heen. Dat is de hele clou..

Op de Alpha zit een 40cfm Papst. Het polijsten en AS3 scheelde 9 graden. Ik weet het, het is ziek veel, maar echt waar. Vooral de AS3 hielp veel meer dan ik verwachte (5 graden). Alles onder stressed condities btw.

Op dit moment is mn idle temp 46. Dat is normaal mn stressed temp na 10uur burnK7! Als de temperaturen hier in huis weer normaal zijn (20 graden) zal ik wel even wat screenies maken. Het is hier nu 30 graden namelijk (ik heb 9 meter aan glas in mn huis, broeikast dus).

Edit:

ff een detail over het stijgen van temps. Als mijn case temp van 24 naar 30 gaat stijd mn cpu idle temp maar liefst 9 a 10 graden. Dit laat dus zien dat je cpu harder stijgt dan je case temp bij warmer weer.
Waarom zeg ik dit? Velen denken dat het allebei evenveel toeneemt, maar dat klopt dus niet.

Edit: 's avond koelt het meestal wel af in huis.. Ik zal dan wel even screenies maken.. ( ik heb nu wat ramen open, kijken of het helpt ;) )

Edit: Nou alvast 1 dan. Raam open ;) 27 graden kamer temp.

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/img/dashidle.jpg

Let op de 5V. Precies goed. En dat met een vmod. Maar goed, geen 37 idle zoals in me specs. Maar ja, dat was ook met een 7 graden lagere kamertemp.

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Ja ik moet ook nog effe een fanductje met een 9 cm enermax in de voorkant van me pc bouwen. Lijkt me nog wel een leuk werkje, ik heb alleen geen echt ideale kast voor casemodden. Is nooit een recht toe recht aan werk. Denk in ieder geval dat die 2 outtakes aan de achterkant veel schelen. Als ik dat wil realiseren moet ik echter de hele kast ombouwen. En zo goed ben ik ook weer niet, en lassen kan ik ook niet.

Inderdaad mooi die 5v, bij mij issie slechts 4.7 :( die Fans snoepen toch wel altijd iets weg.

Zelf zit ik ook over arctic silver 3 te denken, en een betere processor koeler. Alleen het unlocken van mijn XP daar zie ik tegenop. Want ik weet zeker dat ik dat ding makkelijk op 1700mhz kan krijgen. Alleen heb ik geen 333mhz geheugen, dus dat gaat altijd de kloten op bij een OC dmv fsb.
Waarmee heb je gepolijst? Staalwol?

Mijn case temp(temp1) is inderdaad iets hoger dan die van jou. 3 graden. Ach what the heck pic :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/redfish/Systeem/temp.jpg

Waar die 81 vandaan kom mag joost ook weten, of dat mijn proc core is.....

Oh ja, dit is idle. Itt tot de 100% die je ziet staan.

Verwijderd

REDFISH schreef op 22 augustus 2002 @ 18:08:
knipperdeknip!

Waarmee heb je gepolijst? Staalwol?

Mijn case temp(temp1) is inderdaad iets hoger dan die van jou. 3 graden. Ach what the heck pic :)

[afbeelding]

Waar die 81 vandaan kom mag joost ook weten, of dat mijn proc core is.....

Oh ja, dit is idle. Itt tot de 100% die je ziet staan.
Polijsten heb ik met schuurlinnen gedaan en Commandant Nr4. Zorg wel voor een glasplaat. Is lekker vlak (ik heb een spiegel gebruikt ;) )
Schuren heb ik met 800 gedaan omdat een Alpha al vrij vlak is. Polijsten kun je daarna makkelijk met een doek doen. Een dremel gaat ook. Erg snel, maar geeft wel een puinhoop (spat in het rond)

Edit: Volgens mij is die 80 je voeding.. (dual fan is geen gek idee) Niet echt gezond als je het mij vraagt. Wat zegt je bios over de proc temp?

• REDFISH

REDFISH

Topicstarter
Gewoon zelfde als speedfan, weet ook niet waar het vandaag komt :)
Voeding kan ik met gemak mijn hand opleggen, heeft ruwweg dezelfde temp als de case.
Pagina: 1